LJ en het Zwitserse pakket

Dus ik won eens iets met een give-away, wat op zich al zelden gebeurt, en het was dan ook nog eens een Zwitserde give-away van deze fantastische blogster.  Ik was superexcited…

Toen de parlofoon op het werk rinkelde en iemand aan de andere kant de magische woorden sprak: “Ik heb een pakket voor LJ Montis”, bleek het Haaike zelve te zijn die voor de deur stond, ik kon het amper geloven!
Jammer dat ik nog moest werken, maar ik hoop dat ze de Leuvense boekenwinkels heeft gevonden…🙂

Ik stelde mijn geduld op de proef en wachtte tot thuis om alles uit te pakken, te bekijken en de bijbehorende briefjes te lezen. Tranen in mijn ogen van ontroering en lachen tegelijk!

2016-06-23 17.50.02

  • Een sneak peak leerde me dat er al zeker twee flesjes Rivella in zaten, zowat mijn favorietste frisdrank ter wereld🙂🙂 en het is alweer een tijdje geleden dat ik er nog heb kunnen drinken dus daar kan ik alvast naar uitkijken!
  • De doos woog wel wat en ik zag bij een volgende sneak peak dat er ook een flesje Zürichse wijn bij was, zeer benieuwd naar, het lief is niet zo voor witte wijn dus mag ik de fles helemaal hebben – om de Rivella gaat er vermoedelijk nog gevochten worden.
  • In een Zwitsers pakket mag Toblerone uiteraard niet ontbreken; vroeger kocht ik steevast de grootste reep die ik kon vinden dus ik was dan ook blij verrast met het iets specialere smaakje van witte chocolade met nougat en honing.
  • Lindt heb ik zelf nog maar een kortgeleden ontdekt in hun hoogstgelegen winkel (op de Jungfraujoch namelijk) en schijnt de beste chocolade van Zwitserland te zijn. Er is alleszins net een reusachtige winkel geopend in Zürich, dat klinkt gevaarlijk.

2016-06-23 17.52.20

Deel twee van de doos was zo mogelijk nog beter. Ja echt!

  • Een miniwoordenboekje Schweizerdeutsch. Het begin om die Zwitsers eens effectief te leren verstaan, is gemaakt! Wacht maar tot ik volgende zomer weer in Wengen ben, ze gaan daar verschieten haha.
  • Een boek van een Zwitserse schrijver dat al een tijdje op mijn leeslijst staat, sinds ik Tien-en-één-nacht van hem las. Een stevig exemplaar, dat wordt vakantielectuur.
  • Een gele ketting – voor bij de gele schoenen, ah ja! Het is dan ook nog eens helemaal mijn kleur want ik ben een herfsttype dus dat gaat mooi zijn bij zeker een aantal van mijn outfits.
  • Met de (zelfgemaakte!) boekenwijzers moest ik keihard lachen en dat was ook haar bedoeling, schreef ze op het bijhorende notitietje. Hi-la-risch, en die gaan veel gebruikt worden, zijt maar zeker!
  • Het mooiste hield ik als voorlaatste: een dikke enveloppe en Haaike had al iets laten vallen over “foto’s”. Ze heeft een paar van haar mooiste Zwitserland-foto’s in een verjaardagskalender verwerkt. En het is zo mooi dat ik er niet op durf schrijven! Ik ga hem nog een tijdje op de kast laten staan, denk ik, elke maand een andere foto, en natuurlijk zit de Jungfrau er ook tussen, love it…
  • Maar dan, het allerlaatste. Last but not least.. een bon voor een weekendje Zürich! Gezien we al min of meer van plan waren – we, enfin, ik toch al zeker, het lief volgt meestal braaf – om volgende zomer weer naar Zwitserland te gaan en we heel veel plaatsen nog niet hebben gezien (want ge kunt niet altijd naar hetzelfde gaan hoewel niet naar Wengen gaan onmogelijk is) hoop ik dan op haar uitnodiging te kunnen ingaan.

Ik was al content geweest met een paar flesjes Rivella; dit had ik alleszins nooooooit verwacht. Haaike, nogmaals, ik weet niet of en hoe ik u ooit genoeg kan bedanken voor dit pakket!!!!!!

En u? Wat vindt u zo leuk aan Zwitserland? Of zegt dit land van bergen, meren en gletsjers u totaal niks?

19 thoughts on “LJ en het Zwitserse pakket

  1. Wow, wat een pakket! Daar heeft ze echt wel haar werk van gemaakt! Het is je alleszins zeer gegund🙂. Ik ben nog niet echt in Zwitserland geweest (enkel aan de grens), maar het lijkt me prachtig en zeker iets dat ik nog wil doen.

  2. Superpakket! Ik was nog maar 1 keertje een weekje in Zwitserland. Dat was zeker leuk. Sleeën, wandelen, kaasfondue eten … Ik wil gerust nog eens teruggaan.

  3. Wauw, zeg, wat een toppakket! Ik denk dat ik in een vorig leven met een vorig lief eens naar Zwitserland op vakantie ben geweest. Maar heb besloten dat te vergeten, dus ik kan nog eens terug voor de allereerste keer! ☺️

    1. Voilà, mijn eerste kennismaking met Zwitserland was ook zo erg dat ik dat uit mijn geheugen heb gebannenn, de liefde kwam pas op het tweede gezicht😉

  4. Ik was onlangs in een supermarkt in Nederland en zag er flesjes Rivella staan in de rekken en ik moest direct aan jou denken😀

  5. Wauw! Dat is nog eens een pakket🙂
    Ik ben niet zo vaak in Zwitserland geweest, een paar dagen in Zürich (mooie stad, veel plezier alvast!!) en een dagje in St. Ursanne. Maar wat ik mooi vind aan Zwitserland is geen moeilijke vraag, de treinen die er zo hoog door de bergen rijden over kilometers lange bruggen en door ontelbare tunnels! En ongetwijfeld de Alpenweiden, net als in Oostenrijk waar ik nu ben🙂

  6. Haha, ik heb de boekenwinkels allebei gevonden! Barboek was inderdaad heel erg de moeite, merci voor de tip!

    Ben wel blij dat ik twee fles Rivella erin heb gestoken, dan kunnen jullie ze mooi verdelen😉

    En super dat je al iets van Charles Lewinsky las en daar enthousiast over was! Ik heb getwijfeld welke Zwitserse auteur ik zou nemen, omdat ik er zelf nog maar van twee boeken gelezen heb en die vond ik niet super, dus ik moest afgaan op recensies. Toen ik op dit terechtkwam, zag ik op goodreads ook dat het op je to readlijst stond, dus toen was de keuze snel gemaakt🙂

Reacties zijn gesloten.