De beelden van week 30

Matching tiles. #ootd #outfitoftheday #herfstweer

Na twee weken nog altijd zotcontent van mijn capsule wardrobe. Ik blijf nieuwe combinaties verzinnen on the run, en zo kon ik eindelijk eens dit jasje aantrekken waarvan ik al begon te vrezen dat het (weer) een miskoop was.

Een opgeruimde diepvries. Het voldane gevoel kent zijn weerga niet. #goodhousewife #diepvriesinventaris

Eén keer per seizoen wordt de diepvries opgeruimd en nu was het hoogdringend want elke vierkante millimeter is nodig om alle courgettes en bonen in te vriezen uit den hof. En er is niks, niks dat mij zoveel voldoening geeft op huishoudvlak als deze nette lijsten op mijn diepvriesdeur.

Nog steeds mijn favorietste courgettegerecht: gevuld met gehakt en een tomatensausje met geroosterde worteltjes erbij en o ja veeeeel look 😍

Hoogtepunt in de keuken was een zoveelste courgettemaaltijd: gevuld met gehakt met daarbij een pittig tomaatwortelsausje met véél look. Nog steeds mijn favoriet zomergerecht!

Take me away into the night... 🌛 #currentlyreading #bookstagram

Ik probeer ’s avonds wat vroeger naar bed te gaan zodat ik nog een half uurtje kan lezen voor ik het nachtlampje uitknip. Deze week (en de volgende weken waarschijnlijk ook nog) is dat Night Circus.

Mijn eerste Echte Loopbroek 😍 Eindelijk mijn vijftien jaar oude trainingsbroek over de haag gegooid. 💪 #gelijkdechte #starttorun #nevergiveup #morningrun #ochtendrun #ochtendstond

Er werd deftig gelopen deze week in mijn spiksplinternieuwe loopoutfit. Gelijk d’echte. Hip en al. Aerodynamisch en zo. Nu nog fatsoenlijke oortjes die niet de hele tijd uit mijn oren wippen en we zijn echt professioneel bezig.

Van chaotische wildernis (boven) naar iets minder chaotische wildernis (onder). 🌱🌿🍀 #onkruidwieden #hardlabeur #indenhof Op de foto: aardbeien, bonen, courgette en pompoen. #samentuinen #projectindenhof #mijnmoestuin #sament

Het weekend stond in teken van den hof. Aardbeiplantjes gehaald om de lege stukken mee op te vullen en in een zotte bui een aantal bloemkoolplantjes want dat is natuurlijk gedoemd te mislukken zonder net tegen de eitjes van het koolwitje, dat trouwens direct kwam aanfladderen nog voor ik mijn rug had gedraaid. En dat is, als ze de slakken al overleven natuurlijk.

Trop is te veel. Bonen? Iemand? #diepvriesvol #oogstvandeweek #homegrown

En dit was de oogst van de week. De courgetten zijn geminderd (gelukkig, durf ik voorzichtig zeggen want hoe graag ik ze ook eet en hoe blij ik er ook mee ben, ik stond op het punt om een extra diepvriezer te kopen omdat ik het niet over mijn hart krijg ook maar iets ervan weg te gooien) en ook de laatste bonenoogst lijkt in zicht.

En u? Wat was uw laatste miskoop?

18 thoughts on “De beelden van week 30

  1. Hm, moeilijke vraag. Ik let nog steeds op wat ik uitgeef, met de verhuis in gedachten, dus ik denk echt na over wat ik koop en heb dus nog geen miskopen gedaan dit jaar. Maar vroeger deed ik dat zeker. Zo heb ik een grote handtas liggen in het knalgroen, die ik prachtig vind maar nog nooit gebruikt heb omdat ze te groot is en dus te zwaar en het gewoon 1 grote kuip is waar al mijn spullen door elkaar liggen. Ik ben voor het uiterlijk gevallen, want praktisch is het niet!

    1. Dat ken ik! Hoewel ik tegenwoordig net graag een gigahandtas heb waar mijn ontbijt, lunch en drie-uurtje inpassen. Dus wie weet kan ik hem overkopen hoewel groen me wel een euhm opvallende kleur lijkt :p

      1. Ik heb mijn kast net flink uitgekuist en heb de tas gehouden, wat me hopelijk gaat dwingen om ze ook te gebruiken. Indien ik bij de volgende opruimwoede vaststel dat ik ze weer niet gebruikt heb, weet ik je te vinden🙂.

  2. ik ben vooral aan het verkopen. Mijn kleine diepvries was in één dag weg op kapaza! Een set kunstboeken de deur uit, en nog een aantal dingen te koop gezet. Met mijn nieuwe diepvriezer heb ik uiteraard ook veel gerief gekocht om erin te stoppen. We gaan hier niet vlug verhongeren! Al kan er niets boven verse groentjes uit de tuin uiteraard!!!

  3. Mijn laatste miskoop? Ik zou t niet weten, ik denk meestal wel goed na als ik iets koop. Als ik echt kleren wil kopen , kijk ik eerst in mijn kast, wat ik al heb. Vroeger had ik meer dan tien jeansbroeken, nu heb ik er drie, maar drie goeie .
    Toen ik verleden jaar veel afviel heb ik wel kleren moeten wegdoen die ik nog nooit gedragen had, en dat wil ik niet meer tegen komen. Ik koop bewuster nu.

  4. Ik heb een paar maanden geleden 2 T-shirts gekocht in de Wibra maar ze uiteindelijk weggegeven omdat ik ze niet droeg. Gelukkig niet echt veel geld weggegooid😉

  5. Mijn laatste miskoop is waarschijnlijk één of ander boek. Ik vermoed dat er ergens in één of ander hoekje wel een boek verstopt ligt dat ik nooit zal lezen. Ik ben nogal kritisch op kledij en schoenen, dus daar koop ik niet snel iets van dat ik niet draag.

  6. Mijn laatste miskoop? Een paar schoenen van de Primark, zitten heel mooi maar lopen totaal niet lekker! Goed idee trouwens om wat eerder naar bed te gaan en dan nog wat te gaan lezen. Ik deed dat ook altijd maar de laatste tijd lig ik te laat in bed en lees ik daardoor een stuk minder helaas.

  7. Pfff ja, die oortjes die er altijd uitvallen!! Mijn lief heeft er zo’n die rond uw oor gaan. Dat hebben ze ongetwijfeld ook in den Action voor 2,79 euro ofzo🙂

    1. Aaah, cool! Ik heb er nu gekocht in de Fnac, ook die achter het oor gaan maar nog wel met een draad. Goeiekope en héél slechte geluidskwaliteit. Dus deze ga ik zeker onthouden!

      1. Ah oei, jammer dat die die je gekocht hebt van slechte kwaliteit zijn!
        Heb het net eens gecheckt en die van Johan is dus effectief de Sony Waterproof Walkman (juist gegokt dus met mijn afbeelding😉 ). Of je er echt mee kan zwemmen, heeft hij nog niet getest, maar tijdens het lopen werken ze dus alleszins heel goed (ook in de regen, dus ze zijn op zijn minst een beetje waterproof🙂

Reacties zijn gesloten.