De beelden van week 28

Het was een korte werkweek. Maar wat een hitte! Zal blij zijn als het herfst is, nee niet wegklikken, ik ben een herfstkindje maar stiekem geniet ik ook heel erg van die lange, zwoele zomeravonden…

Readathons zijn ideaal om dat ene boek, waarin je al drie keer probeerde te beginnen, nog een kans te geven. #latergram #readathon

…maar niet als ik moet gaan slapen en het is 30 graden in de slaapkamer en er komt maar geen frisse lucht naar binnen door de Velux dan wil ik ergens in een donkere kelder gaan wegkruipen. Gelukkig was er de readathon om mijn aandacht een beetje af te leiden.

Zoek de hond en de bal. #familymatters #familytime #summernights #bbq #latergram

Dinsdagavond waren we uitgenodigd in het Ouderlijk Huis voor een barbecue. Tante en hond Kaatje waren er ook en het lief nam haar (de hond) mee naar het veld achter het huis om haar wat te laten rennen maar ’t was echt te warm voor dat arm beestje! Ik had een side dish gemaakt (op vraag van mama) met gele paprika, mango, avocado, pijnboompitten en peterselie (en rijst om het een grotere hoeveelheid van te maken, wat eigenlijk een foutje was want ik vond het lekkerder zonder). Het werd een gezellige avond die véél te snel voorbij was want de volgende dag was het natuurlijk nog gewoon werkendag.

Opstaan met de zon 🌄 om op het koelste moment van de dag #starttorun te kunnen doen 🏃en deugd dat het deed! 💪

De dagen beginnen ongemerkt terug te korten… zo komt de zon pas slaperig piepen als ik iets voor 6 opsta om te gaan lopen. Het mooiste moment van de dag vind ik dat: lekker fris buiten, lange schaduwen, de horizon nog in pasteltinten gehuld, geen zon in mijn ogen… Just LOVE it.

Weer zo'n avond om in te kaderen. #countyourblessings #summernights #friends

Woensdagavond barbecue bij One en Athena thuis, op de binnenkoer achter hun huis die ze hadden gerestyled met bloemen en sfeervolle lichtjes, als dat niet Instagram-waardig was! Het was bovendien een superfijne avond, met lekkere stukjes vlees, goed gezelschap… Zulke zomeravonden mogen er nog véél meer komen.

Terrasjestijd is de mooiste tijd. #summertime #countyourblessings

Donderdag zouden we gaan wandelen maar ik besloot dat het daar veel te warm voor was. In plaats daarvan richtte ik de keukenkastjes anders in (iets wat ik al héél lang wou doen) en trokken we ’s middags naar ’t stad voor een lunch en een terrasje en een ijsje, zoveel mogelijk in de genadige schaduw, samen met Loki (die alleen thuis is nu Sigyn in Afrika zit). Intussen werden er Pokémon gevangen (zucht) maar verder was het een fijne namiddag; de uren vlogen voorbij!

Na alle ijsjes van de afgelopen dagen.. tijd voor een lekker ontbijtje 😉 Mango met blauwe bessen, yoghurt en #granola. ☀️

Vrijdag trokken we naar Brugge. (Dit was mijn ontbijt ’s morgens, van de stad zelf heb ik geen foto op Instagram gezet behalve eentje waar ikzelf opsta.) Het viel een beetje tegen… Het was zo’n tien jaar geleden dat ik nog in de West-Vlaamse stad kwam, ook wel ‘het Venetië van het noorden’ genoemd, en in tussentijd komen er precies alleen maar méér toeristen van over de hele wereld naar het piepkleine stadje gestroomd. Ongelooflijk; we waanden ons in één of andere bekende Italiaanse stad. Ik snap dat niet, want in geen enkele andere Belgische stad zie je zoveel toeristen en nochtans vind ik Brussel en Antwerpen bijvoorbeeld dan een pak leuker om te bezoeken.
Toegegeven: Brugge is pittoresker, met het ene oude trapgeveltje naast het andere, de straatjes met (irritante!) kasseien, maar het voelt niet levend aan, waar zijn de bewoners? Ondanks de aanwezigheid van twee geweldige boekenwinkels (en de aankoop van 9 boeken, oeps) vertrokken we dus met gemengde gevoelens weer naar huis.

Te warm om te slapen = het ideale moment om ein-de-lijk de kleerkast te minimaliseren. 💪 #capsulewardrobe #minimalism

En wat doe je dan als het weeral veel te warm is op de slaapkamer… Nog ‘snel even’ de kleerkast aanpakken, iets wat ook al een hele tijd kriebelt. Ongeveer de helft verdween in een wasmand (en op termijn hopelijk naar buiten, het huis uit) en wat overbleef waren een stuk of veertig outfits met 9 vestjes (in plaats van 15 dus er is wel degelijk vooruitgang). Meer over mijn ‘capsule wardrobe’ later, in een apart postje…

Yes.. 🏃 Eerste doel gehaald: 4x8min lopen, de beruchte les 20 waarop ik altijd vastliep. 💪 Na 2 jaar sukkelen heb ik eindelijk geleerd naar mijn knieën te luisteren en #starttorun op mijn eigen zeer trage tempo te volgen. Op naar de 10 minut

Het eerste loopdoel (sinds afgelopen winter) werd zaterdagochtend gehaald: de 4x8minuten, les 20 van start to run waarop ik iedere keer weer ben vastgelopen. En weet je wat.. Het ging vlot. Dus we gaan verder, met dezelfde muizenstapjes, een minuutje per keer, maar ooit komt ik er, aan de 30 minuten🙂

Ik denk dat het een courgette-met-bonen-weekmenu wordt. #oogstvandedag #samentuin

Er moest naar den hof gegaan worden want die courgetten stoppen niet met groeien. En de staakbonen ook niet… Ik geloof dat we de komende weken voornamelijk dus dat gaan eten: courgetten en bonen. Hmmm… Uw tips voor gevarieerde recepten zijn heel erg welkom🙂

Gele soep in de maak. ☀️ #courgette #homegrown #homemade #soep #soup #mealprep #healthylife #puureten #seizoensgroenten

Zondag begon ik de dag keiproductief met het verwerken van zes courgettes: drie voor een pittig courgettelookcurrysoepje en drie in blokjes ingevroren (voor later in de soep). Gelukkig hebben we een grote diepvries maar ik schat dat er nog eens drie keer zoveel courgettes zitten aan te komen, dus misschien moet ik maar gewoon een diepvries bijkopen, ha.

In the woods ☀️ #summertime #hiking #naturelover #naturelovers #outdoors #forest #bos #boswandeling #nature #zondagswandeling #wandelen #naturegram

Daarna een stevige ‘bergopwandeling’ gemaakt, onder andere in ons bos. Het was véél te warm en de stukken door het open veld waren (voor mij) afzien. Was dus erg blij dat het maar 14 km was (en niet de geplande 20; in Noorwegen zullen we nog genoeg kilometers af te leggen hebben).

De rest van de zondag gelezen.. een film gekeken.. gekookt… wat opgeruimd.. en héél veel spijt dat het verlengde weekend, onze ‘vakantie in eigen land’, alweer voorbij is!

En u? Waarvan genoot u tijdens deze prachtige zomerdagen?

15 thoughts on “De beelden van week 28

  1. IK vind het vreselijk dat de dagen alweer korten, terwijl we nu s avonds buiten kunnen zitten. De zomer mocht voor mij al veeeel langer begonnen zijn. Enig nadeel is, dat ik altijd geneigd ben om cocktails , sangria of Gin tonic te drinken dan.Zit zo in onze cultuur gebakken.

  2. Leuke week! Met Noorwegen in het vooruitzicht heb je toch wat om naar uit te kijken! Al een idee wat jullie precies gaan doen? De wandeling Krossen-Molden lijkt mij anders wel iets voor jullie. Als je nog tips nodig heb wil ik mijn verslag van die wandeling wel eens opzoeken🙂

    1. Oee ja, alle tips welkom! Ik moet nog aan de voorbereiding beginnen, vorige week net de folders van het reisbureau ontvangen.. Nog véél werk dus😉

  3. Leuke week heb jij achter de rug! En hoera voor het gaan lopen in die hitte! Zelf ben ik twee keer geweest maar het ging absoluut niet zo vlot als anders (ik wijt het aan de hitte!). Ontbijt ziet er trouwens yummie uit! Wat vond je van het boek?

    1. Als je het over ‘Het beleg van Lissabon’ hebt, ik geraak niet in het verhaal. Ik zit maar te wachten tot we meer over dat Beleg horen, maar na 90 bladzijden zitten we nog altijd bij die corrector, en er gebeurt maar niks! Ik ben er gisteren zelfs bij in slaap gevallen…..

  4. Ik ben nu al benieuwd naar het verslag van de reis en jullie moeten nog vertrekken! Hihi, ik denk dat de courgettes binnenkort uw oren gaan uitkomen😉.

    1. Ik weiger er ook maar één weg te gooien, opeten zullen we ze :p Gelukkig heb ik al heel veel verschillende receptjes gevonden maar ik vrees dat ik volgende week een keer in herhaling zal moeten vallen.
      Ik ben ook keibenieuwd naar de reis🙂🙂

      1. Courgetti for the win🙂. Ik denk dat wij elke week wel een gerecht met courgettes eten, in de wok verwerkt, of als courgetti of bij wat pasta met tonijn uit blik en kaassaus … Ik ben ze nog altijd niet beu en idd wat je kan invriezen voor soep is ook gewonnen!

Reacties zijn gesloten.