Gelezen in mei-juni-juli 2016

24224662064_a3950e189b_o

Ik las in mei en juni welgeteld één boek. Eén boek! Ik steek de schuld op Onder de vulkaan, en op de tuin en sporten en bloggen en zomer en ach ja, zoveel andere leuke dingen te doen! In juli kon ik me dankzij een readathon herpakken.

In totaal zit ik nu voor 2016 aan 19 gelezen boeken.

  • Anna was het enige boek dat ik uitlas in mei. Een what if scifi verhaal waarin alle volwassenen zonder uitzondering sterven aan de rode ziekte. Anna wil haar broertje en zichzelf een betere toekomst bezorgen, een kans op overleven, voor ze zelf ook slachtoffer zal worden van het geheimzinnige virus. 4*

Time for a break. 📚 #granola #fruit #fruitsnack #aardbeien #vieruurtje #healthylife #healthysnack #gezondesnack

  • Toeval of niet: Station Eleven, dat ik daarna las, was óók what if scifi. Alleen is het hier een razendsnelle, nietsontziende griep die slechts een klein percentage van de wereldbevolking spaart. In de nieuwe wereld overwoekert de natuur de leeggeplunderde steden en proberen de overlevenden er het beste van te maken. En uit de handen te blijven van ‘de Profeet’, die er niet voor terugdeinst geweld te gebruiken om zijn zin te krijgen. 4*

De perfecte zondagnamiddag 👌 #vieruurtje #granola #currentlyeating #currentlyreading

  • Onder de vulkaan hield me exact twee maanden in de ban. Het is geen boek dat je snelsnel uitleest, daarvoor is de sfeer te donker. De personages, onder wie de Consul die worstelt met zijn alcoholprobleem en zijn gekrenkte liefde voor Yvonne, zijn gedoemd, het noodlot zit hen al op de hielen. Fascinerend om mee te kijken in het hoofd van een alcoholicus en zijn compleet absurde gedachtestroom te mogen volgen. 5*

De charme van tweedehandsboeken: een 40 jaar oud boek met een 30 jaar oud krantenartikel tussen de pagina's verstopt ❤️📚 #currentlyreading #boekenwurm #blufboek #malcolmlowry #bookstagram

  • Omdat het een dun boekje was en het gewoon nog eens tijd was voor een horrorverhaal: Psycho, de door Hitchcock verfilmde klassieker over een man en zijn moeder die een motel runnen maar waar moorden worden gepleegd alsof het niks is. Bloed overal! 3*

Een opwarmertje. Iets zegt me dat dit niet zo'n gezellig boek is. #readathon #currentlyreading

  • Tot slot passeerde er The Girl You Left Behind, van mijn favorietste chicklitschrijfster Jojo Moyes. (Ik vrees de dag dat ik al haar boeken gelezen zal hebben.) Dit keer speelt het verhaal zich deels af in het heden, deels in Wereldoorlog I. Twee dappere vrouwen die vechten voor hun liefde, en er alles voor over hebben om hun doelen te bereiken. Schoon. 4*

Afternoon activities 📚 #currentlyreading #terrasjedoen #summertime

Up next…

Onze vakantie komt eraan en ik heb alvast het eerste boek van Game of Thrones op de meeneemlijst gezet. Ik las het enkele jaren geleden al maar zou nu graag de hele reeks willen lezen dus ik begin van voor af aan. Alleen moet ik dat eerste boek nog gaan kopen!

En u? Wat leest u zoal op vakantie?

12 thoughts on “Gelezen in mei-juni-juli 2016

  1. Traditiegetrouw ben ik deze vakantie weer voor een dikke klassieker gegaan: De Pop van Boleslaw Prus. Meer dan 900 pagina’s, dat is iets waar ik enkel in de zomervakantie aan begin…🙂

  2. Ik heb op vakantie ‘Een man die Ove heet’ gelezen en vond dat erg mooi. Daarnaast las ik ook een boek in de categorie chicklit, maar ik kan me eigenlijk al de titel niet meer herinneren, dus het was niet erg de moeite waard. Momenteel ben ik bezig in ‘Wij’ van David Nicholls.

  3. Op vakantie lees ik meestal chicklit of andere ‘luchtige’ lectuur🙂 Momenteel ben ik bezig in A little Life maar dat is met zijn momenten wel zware kost.

      1. Ik ben hem ook in het Engels aan het lezen en heb op zich geen spijt dat ik hem in die taal lees. Maar dat kan natuurlijk liggen aan het feit dat ik sowieso liever in het Engels lees dan in het Nederlands.

        1. Ik lees een boek liefst in zijn oorspronkelijke taal (want ik geloof dat er bij vertaling wel wat verloren gaat qua interpretatie ed), maar nuja Nederlands blijft mijn moedertaal dus lees ik dat het liefst tenzij het zeer Hollands is, daar krijg ik de kriebels van🙂

  4. Ik had naar Brazilië 2 historische romans mee en dat was geen goed idee! Ik geraakte er maar niet in vooruit en moest regelmatig stukken opnieuw lezen. Vanaf nu pak ik alleen nog chicklits of toch erg gemakkelijk te lezen boeken mee op reis.

Reacties zijn gesloten.