Samen ziek, samen op reis

Zondagavond op verjaardagsfeestje nummer drie zat ik naast ons mama, die op de been werd gehouden door Dafalgan en zakdoeken, en de daaropvolgende week gezellig mocht thuisblijven. Haar virusjes besloten mij, en in het verlengde het lief aan te vallen en dus was ik tegen woensdag compleet uitgeblust. De huisarts schreef mij (en hem) twee dagen thuis, en het was nodig. En ergens ook een klein beetje romantisch, zo (voor het eerst) allebei ziek rondsloffen in huis.

Liefde is… samen ziek zijn…


Ik heb vooral mijn best gedaan om de Digibox-achterstand weg te werken, met de ene film al dommer dan de andere. (Vijftv… wie vindt dat ook uit.) De enige die me zal bijblijven is Extremely Loud, Incredibly Close, over een jongetje dat na de dood van zijn vader (die in het verkeerde stuk van de WTC-torens zat op 9/11) op zoek gaat naar het slot waarop de sleutel past die hij in de kleerkast van zijn vader vindt, en zo allerlei mensen ontmoet, zelfs zijn tot dan onbekende grootvader. Via flashbacks kom je meer te weten over de fantastische band tussen vader en zoon, en de gebeurtenissen op die fatale dag.
Ik heb het geen kwartier kunnen drooghouden; gelukkig bevond de doos Kleenex zich reeds trouw aan mijn zij. Dat is nu één van de weinige films waarvan ik zou durven zeggen dat ik hem beter vond dan het boek, want ik kan me niet herinneren daar zoveel bij gebleit te hebben.

Ik heb mijn haakgerief weer opgepakt, en ben begonnen aan een sjaal (hoewel er ook nog een lappendekentje ligt te wachten op de laatste rijtjes) want het was er precies het weer voor; de herfst lijkt eindelijk begonnen. Ook met het catalogiseren van mijn kookboeken schiet ik flink op; misschien kan ik er binnenkort effectief eens recepten uit klaarmaken, want de zin om te koken en laat staan te experimenteren in de keuken is de laatste tijd weer vér te zoeken.

In het weekend had ik terug wat energie en kon ik heel wat to do’s van de lijst schrappen en leuke dingen doen!

  • schoenen poetsen
    Mijn winterschoenen zijn klaar om aangetrokken te worden! En ik heb er blijkbaar belachelijk veel: 3 paar laarzen, 5 paar enkellaarsjes, 1 paar sneakers en nog een paar platte laarsjes. Minimalisme, wat is dat?
  • dweilen
    Onze keukenvloer was zo zwart dat ik er vijf keer ben over moeten gaan voor de dweil er min of meer proper uitkwam. Misschien moet ik mijn kuisplan toch wat gaan aanpassen. Of op zoek gaan naar een kuisvrouw…

  • in den hof werken
    Zondag was er in de samentuin afgesproken met de andere tuinders om de gemeenschappelijke stukken aan te pakken. We hebben een paar vierkante meter Oost-Indische kers uitgetrokken, en daar is zoveel zaad uitgevallen dat we verzekerd kunnen zijn van maandenlang intoomplezier volgende zomer. Ik kon nog wat courgettes oogsten, en één spaghettipompoen die vroegtijdig van de plant was gelost.

  • housewarming van Odys en Penelope
    Ze wonen nu in een mooi, ruim huis net over de grens met Nederland. Het thema: Hawaï, en als ge niks Hawaïan had dan was veel kleur ook goed. Dat moet ge mij geen twee keer zeggen; ik haalde zelfs speciaal mijn oude gele pumps boven waar mijn steunzolen niet in passen, maar mijn knieën hebben zich goed gehouden, joepie! En daarnaast was het ook een heel gezellige avond.
  • het reisbureau
    We willen volgende zomer graag de plas oversteken en stapten daarvoor naar Connections. Gaan wandelen in bv Yellowstone is niet aangeraden onder ons twee, met al die beren en wolven en god-weet-wat-nog-meer dat daar rondloopt, en ik weet niet of ik nu wel zoveel zin heb om (weer) het grootste deel van onze reis in een auto door te brengen. Dus er moet nog serieus nagedacht worden!

  • gediscussieerd over de skivakantie
    Dan hadden we eindelijk een periode uitgekozen, dan past het tóch weer niet voor één koppel. We zijn intussen al met acht en voor zo’n groep een appartement vinden, blijkt evenmin evident. En intussen zie ik de beschikbaarheid gestaag dalen; ik word er hoorndol van want de planner in mij wil dat alles zo snel mogelijk in kannen en kruiken is. Langs de andere kant twijfel ik of ik wel meega; vorig jaar heb ik me (zonder wifi) doodverveeld terwijl de rest ging skiën, dus is het misschien beter om mijn zuurverdiende verlofdagen voor iets anders te gebruiken?
  • kleerkast klaarmaken voor de winter
    De zomerkleren werden vorige week al opgeborgen, maar nu was het tijd om te minimaliseren en zoveel mogelijk outfits samen te stellen met zo weinig mogelijk kledingstukken. Om de één of andere reden heb ik voor de winter twee keer zoveel kledingstukken als voor de zomer. Er is dus nog werk aan, en ik schrijf er vast nog een apart postje over!

En u? Ontsnapte u voorlopig aan de rondwarende virussen? Waar trekt u naartoe, volgende zomer, en ging u al eens wandelen in West-Amerika?

24 thoughts on “Samen ziek, samen op reis

  1. Wat een mooie pumps! Ik ben een beetje verkouden, maar kan zeker nog normaal functioneren, al hoop ik dat het daar bij blijft. We hebben nog geen idee waar we volgend jaar op reis zouden gaan. Ons budget zal wat minder zijn, dus het wordt waarschijnlijk een strandvakantie. Al zou ik een tripje naar Ierland ook wel zien zitten🙂.

  2. Ik heb ooit 3 weken rondgetoerd langs de West Coast en vond dat zwaar de moeite.We hebben de nationale parken (Yosemite e.d.) gedaan, zijn over de Grand Canyon gevlogen, door Death Valley gereden (50°C, poehoe!!),… maar even goed door Beverly Hills en langs The Strip in Las Vegas geslenterd. Ik zou het zo opnieuw doen!

    Ik ben in Extremely loud niet ver geraakt destijds, het was me te veel op het niveau van een 8-jarige geschreven, of hoe oud was dat manneke? Het gaat natuurlijk ook over een 8-jarige, maar toch, pfff… Misschien moet ik inderdaad de film eens proberen dan. Nu net ‘Ik ontsnapte uit Auschwitz’ gelezen dankzij uw aanbeveling van lang geleden (was maanden lang continu uitgeleend in de bib), merci voor de tip!

    1. Ja, misschien daarom dat het boek me minder raakte, de film is echt subliem! Blij dat een leestip goed bevallen is hihi🙂
      Ik wil de nationale parken niet gewoon ‘doen’, ik wil daar effectief kunnen gaan wandelen en dat is nu het grote dilemma. We worden allebei onnozel van te lang in de auto te zitten… Een helikoptervluchtje wil ik zeker ook doen🙂

      1. Wij zijn nog niet zo lang terug van onze roadtrip langs de Westkust.Heb er gisteren toevallig een blog over geschreven. Ik had op voorhand ook schrik dat we veel te lang in de auto gingen zitten, maar dat is goed meegevallen. We hebben het aantal kilometers dan ook bewust (relatief!) laag gehouden. Eén tip, plan je bezoeken aan de nationale parken liefst tijdens de week. Ik wou ook graag heel veel wandelen en genieten van die natuurpracht, maar wij waren op een zaterdag in Zion National Park, een ramp! Uren aanschuiven om het park in te geraken. Los daarvan, super hard de moeite!🙂

  3. Hopelijk blijven wij gespaard van beestjes dit najaar, maar met een kleintje in de crèche vrees ik ervoor… Drie jaar geleden trokken wij vier weken door het zuidwesten van de VS, een topervaring! Laat maar weten als je tips wil, we hebben toen een blog bijgehouden.
    En ‘Extremely loud…’ zag ik onlangs ook, ik vond ‘m ook best goed, al had ik verwacht een verfilming minder goed te vinden dan het boek…

    1. Ja de crèche is een broeihaard van virussen… maar zo kweken jullie allemaal genoeg resistentie voor de komende jaren, of werkt dat zo niet :p
      Die blog en tips interesseren me zeker wel! Ik ga eens kijken of ik je kan mailen🙂

  4. Nog geen idee waar we volgend jaar heengaan. Denk dat de oudste niet meer meegaat en we denken erover om dan het nichtje van de jongste mee te nemen. Maar dan vinden we een week lang genoeg, zo met een ‘vreemd’ kind erbij. En voor een week willen we niet te ver rijden.

  5. Ik ben wat verkouden maar niet echt ziek.
    Ik vermoed dat ik volgende zomer naar Wenen of Oslo zal gaan maar er staat nog niets vast. Ik ben geen vooruitplanner wat reizen betreft.

    1. Wenen lijkt mij een prachtige stad! Staat ook nog op mijn lijstje.. ergens. Oslo is op zich niet zo heel veel te zien, met twee dagen ben je er zéker al.

    1. Wauw, daar gaan wonen en terugkomen met een baby.. wat een avonturen! Ik ga zeker eens verder snuisteren op die blog; merci. Bij Joker ben ik inderdaad ook al eens gaan piepen, maar hun aabod/routes lijken niet zo heel erg te verschillen van Connections, nu ja de toeristische hotspots blijven natuurlijk dezelfde.

      1. Kweet niet of je de nieuwtjes nog volgt van intersoc. Vanaf dit jaar kan je winter en zomer nr Wengen. Hopelijk geraak je eruit vr de skivakantie. Mss een plek zoeken die ook nt-skiërs iets te bieden heeft. Met wifi en wandelroutes. Ik ga pas in 2019 terug gaan skiën.

        1. Ik weet het, maar het skigebied van Wengen is te klein voor de skiërs in de groep. Wel jammer want Wengen in de winter moet prachtig zijn!
          Ik heb inderdaad een locatie gezocht met wandelroutes én wifi, da’s nog niet zo simpel, hopelijk kunnen we dit weekend boeken!

          1. Nochtans skiën ze bij intersoc ook in groep. Ik duim alvast dat je die reis dit w-e kunt boeken. Ik zou dat ook vervelend vinden als dat niet snel in orde zou zijn. De vorige keer was ik in Chamonix. Ik weet niet of dat groot genoeg is voor jullie. Je kan er ook gemakkelijk weg met de trein. Wifi is overal wel een probleem, denk ik. En als er al wifi is, zal de kwaliteit niet denderend zijn. Waar zouden jullie nu naar toe gaan?

            1. Nee ik bedoel dat het skigebied te klein is, dan is Alpe d’Huez bv groter🙂 Het is intussen geboekt! Het wordt Les Trois Valées. En inderdaad wifi zal enkel zijn om mails te checken, niet om films te streamen :p maar dat is al meer dan wat we vorig jaar hadden (niks).

  6. Die kuisvrouw: doen jong! Moest dat hier in Zwitserland niet zo pokkeduur zijn (en degene die we dan toch een tijdje hadden niet zo slecht kuisen), we zouden er zo direct weer eentje hebben. Lang leve België waar dat zo goedkoop kan!🙂
    Ik heb die gele pumps in het rood; instant liefde door die combinatie met die kleurrijke hak! Wel heel jammer dat je steunzolen er niet in passen, maar goed dat je knieën het op zijn minst voor eventjes uithouden, dat geeft misschien wel wat opties om de niet-steunzolenpumps toch af en toe nog eens te kunnen dragen.
    En als je tips wilt over Canada (toch het westen ervan; wij zaten in Alberta en Brits-Columbia), laat maar weten he!

    1. Ik heb die gele ook in het rood! (en in het groen) Toen ik ze kocht, besloot ik dat dit de schoenen zouden zijn voor als ik ooit trouwde en bijgevolg heb ik ze nooit gedragen, nu liggen ze nog in hun schoendoos in mijn kast, te wachten op…
      Momenteel wijst alles richting West-USA maar mocht dat toch nog veranderen, weet ik u zijn, merci!

  7. De films op Vijftv… verschrikkelijk!!!🙂
    Extremely Loud, Incredibly Close staat ook klaar om bekeken te worden op de digibox, Zoetie heeft de boek gelezen.
    Ik moet dringend nog een paar winterlaarsjes halen… ik heb niks met schoenen en heb er echt weinig (1 paar enkellaarsjes met hakje en 1 paar zonder hakje) een extra paar zou goed van pas komen!

Reacties zijn gesloten.