De beelden van week 27

#oogstvandedag (gisteren), oa de eerste erwtjes! 😍

Maandagavond ging ik in de tuin kijken hoe de gezaaide boontjes het deden; een deel was uitgekomen (en nog niet opgefret) en dat beschermde ik met scherpe stukjes schelp. Ik kon ook wat oogsten en dat is altijd het leukste deel van een bezoek aan mijn tuintje! De eerste erwtjes waren er, lekker zoet, mmm.

Het kriebelt serieus om eraan te beginnen. Keuze genoeg! #readathon #tbr #boekenkast

Het goede nieuws kwam me ter ore dat er een readathon zou komen; ik was meteen enthousiast. Eindelijk nog eens een reden om alles te laten vallen en gewoon te doen wat ik stiekem nog altijd het liefst doe, zo af en toe: mezelf compleet verliezen in een boek. Of in meerdere boeken. Ging meteen mijn tbr-kast bekijken, er is nog héél wat om te lezen, de keuze is moeilijk.

Golden. 🌞 #nofilter #morningview #starttorunVrijdag stond ik samen op met de zon… Bah, want dat betekent dat de dagen alweer aan het korten zijn! Deze foto nam ik haastig over mijn schouder; een echte lucky shot dus. Het lopen ging heel goed, alleen ga ik me de komende twee weken weer iets meer op wandelen focussen dus hopelijk valt de vooruitgang dan niet niet te fel terug.

Lunchdate met #hetlief 💝

Het lief werkte in Leuven en dat is (als hij niet te veel werk heeft) een feest want dan valt het wel eens voor dat we samen kunnen gaan lunchen. We kozen voor het terras van Balls & Glory en aten daarna nog een ijsje van bij de Decadenza terwijl we wat rondslenterden. De perfecte date…❤

#oogstvandedag 🌱🍈🍅🍆🍀Zaterdag ging het lief Theso en Kreta helpen met hun verhuis, terwijl ik een aantal ramen poetste en naar mijn tuintje trok. Ik kreeg hulp van Zus bij het onkruid wieden – dat had namelijk al bijna de pompoenplanten overwoekerd, ’t is ongelooflijk hoe snel dat groeit. En hoe zwaar het is om dat uit te doen, pff, beter dan fitness: hamstrings én buikspieren worden tesamen getraind en door de warmte werden zeker ook de nodige calorietjes verbrand. De eerste (paarse) boontjes konden worden geoogst en ook de eerste groene courgette. Jep mijn tuintje zit nu wel op z’n hoogtepunt (en ik vind het jammer dat ik niet wat méér en andere dingen heb gezaaid want enkel courgette, komkommer, boontjes en erwtjes zal snel gaan vervelen!) en ik vind het heerlijk om zelfgeoogste, hard voor gewerkte🙂 groentjes te kunnen klaarmaken.

#summer #summertime #familytime #familymatters

’s Avonds waren we uitgenodigd in His Hometown voor een door Vriend overheerlijke klaargemaakte maaltijd: een schotel met gerookte ham, salami, mozzarella, basilicum, vijgen en meloen, gevolgd door wraps van ijsbergsla met superlekker gemarineerde kip en zelfgemaakte guacamole. Damn, had ik ook maar zo’n kok in huis! Het was een fijne avond, die we deels op het terras met zicht op hun mooi onderhouden tuin konden doorbrengen. Summer nights

In mijn favoriete bos.. 💚 Eindelijk 18km gehaald, het werd tijd! 💪 #hiking

Zondag – na een pannenkoekjesontbijt, mmm – maakten we een lange wandeling door de bossen in onze buurt. Mijn doel was ein-de-lijk 18km wandelen want we waren dit jaar nog niet verder geraakt dan 16km en het is ons gelukt! Er was ook een mountainbiketocht aan de gang dus we moesten constant opletten om niet omver gereden te worden en ik was maar wat blij als we even een ander pad konden inslaan. Het was plakkerig warm, dus ook hier veel caloriekes verbrand, hip hoi, maar dat maakte het natuurlijk extra vermoeiend.

Readathonvoorbereidingen in goed gezelschap. #currentlyeating #currentlyreading

Mijn lijf was héél moe daarna en ik was blij dat er nog twee boeken ‘moesten’ worden uitgelezen. Een paar uur uitgestrekt in de zetel doorbrengen was nét wat ik nodig had. *aaaah*

Keihard van mealpreppen doen, ook dat is readathonvoorbereiding 💪 #mealprep #healthylife #pascalenaessens #paleo

’s Avonds had ik het lief gevraagd om wat te helpen met het eten want ik wilde koude komkommersoep maken (voor de lunch morgen), gehaktballetjes (als snack), chili con carne voor later in de week (en om de diepvries wat op te vullen want omdat ik tegenwoordig zoveel vers kook, wordt hij aan een angstaanjagend tempo leger) en courgetti met zalm, erwtjes, basilicum en een beetje pesto als avondeten met een glaasje wijn. Het was fijn om samen met hem in de keuken staan al ging het in het begin wat stroef, ik sta er dan ook meestal alleen en hij heeft in geen vijf jaar gekookt, ik hoop alleszins keihard dat dit een (wekelijkse?) gewoonte en quality time momentje kan worden. Het nuttige aan het aangename koppelen hé!

En u? Ging u genieten van een boswandeling, een terras of uw tuin?

4 thoughts on “De beelden van week 27

  1. Goh, als je die courgettes, komkommers, boontjes en erwtjes beu geraakt, mag je er altijd wat opsturen hoor😉
    Wij staan graag en regelmatig samen in de keuken, dus ik hoop voor jullie dat het inderdaad ook een quality momentje wordt!

    1. Ik las al dat Noren diepvriesgroentefans zijn, ik ga mijn verse groentjes op vakantie nog missen dus ik probeer niet meer te klagen haha🙂 Van ’t weekend is het weer gelukt om samen te koken, twee keer zelfs (hoewel de tweede keer hij enkel voor de afwas instond).

Reacties zijn gesloten.