De beelden van week 25

Stofjes kiezen 💕 tip: binnenkort hebben wij een streepjeszetel! 😎 #projecthuis #projectzetel #couleurcouleur

Maandagavond kwam Julie van Couleur Couleur langs met boeken vol stofstaaltjes. Ik heb het namelijk in mijn hoofd gestoken dat ik meer kleur in onze living wil en ’t was of een goedkope zetel uit de Ikea in een kleur die niet 100% mijn goesting is, of het laten herbekleden van de saaie beige zetel die we van Maa lenen sinds we hier zijn komen wonen en waarvan de stof her en der afsleetplekken vertoont. Nu zal ik tenminste één kleurpunt hebben in onze woonkamer én een zetel die niemand anders heeft. Ik kijk er al naar uit! De meest spectaculaire en fantastische motieven passeerden de revue tot de keuze nog tussen deze twee ging. Tipje van de sluier: het gaan de streepjes worden…

Dat het met fluogele sokken eens zo goe ging gaan 💪 #ochtendstond #ochtendrun #starttorun #morningrun #nevergiveup

Nu het wandelen even terug op een lager pitje staat wegens andere prioriteiten in het weekend, was het nog eens de moment om mijn loopschoenen aan te trekken en (koppig, ja) verder te gaan waar ik twee weken geleden gestopt was. Die fluosokken hielpen keihard!

Echte fans, et ceterae. #metdevoeteninhetwater #itsfloating #tousensemble #oudemarkt #latergram

Vrijdagavond speelden de Belgen tegen Wales en ik liet me overtuigen om mee met het lief en zijn vrienden op de Oude Markt te gaan kijken; het was dat of alleen thuis zitten. En ik had er geen spijt van toen we om 18u enkele stoelen wisten te veroveren aan ons stamcafé en met de superlekkere burrito’s van Donki als avondeten en rosécava kon de avond sowieso al niet meer stuk, maar de sfeer zat er dik in, met meezingmuziek, wat een feestje! Tegelijk met de match begon ook de regen, we waren in no time zeiknat zelfs mét paraplu, tijdens de rust stopte het efkes om daarna waar te beginnen, enfin, toen de match gedaan was zijn we naar de bushalte gespurt en eenmaal thuis snel een droge, warme pyjama aan, het was een belevenis maar ik ben blij dat ik er nu twee jaar vanaf ben.
Ah nee.. In de herfst beginnen de oefenmatchen en kwalificaties al voor het WK.. zucht.

Wezen shoppen met de mama en de zus. Dat was lang geleden!! #shopperdeshop

Zaterdag zouden we in eerste instantie naar Ikea gaan maar gezien het geld voor ‘project huis’ naar de zetel gaat zullen we dat toch maar een paar maanden uitstellen. Toen ik hoorde dat mijn moeder en Zus gingen shoppen was ik er als de kippen bij om mezelf uit te nodigen. Het is maaaanden geleden dat ik me nog eens heb kunnen uitleven; die 2.5kg minder op de weegschaal doen me veel beter in mijn vel voelen, want toegegeven mijn (over)gewicht hield me uit de winkelstraten. Het resultaat: een broek, drie vestjes en een T-shirt. Nog 2kg eraf en ik beloon mezelf met het kleedje dat ik in de WE zag (maar dat uiteraard niet in solden was).

Dat zijn boontjes hé mensen, echte piepkleine schattige boontjes 😍 #indenhof #samentuinen #projectindenhof #mijnmoestuin #samentuin #eetbaarherent #moestuin

’s Namiddags naar den hof gespurt zodra de regenbui over was om mijn bonen te gaan sproeien tegen de (bijzonder hardnekkige) bladluizen, en met de hulp van het lief de patatten te rooien. Een kleine 10kg van 19 planten, het valt nog beter mee dan ik dacht, gezien er ook aan bijna elke plant een mierennest krioelde… Die rotbeesten zitten overal! Dit zijn paarse boontjes-in-wording, schattig he?

We doen nog eens een Pascalleke: gegrilde aubergine met pijnboompitten, en kippenbillen met mosterd in spek gewikkeld. Smullen! #paleo #paleodiner #projectpaleo #projecthealthy #paleofood #glutenvrij #glutenfree #paleofood #lactosevrij #lactosefree #puure

De award voor het lekkerste recept van de week gaat naar… Kippenbouten gewikkeld in spek met gegrilde aubergine en geroosterde pijnboompitten. Nomnomnomnomnom.

Summer breakfast 💕 #overnightoats met frambozen en blauwe bessen en geroosterde amandelschilfers 👌

En de award voor lekkerste ontbijt naar overnight oats met kokosmelk en frambozen, blauwe bessen en geroosterde amandelschilfers. Zelfs het lief, de broodeter pur sang, zat te smullen🙂

Het drukst bezochte deel van de tuin (de 586 mierennesten niet meegeteld). 💕

Ik had er zondagochtend al een looprondje opzitten, maar den hof wacht niet dus ik ging daar ook nog een uurtje of twee gras bijknippen, onkruid wieden en bijzaaien. En kijk… ik was er niet alleen! Het slangenkruid trekt heel wat bijtjes en hommels aan. Super om hun bedrijvigheid te zien…

De perfecte zondagnamiddag 👌 #vieruurtje #granola #currentlyeating #currentlyreading
Ik was bekaf en lichamelijk niet langer tot enige inspanning in staat dus verbande ik mezelf naar de zetel, keek een paar films en… las! Want dat was zooo lang geleden. Ik genoot zelfs zodanig van die rustige zondagmiddag dat ik ons verlengd weekend naar den Eifel heb geannuleerd. Een weekend thuis zijn is immers net zo, of zelfs veel leuker, en de rust zal ons deugd doen.

En u? Wat kocht u al tijdens de solden?

17 thoughts on “De beelden van week 25

  1. Ik heb eigenlijk nog niets in de solden gekocht! Zaterdag ben ik eens gaan kijken, heb een aantal dingen gepast, maar niets sprak me echt aan. Dat de verhuis niet veraf meer is, speelt wel een rol. Ik wil zo spaarzaam mogelijk zijn voor als ik ons huis begin in te richten. Gordijnen alleen al zijn vaak schrikwekkend duur.

  2. Schoenen. maar of het echt solden waren is maar de vraag. Denk dat niemand in die winkel ooit de prijs betaalt die op het ticket op de originele doos staat.

  3. Je foto’s zien er schitterend uit! Die kip superlekker! Moet ik ook eens maken! De solden, wel, ik kocht wat topjes om in februari op reis te gaan naar de zon. IK moet voorzienig zijn. Ik wil nog zo’n lichte jeansslobberbroek, als ik die nog ga vinden. Want ik loop op reis nog het meeste met de benen bedekt. Ten eerste ik bruin toch niet en ten tweede het is een rondreis, veel bezoeken in de blakende hitte en geen zin om met verbrande benen te zitten. En een gewone jeans is veel te warm. En op die broeken met prints kan je alleen effen t shirts dragen. Dus mijn keuze is weloverwogen. Nu nog vinden wat ik in mijn hoofd heb.

  4. Ik heb net 6 dagen doorgebracht in de Eifel (omgeving Meerfeld). Voor iemand die graag wandelt, is het er ideaal. Ik had nog goed weer ook (ong. 22gr. soms wat bewolkt, maar geen regen). Ik ging naar de Laacher see, bezocht een paar ruïnes (Are en Manderscheid), zocht de klidinger waterval (niet gevonden), reed langs de wijngaarden id moezel, wandelde langs maren en bezocht de lava-dome/keller/slay (museum over vulkanen) .

      1. Ik was afgelopen november trouwens ook in Wéris. We hebben iets gedronken in het centrum en zijn dan met de auto naar de dolmen gaan kijken. We hebben er wel op meerdere plekken in de buurt gezien. Om de rust van de ourthe te ervaren, is het mss een tip om een w-e te boeken tss oktober en maart. Wij hebben gewandeld langs het meer van nisramont Barrage de Nisramont, 1 6983 Nisramont, het Arboretum Lenoir: Moulin de Bardonwez 6987 Rendeux, Domein hottemme Tour, 58 6941 – Heyd en we hebben ook het dorpje Ny bezocht.
        Dit waren ook wandelingen op onverharde paden.
        We logeerden in http://www.ardennenhuisje163.nl/. Dit ligt in Durbuy (niet in het centrum) dichtbij het centrum van de hare krishnas. Het ligt wel in een vakantiepark, maar omdat het in november was, hadden we daar geen last van. Het huisje was super, heel proper en mooi ingericht.

        1. Bedankt voor de tips! Ik ga regelmatig naar ‘de Ardennen’ dus ga het zeker nog kunnen gebruiken🙂 En inderdaad we zaten er natuurlijk in het hoogseizoen zo met de schoolreisjes en de Hercules Trophy etc. Ik sla het allemaal op in mijn Evernote…🙂

  5. Nog niets gekocht en één blik op mijn kleerkast is genoeg om het daarbij te laten. De husband, die volgens mij wel aan een vernieuwing vanzijn garderobe toe is, heb ik nog niet kunnen overtuigen om op soldenjacht te gaan.

    1. Mannen en shoppen.. Ik probeer de mijne al twee weken mee te krijgen naar de AS Adventure voor een wandelbroek en nieuwe bergschoenen maar hij komt altijd af met flauwe excuses!

  6. Benieuwd naar jullie zetel na de make-over; het staaltje ziet er alleszins al heel vrolijk uit!

    En 10kg aardappelen, dat is al niet slecht qua oogst he! Vandaag nog boontjes in onze sla gedaan die recht uit de tuin van mijn ouders kwam, smaakte eens zo goed!🙂

  7. Dat wordt een leuke zetel met die streepjes!🙂
    Ik ben nog niet echt gaan (solden)shoppen. Wel tijdens mijn middagpauze een paar winkels gedaan maar dat is altijd snel snel.

Reacties zijn gesloten.