De beelden van week 26

Het was een heel drukke week, zowel op sociaal vlak – bijna elke avond van huis – als op het werk – waar mijn collega in verlof ging zodat de workload zwaar omhoog piekte.

In dit stukje paradijs bracht ik mijn avond door, samen met een paar andere tuinders en 586 muggen die het op ons bloed hadden gemunt. 🙅 #eetbaarherent #samentuinen #projectindenhof #mijnmoestuin #samentuin #moestuin

Maandagavond was er meeting in de samentuin, en toen we onze stukjes en plannen toonden aan de andere mensen van de organisatie, voelde ik me voor het eerst toch een beetje trots op alles wat ik al had kunnen verwezenlijken. Mijn eigen tuintje, mensen!

Gebakken patatjes 😍 dit weekend geoogst #indenhof. #nomnom #currentlyeating #seizoensgroenten

De patatjes die we zondag oogstten, belandden dinsdag op ons bord. Allez toch een deel want gelukkig zijn er nog héél veel over. Ik had ervan kunnen blijven eten, mmmm.

Prachtige ochtend voor een toertje. 🏃

Woensdag loopdag, heerlijk vroeg ’s morgens.

Lunch met ons mama. Op een terrasje. In de zon. 💕 #goodlife #countyourblessings #familymatters

’s Middags had ik een lunchdate met mama bij Bar Louis. We bestelden allebei een slaatje: mama eentje met tonijn en allerlei groentjes en ansjovis, ik met geitenkaas, een paar blaadjes sla drijvend in vinegraitte, stukjes appel, kruimels spek, een gigantisch stuk geitenkaas en o ja anderhalve radijs. Ik was er niet content mee maar de geitenkaas was wél geweldig lekker. En een beetje quality time met ons mama is altijd welkom, want door onze beide drukke levens zien we elkaar niet zo heel erg veel.

Taste of pizza... De beste Napolitaanse pizza's, deze week in Leuven 😎 #pizza #oprestaurant #uiteten

’s Avonds gingen we na het werk eten bij Officina Clandestina, die deze week een gerenommeerde pizzachef uit Italië hadden laten overkomen om een degustatiemenu aan te kunnen bieden met zes verschillende pizza’s. De lekkerste was belegd met courgette, citroen en ansjovis. Ik heb gesmuld! Het was onze eerste kennismaking met wat blijkbaar één van de beste Italiaanse restaurants in Leuven is, dus hier komen we zeker nog eens terug.

Tour de la famille 💕 #familymatters #familytime

Donderdagavond fietste ik na het werk door naar mijn familie voor een bezoekje aan Tante en hond Kaatje, en aan mijn grootouders (om wat van hun kersen te snoepen, onder andere, hihi).

Vertical. #architecture #architecturephotography #building #vertical #leuven #leuvenlove #seemyleuven #leuvenexplorer

Vrijdagavond was het nog steeds zo’n zacht zomerweer dat we besloten een terrasje te gaan doen met Dio en Loki. Omdat de Beleuvenissen van start zijn gegaan, was het even zoeken naar een vrij tafeltje op een terrasje weg van de drukte en de muziek. Deze foto maakte ik terwijl we op de bus terug naar huis stonden te wachten: een steunpilaar van een campusgebouw.

A very nice good morning y'all! 😘 #keeponrunning

Zaterdag opnieuw loopdag, en voor het eerst 1km aan één stuk kunnen lopen. (Het zou begot tijd worden, hoor ik u denken.) Daarna boodschappen doen, naar de uitverkoop van de wijnwinkel en de tegelbestelling voor onze keuken gaan ophalen.

Mooi weer of niet, hier werd nog hard gewerkt in de keuken, en ook bijna een heel boek gelezen 💛 #currentlybaking #granola #chocolatechipcookies #paleo #paleofood #chocolatechipcookies #homebaked #cookies #paleocookies #glutenvrij #glutenfree

’s Namiddags bakte ik koekjes – die ik zoveel mogelijk invroor want het blijft heel moeilijk om van die dingen af te blijven – en een dubbele voorraad granola: een normale (ontbijt)versie met pistache, amandel, cashew, havermout, rauwe cacao, cacao nibs en kokosschilfers, en een snoepversie met pecan, para, hazel, cashew, amandel, véél kokosschilfers en stukjes zwarte chocolade. De rest van de middag plofte ik in de zetel met een boek, ja ik weet het het was prachtweer etc, maar eindelijk nog eens een paar uur ongestoord kunnen lezen ongeacht wat voor weer het is, het was fantastisch.

In Gent 💖 #latergram #gent #summernights #terrasjedoen

’s Avonds naar Gent, samen met Dio, voor het verjaardagsfeestje van Kreta (de vriendin van Theso). We zaten op de stoep van een café aan het water, ik zou standaard een flesje muggenmelk in mijn sjakosh moeten stoppen, de rotbeesten! Ben van de chips kunnen afblijven – op een paar stukjes na – en dopte braaf stengels komkommer in de superlekkere guacamole. Er werd een cocktail geserveerd met gin, spuitwater, aardbeien en basilicum, een heerlijk zomerse combinatie. We maakten het niet te laat want het was tenslotte nog een uur rijden naar huis.

Wandelingetje gemaakt in de heide en bossen van Gelrode🚶hothothot. #latergram #hiking #naturelover #naturelovers #outdoors #forest #bos #boswandeling #nature #zondagswandeling #wandelen #naturegram #heide #hike

Zondag was ik al vroeg op weg naar Minerva, met wie ik in haar dorp ging wandelen in het daar aanwezige, zwaar verwaarloosde bos met nochtans een mooi stukje heide. O en muggen, muggen! Gelukkig had ik dit keer wel een straf product mee en kwamen we ervan af met een paar venijnige beten. Lunchen deden we onder de parasol op hun spiksplinternieuwe terras, wat me finaal deed besluiten om ons balkon zo snel mogelijk planten- en vooral potgrondvrij te maken, zodat we (hopelijk volgende zomer) ook eens buiten kunnen zitten daar.
’s Namiddags onze bibureau opgeruimd – ja ik weet het, een straatje zonder eind! – en de badkamer doen blinken als een spiegel, we komen er wel, mijn kaars was uit, helemaal op na twee nachten van vijf uur slaap en een fysiek vermoeiend weekend…

En u? Hoeveel muggenbeten verzamelde u al?

21 thoughts on “De beelden van week 26

  1. Compleet bizar maar op dit moment geen muggenbeter. Normaal weten ze mij nochtans te vinden. Muggenmelk tegen tropische muggen lijkt te werken🙂 Alleen jammer dat dat zo’n plakkerig goedje is.

  2. Mij weten ze doorgaans ook goed te vinden, maar dit jaar heb ik nog maar 1 beet opgelopen. Gelukkig maar, want soms reageer ik daar allergisch op en dan worden dat zo van die grote bollen. Sexy😉. Ik heb zo’n Moustimug roller en dat helpt wel.

    1. Hier ook een paar van die bollen, ik lijk op dit moment twee knieschijven te hebben🙂 Het waren gemuteerde muggen precies daar in het bos want de muggenbeten van zaterdag hebben een normale grootte.

  3. Hihi, van de kersen gaan snoepen🙂 Dat is wel leuk aan nu in België zijn: i.p.v kersen in de winkel te moeten kopen, kan ik er weer – zoals vroeger – recht van de boom in mijn ouders hun tuin halen, mmm!

    En hoera voor het lopen! Blijven gaan!

    1. Nog maar twee, en er waren blijkbaar lekkerder brokjes daar op die “wei” in Werchter.
      Heb zo’n 15 seconden zitten staren naar die foto in grijs met spiegelbeeld… en toen gaf ik het op. Echt ? een steunpilaar ?

  4. Geen muggen so far ! Gebakken patatjes zijn zo yummie, ik kan er ook niet afblijven als ik ze voor mijn mannen klaarmaak. Zeg wat zou je aanraden in Leuven : Burger Folies of Ellis gourmet burger ??? of ben je toevallig nog niet in één van beiden geweest😉

  5. Ik ben de beten nog aan het tellen – ik geraak telkens de tel kwijt … Ik “verzamelde” ook al 2 of 3 teken, maar die zaten (gelukkig) nog niet helemaal vast.

  6. Drukke maar toch ook wel leuke week zo te lezen.
    Het aantal muggenbeten tot nu toe valt nog redelijk goed mee door de vliegenramen en de pot lavendel die voor mijn raam staat lijken de muggen toch buiten te blijven.

  7. Klinkt als een heel druk weekje😉 En ik was net weer zo netjes gezond aan het doen….. laat jij die hemelse combi zien met Gin DAMN!! Die klinkt echt goed🙂 En tja die muggen…… idd rotbeesten en dat is nog lief uitgedrukt😉

    1. Echt, daar op de Tiense? Ben er al een aantal keer gepasseerd maar leek me zo tja.. verloederd. Maar bon dat verbergt wel vaker een sublieme keuken😉

Reacties zijn gesloten.