As we speak #3

Omdat ik af en toe alles van me af moet kunnen schrijven en Lilith’s As we speak rubriek daar ideaal voor blijkt. De vorige stukjes die ik schreef, vind je hier.

#summer #summertime #familytime #familymatters

Bezig met wegsmelten. Met het risico heel wat niet-begrijpende blikken en geërgerd hoofdschudden als reactie te krijgen: ik vond de gemiddelde zomertemperatuur tot nu ideaal. +25 graden en ik word langzaamaan kregelig. +30 graden en ik kan niet meer functioneren. As we speak is het hier binnen 28 graden (buiten 32) en de dag duurt nog laaaang.

Blij met de grote courgetteoogst uit mijn tuintje. Ijsjes getrakteerd door jarige collega’s. Airco op de bus (maar op mijn lijn valt dat helaas zelden voor). Geen joengelen op de bus nu het zomervakantie is = kunnen zitten en een bus kunnen nemen op het uur dat ik wil, ipv belachelijk vroeg ’s morgens om hen voor te zijn. Het bestaan van ventilators die het leed toch een beetje verlichten. Kleurrijke nagellak (want ik was vergeten hoe leuk het is om gewoon flashy nagellak te dragen; op de één of andere manier vind ik dat niet bij regenachtig weer passen). Readathons die me aanzetten om terug meer te lezen.

#oogstvandedag 🌱🍈🍅🍆🍀

Piekeren over veel minder dan de vorige keren. Er is iets meer rust in mijn hoofd, en dat (deels) dankzij mijn BuJo waarin ik al mijn to do’s heb neergesmeten om dan de grotere eruit te halen en deze ‘projecten’ op te splitsen in aparte to do’s en meteen ook in te plannen. Dat geeft een gigantische gemoedsrust.
Wat niet wegneemt dat ik nog steeds midden in de nacht kan wakker worden en liggen piekeren over de vier geoogste courgettes in de frigo die ik pas enkele dagen later zou kunnen versnijden of verwerken want dan zijn ze helemaal niet meer zo vers enenenenenen.
Ja. Insomnia, ’t is een vies monster.

Boos op/gefrustreerd over niets. Ik ben mijn leven aan het beteren en probeer overal het positieve van in te zien in plaats van te klagen en te zagen bij het minste. Schoon hé?
(Alleen over het weer. Ik puf en zucht en zweet en fret halfgesmolten chocolade en hoop dat het snel voorbij is. Sorry aan iedereen die ik megagrumpy behandel dezer dagen. Het is niet persoonlijk bedoeld.)

Muziekje van het moment is het mega-irritante House every weekend van David Zowie. Hoort ge dat ‘refrein’ één keer dan hangt ge eraan voor de rest van de dag. Graag gedaan!

Aan het lezen alsof het niks is. Reeds twee boeken uit deze maand – mocht ook wel na de lange leesstilte – en nu in de twee volgende bezig: Psycho en Het beleg van Lissabon, twee compleet verschillende boeken dus ideaal om door elkaar te lezen.

Het kriebelt serieus om eraan te beginnen. Keuze genoeg! #readathon #tbr #boekenkast

Genieten van de zomer met al z’n voor- en nadelen. Muggen, hitte, maar ook terrasjes, barbecues, uitstapjes, verlengde weekends…

En u? Waar bent u blij mee, as we speak?

16 thoughts on “As we speak #3

  1. Ik ben blij dat we al zo’n leuk verlengd weekend hadden en dat we toch op de Gentse Feesten geraakt zijn🙂. Misschien moet je de felle nagellak toch maar eens bovenhalen in de winter ook? Instant humeur boost!

  2. Ik ga vooral blij zijn als we een beetje verder zijn en dat ik nog recht zal lopen tegen mijn feestje en de periode dat Amaury afkomt met zijn gezinnetje.Ps, waarschijnlijk vandaag ideale temperaturen voor jou! Geniet ervan!

  3. Met de temperatuurstijging 😀, sorry daarvoor. Het voelde nu pas echt aan als zomer en ja ik slaap ook minder goed dan, omdat ik de warmte niet uit huis krijg. Maar dat neem ik er graag bij. Ik heb op zich geen probleem met mensen zoals jij die in het begin van de zomer zeiden: “voor mij is dit ideaal.” En dan nu wat kregelig rondlopen. Waar ik het wel van krijg is mensen die de afgelopen weken liepen te klagen en te zagen dat dit toch geen zomer was en dan bij het minste dat de temperatuur boven de 25 gaat ook zagen. Zo werkt dat imo niet 😊!

    1. Hahahahaha nee ik ben heel duidelijk pro -25 graden, de regen neem ik er heel graag bij (want die is ook goed voor den hof :p).

  4. Ik hou ook niet echt van die warmte en vooral niet als die binnen zit. Ik heb geen terras dus ik vlucht regelmatig naar de stad of ergens waar ik een bankje in de schaduw kan vinden.

    1. Idem, hier binnen is het makkelijk even warm als buiten (en ons terras is zuidgericht in een hoekje dus daar is het nóg heter).

  5. Spelen met ons zoontje de afgelopen week want hij en ik hadden een weekje vakantie samen. En tijdens zijn middagdutjes las ik in A little life.

  6. Hihi, “joengelen”, zo’n zalig woord. Samentrekking van jengelende jongeren?🙂

    En bij mij zit de laatste tijd Frankie Sinatra van The Avalanches in mijn hoofd. ’t Is eerder grappig en geschift dan irritant, hoewel het na een tijdje toch ook begint tegen te steken als het altijd opnieuw opduikt in mijn hoofd🙂

    1. Geen idee wat de afkomst van dat woord is maar het zou inderdaad wel eens kunnen🙂
      Dat liedje ken ik niet maar ik ga het ook niet opzoeken, denk ik, irritante deuntjes blijven nogal snel hangen bij mij :p

Reacties zijn gesloten.