De beelden van week 31 & de vakantiepauze-aankondiging

Klinken op twee weken extra verlof volgend jaar omdat #hetlief niet meer moet blokken 😁 #cfa #mijnheld

Het lief kreeg de uitslag van zijn examen: hij is erdoor! Bovendien heeft hij – na drie van zo’n examens verspreid over drie jaar – zijn CFA behaald. Nu volgt er minstens één sabbatjaartje dus voor volgend jaar betekent dat twee weken extra samenverlof. Al vermoed ik dat ik mijn weekje alleenverlof in de herfst/winter niet zomaar ga willen opofferen🙂

My new babies 😍 #adidassuperstar #vierdepaar #notanaddict 😇

Na heel veel wikken en wegen toch maar deze schatjes gekocht, die bij (bijna) al mijn outfits passen dus het is een verantwoorde aankoop. In plaats daarvan gooide ik een paar afgetrapte All Stars buiten. Voilà si.

Een paar van de dingen die ik kreeg in ruil voor mijn bonen & courgetten 😍 #groenteruil #homegrown

Groenteruil ftw: dit zijn een paar producten die ik reeg in ruil voor mijn bonen en courgettes.

En toen stond er een zetel in de gang 🐒 #projectliving #couleurcouleur

Ze kwamen onze zetel ophalen; tijdens onze vakantie zal hij een nieuw stofke krijgen. Ik had mijn vader opgetrommeld want van de verhuis herinnerden we ons nog hoe moeilijk het was geweest om hem door de supersmalle voordeur te krijgen. Mijn twee mannen hebben het twee keer moeten proberen, en dus een keer de sofa weer naar boven moeten sleuren om hem om te draaien, voor ze hem erdoor kregen en hij in de auto van Couleur Couleur kon worden gepropt.

Antwerpen ❤️

Vrijdagavond hadden we in Antwerpen afgesproken, ‘halverwege’ tussen Leuven en Breda, maar ’t was natuurlijk wel een eind rijden voor bob Loki; we deden er uiteindelijk anderhalf uur over dankzij het vrijdagavondvakantieverkeer. Ik had een tafeltje met zicht op de Schelde gereserveerd bij De Kaai, prachtig bij zonsondergang! En het eten is er erg fatsoenlijk, een lekker biefstukje, glasje wijn erbij en heel veel bijbabbelen, natuurlijk. Daarna wandelden we nog naar de Bocadero, leuk sfeertje daar aan het water al had ik er stiekem meer van verwacht, maar dat kan ook aan de niet zo zomerse temperaturen liggen.

Wandelingetje tussen de Turnhoutse vennen. 🌼 #familytime #familymatters

Zaterdag werden we in Turnhout verwacht voor een bezoekje aan het oude huis dat Schoonpa aan het opknappen is, stapje per stapje want zelf is hij niet zo’n doe-het-zelver (wat helaas in de familie zit) en het laten doen kost natuurlijk heel wat geld. Het afgelopen jaar werden er al zonnepanelen gelegd, de muren opnieuw geïsoleerd en opnieuw belegd, en overal nieuwe ramen geplaatst.
We gingen met z’n drieën een wandeling maken in de vennen vlakbij de stad; het is daar een supermooie, ongelooflijk groene omgeving die me aangenaam heeft verrast. Ja Turnhout lijkt me eigenlijk echt wel een mooie plek om te wonen, al is het érg afgelegen.

Hard nadenken. #quadrillion #familytime #familymatters

’s Avonds gingen we dan barbecuën bij hen thuis (op twintig minuutjes van Turnhout) voor de verjaardag van Schoonpa en halfzusje Ella (die al tien werd!). Voor Ella kochten we dit spel, Quadrillion, niet simpel eens je een bepaald niveau voorbij bent, mijn hersens deden pijn aan het einde van de avond, die zijn al dat nadenken duidelijk niet meer gewoon🙂

#oogstvandeweek 🌱 #indenhof #samentuinen #projectindenhof #mijnmoestuin #samentuin #eetbaarherent #moestuin #homegrown #courgette

Zondag werkendag: eerst een paar uur onkruid wieden en orde scheppen in het overwoekerende pompoenenveld, daarna poetsen en opruimen zodat ons huis er wat deftig bijligt terwijl wij weg zijn en ons mama geen schande kan spreken als ze de kamerplantjes komt water geven.

Vanalles te zien tijdens de rondleiding 😎 #familytime #familymatters

’s Namiddags werd ik in het Ouderlijk Huis verwacht om te helpen groentjes te snijden voor het verjaardagsfeestje van papa; onder andere boontjes en komkommer uit mijn tuin, sla uit die van oma en tomaten uit papa’s serre. De familie werd verwelkomd in het appartement van Zus, dat nu bijna helemaal behangen is en eigenlijk zo goed als in orde is, ware het niet dat de douchekuip vertraging heeft opgelopen en de verhuis pas in september zal kunnen gebeuren.
Daarna gingen we gezellig op het terras van het Ouderlijk Huis zitten voor onze verse groentjes, een drankje en veel gebabbel.

Een mens zou voor minder graag sporten 😎 #binnenkort #lookingforward

Maandag gelukkig een extra dagje verlof dankzij een feestdag. Onze aankomende reis werd nog wat voorbereid, de kleren klaargelegd (maar ’t is heel moeilijk te bepalen wat mee te nemen en hoeveel, aangezien het er net zo goed winterweer kan zijn als bloedheet zomerweer), courgettes versneden voor in de diepvries, tv gekeken, geprutst op de computer… O en de familie maakte een fietstochtje tot aan mijn samentuintje, konden ze mijn plantjes eens zien en de pompoenen, ik ben nog steeds megatrots ook al ben ik nog écht een groentje en had ik veel meer uit mijn tuintje kunnen halen, maar ik heb al véél bijgeleerd; anders dan bij mijn balkontuin waar altijd veel mislukte door te veel zon, te weinig regen, te veel planten op te weinig plaats, sta ik nu te springen om volgend seizoen weer aan de slag te gaan.

Ik kijk nu vooral keihard uit naar onze Noorwegen-reis – mijn sportkleren waren het eerste wat ik klaarlegde toen ik de beelden van de fitnesszaal zag op de ‘cruiseferry’🙂 – en omdat ik op vakantie vermoedelijk weinig blogtijd zal hebben, heb ik besloten om zéér uitzonderlijk een blogpauze van een maand in te lassen.

Op 12 september ben ik er weer. Geniet van jullie zomer, en tot binnenkort!

29 thoughts on “De beelden van week 31 & de vakantiepauze-aankondiging

  1. Heeft de cruiseferry ook een zwembad? Wij zijn twee jaar geleden gaan zwemmen tijdens de overtocht Kiel-Oslo. Zwemgerief ook meenemen zou ik zeggen. En vooral veel plezier!

  2. een maaaaandddd??🙂 nee hoor, geniet maar van je reis, we lopen niet weg! En dan heb je extra veel te vertellen hé als je terugkomt. (en waw, de superstars zijn echt mooi!)

      1. Heel erge fans ja🙂 Eerste keer hebben ze een cruise langs de fjorden gedaan van helemaal beneden tot aan de noordpoolcirkel, tweede keer zijn ze hoog in het noorden geweest voor het noorderlicht (was dan in december) en deze zomer met de auto meer het zuiden (hoogste punt -als ik het mij goed herinner – was rond Myrkdalen).

Reacties zijn gesloten.