#projecthealthy update 3 – van de zomer

In 2016 plande ik een aantal projectjes onder de tag #projecthealthy om een gezonde geest in een gezond lichaam te krijgen, of toch op weg te gaan naar. Laat ons eens kijken hoe dat gaat!
Hier kan je de update van eind februari lezen, en hier die van eind mei.

Zomer is geen goede tijd van het jaar om ‘op dieet’ te gaan want dan zijn er zoveel verleidingen: cocktails op terrasjes, barbecues met sloten wijn, ijsjes op het strand, een welverdiend glas limonade na een paar uurtjes werken in de tuin…
Excuses, natuurlijk, want in de winter eet ik me rond omdat dat zo gezellig is, met een zak chips in de zetel voor de tv omringd door tientallen kaarsjes.
Dus: excuses, altijd maar excuses.

Een overzicht van de vorderingen!

Mijn eerste Echte Loopbroek 😍 Eindelijk mijn vijftien jaar oude trainingsbroek over de haag gegooid. 💪 #gelijkdechte #starttorun #nevergiveup #morningrun #ochtendrun #ochtendstond

  • #projectrunning – 144km/300km
    (Stand bij update eind mei: 80,50/300km)
    Eind mei kon ik 6 minuten aan één stuk lopen, nu is dat al 12 minuten (en bij een volgend looprondje hoop ik dat zelfs op te trekken naar 15 minuten). Het gaat dus veel, en véél beter dan ik had gehoopt en ik durf weer voorzichtig dromen. Ik kocht me een spiksplinternieuwe loopoutfit maar houd toch heel stevig hout vast want die knieën van mij, die blijven mijn zwakke punt. Aangezien ik nog niet aan de helft van het beoogde aantal kilometes zit en het jaar al een tijdje wél voorbij zijn helft, weet ik niet of ik mijn doel ga halen, maar ik blijf vrolijk verderlopen, no pressure maximaal twee keer per week.

Another Sunday, another hike, another goal achieved ✔️ 20km🚶#hiking #naturelover #naturelovers #outdoors #nature #getoutside #forest #bos #boswandeling

  • #projecthiking – 277km/500km
    (Stand bij update eind mei: 155/500km)
    Nét over de helft, en dat met onze vakantie voor de deur waar ik hoop nog heel wat kilometers af te kunnen leggen met de benenwagen, we zijn er alleszins klaar voor.
    In juni (60,5km) was er onder andere een uitstapje naar de Abdij van Villers-la-Ville inclusief een zeer stevige wandeling in de heuvels rondom. We gingen een weekendje naar de Ardennen waar we twee kleinere tochten maakten, verhinderd door het slechte weer.
    In juli (61,5km) maakten we dan weer voornamelijk wandelingen in onze eigen buurt, en ging ik ook één keer wandelen met Minerva bij haar thuis.

Boodschap van liefde en verdraagzaamheid op de bus ☀️❤️ #weesnietracistisch

  • #projectfiets – 710km/1000km
    (Stand bij update eind mei: 423/1000km)
    Zoals gevreesd ben ik in de zomervakantie weinig gemotiveerd om met de fiets te gaan: de bussen zijn leeg en vrijwel op tijd, er is altijd zitplaats, dus waarom dat comfort omwisselen voor zweten en waarschijnlijk natregenen op de fiets?
    In juni nog 137km afgelegd, in juli slechts 83km. In september zal het wel stijgen, want dan begint de school weer en dus het als-sardientjes-in-een-blik-busseizoen.
  • #projectweegschaal – 72 (begin januari) – 70,3 (eind februari) – 70,7 (eind mei) – 68,8 (begin augustus)
    Dus. In Noorwegen elke dag vis, brood, geen snoep en stevige wandelingen; ik ga onherkenbaar dun terugkeren. Watch me!
  • #projectdagboek – 221/366
    (Stand bij update eind mei: 150/366)
    Opnieuw ben ik één of twee keer vergeten te schrijven, maar ik ben het nog steeds niet beu, al schrijf ik soms maar één zinnetje omdat ik moe ben of gewoon niets te vertellen heb. Ik begin echter te vermoeden dat ik me ergens misteld heb, want het jaareinde is in zicht (allé, min of meer) en dan kom ik dus niet aan 366 terwijl ik wél al half december ben beginnen tellen. Bizar. Ik zal dus eens alle schrijfsels opnieuw moeten tellen!

We hadden een hongerke. #latergram #zusjes #frietkot

  • #projectpaleo
    Ik laat mijn principes voor de hoofdmaaltijden meer en meer varen. Pas op, ontbijt en lunch gaan nog steeds erg goed. Maar over het algemeen lap ik de ‘regels’ vaker aan mijn laars, zeker als we niet thuis eten want dan wil ik niet ‘dat moeilijk mens’ zijn. En och, of ik nu twee keer per week kaas eet of vier, wat maakt het verschil? En kom, een schepje rijst, gooi het er maar bij… Mijn grenzen beginnen te vervagen en voor ge het weet, zit ik terug bij de spaghetti-met-een-berg-kaas-fase en dat in combinatie met al die Twixen zou wel eens nefast kunnen zijn.
    Over mijn suikerloos leven of alleszins mijn schamele pogingen daartoe schreef ik hier, het ging een tijdje goed, ik zat (en zit) onder de 70kg maar ben keihard hervallen, terug de Twix-tour op.
    Dus, beste rem, waar zit ge?

Voor mij is #projecthealthy het moeilijkste deel van mijn goede voornemens, omdat het stuk voor stuk puntjes zijn die ik niet in 1-2-3 kan afstrepen en waarvoor ik veel moeite en veel tijd nodig heb. Ondanks het feit dat ik nog een lange weg te gaan heb, ben ik blij dat ik door dit postje weer met mijn neus in de juiste richting ben gezet en terug een beetje gemotiveerd ben om er tegenaan te gaan.

En u? Hoe gaat het met uw goede/gezonde voornemens?

 

 

11 thoughts on “#projecthealthy update 3 – van de zomer

  1. Voorlopig is het bij mij met gemengde resultaten. De winterkilo’s zijn er eindelijk af, maar dan stagneert dat bij mij en blijf ik altijd zo wat hetzelfde. Ik wilde graag nog wat kilo’s kwijt voor de trouw van mijn beste vriendin, maar ik vrees ervoor… Het zal ervan afhangen wat we in Ijsland allemaal gaan eten😉.

    1. Ik heb hoge verwachtingen van het Noorse eten, al las ik dat ze nogal diepvriesgroentegericht zijn en ja vlees is er ook gewoon duuuur, dus het valt nog te bezien hoeveel dagen ik zin ga hebben om uitgebreid en/of gezond te koken!

  2. Ik schreef net ook een blog over mijn gezonde voornemens. Ik wil eindelijk weer wat sporten (ook lopen) en minstens 6 kilo kwijt. Ik houd je blog in het oog voor tips!🙂

  3. Eens het september is en de dagelijkse routine terug start gaat het veel gemakkelijker zijn om op tijd te eten, meer te bewegen… en dan gaan die zomerkilo’s er hopelijk ook af😉 maar ik ben al een beetje bezig… het gaat de goede weg op!

  4. Hihi, grappig dat je net in de zomer, wanneer het mooi weer is (of zou moeten zijn) minder met de fiets gaat🙂
    Alleszins keigoed bezig! Ik zou er beter een voorbeeld aan nemen, want mijn weegschaal is een pak minder tof de laatste tijd…

    1. Zwijgt, ik ben al blij dat mijn wandelbroek een beetje stretchte, maar ik merk het nu ik (terug in de bewoonde wereld) een gewone broek aantrek, dat het allemaal weer wat meer spant😦

Reacties zijn gesloten.