Leukedingenlijstje juli

Maandelijks blik ik even vooruit, naar de leuke dingen die me te wachten staan. Naar een idee van Titatastisch. De vorige lijstjes kan je hier vinden.

Juli, start van de ‘grote vakantie’, geen kinderen meer die mijn bus overbevolken, minder verkeer op de baan, aaah.. Luxe. Wat staat er al allemaal op het programma?

  • Een wandeling met Minerva bij droog weer – dat wordt dus nog afwachten. We gingen daarna ook op haar spiksplinternieuwe terras ploffen, laat die cocktails maar aanrukken🙂
  • Het verjaardagsfeestje van Kreta (de vriendin van Theso) op een café in Gent, al hangt dat ervan af of er nog andere mensen meegaan die we kennen.
  • Novastar treedt op tijdens de Beleuvenissen en stiekem hoop ik op de eerste rij te staan. Alleen hou ik het niet meer vol om uren recht te staan (en zeker niet op kasseis), dan kan je mijn knieën bij elkaar vegen. En als het giet, ga ik ook passen. Ja, zo’n grote fan ben ik dus, dat ik voor lichemalijk gemak kies, maar ik heb hem al een aantal keer live gezien en de laatste keer sloeg een beetje tegen, dus heel erg zou het niet zijn om dit te missen, maar ik ga alleszins m’n best doen.
  • Uit eten met het lief: pizza. Dat klinkt niet zo speciaal maar het zou van een gerenomeerde Italiaanse pizza-chef zijn dus ik ben benieuwd. Bovendien heb ik in geen tijden pizza gegeten, dus ik kijk er wel naar uit.
  • Solden! Ik ga een half dagje shoppen met Zus – een half dagje, omdat ik daarna gewoon kapot ben, en omdat het geld dan meestal toch op is. Ik kijk er heel erg naar uit, zeker nu ik al een paar kilogram overgewicht kwijt ben en hopelijk een mooi kleedje of blouse kan scoren. Toch nog maar eens nadenken over zo’n capsule wardrobe voor ik weer dingen koop die ik niet draag omdat ze nergens bij passen…
  • De finale van het EK. De match op zich zou ik niet ‘leuk’ durven noemen, maar het feit dat het daarna eindelijk gedaan is met de voetbal! Nu ik moet eerlijk zijn: ik heb er niet veel last van gehad. Het lief gaat de matchen van de Belgen op de Oude Markt kijken of bij Dio thuis, en de andere matchen streamt hij op zijn computer boven, in de bibureau, waar ik er dus geen last van heb. I-de-aal.
  • Een weekendje weg, misschien, als er nog budget is en het weer meevalt, want het zou een wandelweekend worden en dit keer in een hotel zonder sauna om in te duiken als het regent🙂 dus we zien nog wel; een weekend thuis zijn, zou ook nog eens deugd doen… Inclusief een daguitstapje, dan; Brugge zou ik heel graag een keer doen, of anders een dagtocht want de kilometerteller moet ook blijven lopen, natuurlijk.
  • Naar de schoonfamilie. Normaalgezien een avondje bij hen de beentjes onder tafel steken, maar het kan ook zijn dat we uit eten gaan. Bij mooi weer is het alleszins heerlijk om op hun terras te zitten met zicht op de o zo mooie, groene tuin.
  • Eén volledig leeg weekend. Voorlopig. Of het zo zal blijven…

En u? Welke leuke dingen staan er in uw agenda?

12 thoughts on “Leukedingenlijstje juli

  1. Waow, idd veel leuke dingen! Solden hebben wij gisteren al gedaan. Ik heb wat mouwloze t shirtjes nodig omdat we in Februari naar Mexico gaan ( jaja we zijn dan tien jaar getrouwd en het wordt Mexico in de plaats van Zuid-Afrika wegens Z-A te duur. ) Ik koop wel heel bewust, kijk eerst in mijn kleerkast wat ik heb en zo. Vroeger kocht ik alles wat goedkoop was en paste, maar daar ben ik resoluut van afgestapt. Ik hoef geen zes jeansbroeken niet meer.

    1. Gisteren stond ik in de winkel… de schoenen, dat kan ik me echt nog niet laten, terwijl mijn kast al meer dan vol staat. Maar die jeansbroek die ik vroeger had gekocht op baisi van je hierboven beschreven principe heb ik laten hangen. Enough is enough dacht ik. Eerst eens ribbedebie met de overschot.

    1. Ik heb nog getwijfeld om te gaan, maar eerlijk, zo lang rechtstaan en wie weet in de gietende regen, ’t is niks meer voor mij…. Erg hé.

  2. Leuke vooruitzichten! Hier zijn het vooral verschillende bezoekjes aan vrienden en familie, een duikdag, de boekenmeetup (kom je?🙂 ), een via ferrata in de Ardennen…

    Solden heb ik vorige week met mijn moeder gedaan, maar niets gekocht. Ik hou mij weliswaar niet strikt aan het idee van een capsule wardrobe, maar pas wel het idee toe om een lijstje te maken van wat ik “nodig” heb en bij mijn andere kleren past. Sindsdien laat ik mij bijna nooit nog verleiden door impulsaankopen, iets wat ik vroeger, zeker tijdens de solden, al wel eens voorhad. In dit geval vond ik niets dat op dat lijstje stond én mijn goesting was én paste en ja, zo werden het goedkope solden🙂 Kan die capsule wardrobe (of toch de ideeën erachter) dus zeker aanraden!

    1. Ik moet mij daar eens in verdiepen want ik heb in mijn kast nu zeker 10 vestjes hangen maar de drie nieuwe heb ik nog geen van alle gedragen omdat ik geen idee heb hoe ze te combineren zonder altijd een saai zwart shirt eronder te doen! Ga er eens tijd voor maken…
      Ik ga niet komen, heb de knoop doorgehakt, het weekend is verder al druk genoeg… Maar amuseer jullie!

  3. Een goed gevulde agenda zeg! De mijne is nog vrij leeg. Op dit moment alleen een high tea met een vriendinnetje en voor de rest zijn de weekenden nog leeg maar ach, ons kennende kan dat ook zo weer veranderen. Ook weleens lekker dat we nog alle kanten op kunnen en niet al overal aan vastzitten.

  4. Leuke plannen voor deze maand🙂
    Ik ga dit weekend op weekend naar Oostduinkerke, de dinsdag daarna ga ik een dag met een vriendin naar zee (op bezoek in het Zeepreventorium) en eind deze maand ga ik mee met de “breitrein” naar Blankenberge. Die paar dagen aan zee gaan mij wel deugd doen!

Reacties zijn gesloten.