#projectmezelf: update juli

Om te voorkomen dat ik mijn goede voornemens uit het oog verlies, blik ik regelmatig terug op de dingen die ik al kon uitvoeren, of bekijk ik degene die ik dringend moet gaan inplannen. Dit om mezelf gemotiveerd én (druk) bezig te houden!
In april bezorgde ik jullie al een eerste update, die kan je hier lezen.

3 uur rondgedwaald in het Louvre. 👌 #paris #parislove #parisjetaime #louvre #sunset #latergram

4 – Badkamer verbouwen
Het douchescherm is er! Het staat nog niet helemaal op punt – er moet nog een andere, betere douchekophouder worden geïnstalleerd maar de vakman in kwestie is niet van de rapste, dat hadden we al vlug door. Hoedanook ben ik superblij dat de badkamer niet meer onder water staat na elke douche. Ik kan terug op een warm, droog badmatje stappen, wat een luxe!

De luxe van een Echte Douche, tegenwoordig ook thuis! 💙 #countyourblessings

5 – Bibureau inrichten
Voor deze neverending soap story is er nu een plan, dat eruit ziet als volgt:

  • De twee huidige Billykastjes onder het schuin plafond schuiven – done.
  • Het Billykastje van de living beneden naar boven verhuizen – done.
  • Het blauwe ladekastje uit de bureau naar de living verhuizen – done.
  • De bureautafel tegen de muur schuiven (waar eerder het ladekastje stond) – done.
  • Het derde Billykastje ook tegen het schuin plafond schuiven en achter de Billykastjes de extra stoelen opbergen – done.
  • De rommel die we tot nu toe in plastic bakken bewaarden, uitsorteren en in de Billy’s opbergen.
  • Ik vrees dat daarom ook de andere kasten in de bureau moeten worden heringericht.
  • Stiekem zou ik héél graag mijn boeken op kleur sorteren, in plaats van op auteur (zoals het nu is).
  • Naar Ikea voor twee extra kastjes om de gaten op te vullen, plus extra deurtjes voor de Billy’s, en tadaa, we zullen onze eigen inmaakkast hebben.
  • Mijn leeszeteltje naar boven verhuizen en een leeshoekje inrichten.
  • In de living een klein bureautje installeren waaraan ik kan bujo’en en bloggen zodat de livingtafel of de tafel niet meer altijd vol ligt met mijn rommel.

Poging 586. #opiumproject #allesmoetweg

Dus ge zou het misschien niet zien – hoewel dit al een oudere foto is, maar de spullen zijn niet weg, hoogstens van plaats veranderd – er is vooruitgang. Het Ikea-bezoek staat gepland voor de herfst, omdat ik het voorziene budget intussen al aan een nieuwe zetelovertrek besteedde, misschien niet zo slim van mij, maar hopelijk raken we er nog voor het einde van het jaar.

8 – De 59 Disneyfilms kijken
Ik keek er intussen 6, het overzicht vind je hier.

9 – 12 IMDB-top250-films kijken
Ik keek er intussen 4, het overzicht vind je hier.

11 – Twee concerten bijwonen
We gingen twee achtereenvolgende weken naar het Sportpaleis: de eerste keer voor Adele (die was WAUW), en de tweede keer voor Celine Dion (die veel minder wauw was dan ik had verwacht). In de herfst ga ik nog naar K’s Choice en Mira, daar kijk ik ook erg naar uit. Dit puntje kan dus dubbel en dik afgevinkt worden!

A beautiful but intense dune hike 😎 Will feel it in our muscles tomorrow! #hiking #naturelover #naturelovers #outdoors #nature #dune #dunes #dunesdeslack #coteopale #france #beautifulfrance #cotedopale #nordpasdecalais #nordpasdecalaistourisme

13 – Een duinenwandeling maken
Dit wou ik al zó lang zó graag eens doen, en tijdens ons verlengd weekendje aan de Franse Opaalkust konden we zowaar twee keer gaan wandelen in de duinen. En wat een duinen! Je kan er alles over lezen, hierzo.

15 – Mijn shopbudget verlagen met 250 euro
Dat is faliekant mislukt. Vlak voor de solden op dieet gaan en een paar kilo’s kwijtspijlen, blijkt niet goed te zijn voor de portemonnee. Waar ik meestal de winkelstraten wist te vermijden omdat ik me met al die vetrolletjes niet goed in mijn vel voel(de), sta ik nu iets steviger in mijn schoenen en werd er dus belachelijk veel geshopt. (Minimalisme? Wasda?)
Als ik zeg dat er intussen vijftien verschillende vestjes in mijn kast hangen, dan moet ik er verder geen tekeningske bij maken dat mijn kleerkast propvol zit. Maar echt H&M-kledingrek-propvol. Ik las her en der over capsule wardrobes en het lijkt mij geen slecht idee om me daarin te verdiepen, zeker naar volgend jaar toe, want ik denk dat ik met al mijn kleren vijf jaar zou toekomen als ze maar onderling te combineren vielen…

Ik kon dus één puntje afvinken als ‘onmogelijk’, drie als ‘done’ en eentje ‘in progress’. In totaal heb ik er  6 van de 15 afgewerkt.

En u? Naar welke concerten ging u al dit jaar?

17 thoughts on “#projectmezelf: update juli

  1. Capsule wardrobe heb ik ook al van gehoord. Maar ik zou het missen om eens een specialleke aan te trekken, om eens specifiek voor een bepaalde gelegenheid iets te gaan kopen.

  2. Welke concerten? Sioen, ( wat dacht je ) Deze week ook naar Daan, volgende week de Levellers, Een paar dingen deze week moeten schrappen, wegens gekende omstandigheden. Mijn ventje houdt vooral de concertagenda bij, weet niet wat er nog allemaal op het programma staat! Enne, ……. Gelukkig voor u dat de solden bijna voorbij zijn😉

  3. Zeer herkenbaar van die kleerkast, ik heb ook prachtige rokjes die helaas met niets te combineren vallen😉. Ik ben al naar Adele en Mumford&Sons geweest dit jaar en heb daar echt van genoten.

  4. Concerten, non…ik heb er een hekel aan🙂. Wat het project betreft ik ben nog steeds fan. Alleen nu vind ik het lastiger, omdat je zowel voor ijskoude als snikhete dagen kleren moet hebben🙂. Maar nog steeds geen nood aan veel kopen,…….

  5. Dit jaar staat het bijwonen van concerten bij ons op een laag pitje.Hoera dat je opnieuw kan douchen zonder dat de badkamer telkens helemaal onder water staat!

  6. Hoera voor het badkamerscherm en de vooruitgang in het bibbureau! Stevige plannen wel voor die ruimte!
    Nu wij dit jaar ook nog gaan verhuizen, loopt mijn hoofd al over van de plannen wat waar en hoe moet komen. Alleen jammer dat dat ook best wel wat nieuwe aankopen inhoudt en dus niet direct realiseerbaar is😉

    En die capsule wardrobe: misschien moet je dat niet zoo strikt nemen dat het exact X items zijn, maar gewoon al starten met het idee dat zaken combineerbaar moeten zijn? Zo doe ik het alleszins: ik heb nog wel mijn “speciallekes” die bij weinig of niets passen, maar bij het merendeel ga ik wel uit van het principe dat ik het moet kunnen combineren met andere spullen in mijn kast.

    1. Ik ben er al mee aan de slag gegaan! Er komt binnenkort een postje over aan. De items heb ik nog niet geteld maar het zijn er inderdaad méér dan bij een doorsnee ‘capsule’ vermoed ik. Alleen spijtig dat het warm blijft want ik heb maar drie jurkjes en dus veel minder van de opgestelde combinaties om effectief eens aan te doen🙂

  7. Geen concerten voor mij… al die drukte… niks voor mij!!
    Wat we in augustus zeker nog gaan doen, is onze slaapkamer onder handen nemen… het een en ander verzetten… dat wordt nog een heuse karwei… maar het moet!!

  8. Rock Werchter en aanverwanten niet meegeteld, ga ik eigenlijk nooit naar concerten. Behalve als Beyoncé in het land is, en laat dat nu net het geval geweest zijn🙂 Ik kan er weer tegen tot ze over 6 jaar nog eens terugkomt🙂

Reacties zijn gesloten.