De beelden van week 24

 voor Celine Dion die dan toch een paar Engelse nummers op de setlist gooide. #countyourblessings #celinedion #sportpaleis

Er was het optreden van Celine Dion, dat dik tegensloeg. Voor meer geld (dan bij Adele) zaten we verder weg van het podium en ze zong bijna uitsluitend in het Frans. Nu weet ik niet hoe dat met u zit maar ik ken haar voornamelijk van haar grote hits uit de jaren negentig zoals My heart will go on of All by myself. Pourque tu m’aimes encore is ook nog ergens blijven hangen maar al de rest kende zelfs het lief niet en die was vooral fan van haar in haar Franse periode. Dat is het nadeel van tweetalige artiesten: die denken dat ze in België alles in ’t Frans mogen komen zingen en dat wij daar dan blij mee zijn. Of dat ze heel hun show in het Frans kunnen babbelen tegen ons. Het viel toch op dat het publiek keihard meebrulde met de Engelse nummers – het handjevol dat ze gezongen heeft – en heel braaf luisterde bij de Franse. Niet dat Celine het aan haar hart liet komen; ze was duidelijk ontroerd terug in Europa/België te zijn.
Haar voorprogramma, Véronic DiCaire, was ook een Canadese maar babbelde in het Frans én het Engels en gooide er nog een “Dankuwel” achteraan. Zij imiteert stemmen van zangers over de hele wereld, echt ongelooflijk om te zien en horen! De tranen liepen nét niet over mijn wangen bij haar versie van I will always love you; het dichtste dat ik ooit zal komen bij een optreden van de grote Whitney Houston.

Dromen... #wishlist #travellist #dreams

Er werd al gedroomd en in mijn hoofd gebrainstormd over de vakantie(s) van volgend jaar, want dit jaar is elk mogelijk moment volgepropt, dus kan ik niet anders dan wat verder kijken, ja zo ben ik dan, in september begin ik aan de definitieve planning!

 voor een goed boek midden in de nacht. #insomnia #currentlyreading

Er was een slapeloze nacht, of toch twee uren van die nacht, tegenwoordig moet dat schijnbaar minstens één keer per week zodat mijn hersens grenzenloos aan het malen kunnen. Het enige wat daartegen helpt of lijkt te helpen, is in een boek duiken.

 voor overwinningen op mezelf: terug met de fiets én voor het eerst met een kleedje! #countyourblessings #coloryourlife #regenboogros #redshoes

Tot nu toe (dit jaar) ben ik altijd zeer koppig lange broeken naar het werk blijven dragen ook toen het daar al eens 28 graden is geweest. Ik weet niet waarom, soms ben ik gewoon dom, denk ik, want ik kan absoluut niet tegen hitte. O, jawel, ik weet het weer: mijn kleedjes waren een beetje nipt geworden zo rond bepaalde lichaamsdelen. En nu ik me zonder suiker een pak beter in mijn vel voelde moest het maar eens tijd worden om mijn melkflessen te delen met de wereld!

 voor mijn agenda, lifesaver en geheugensteuntje bij meer dan 1 gelegenheid. #countyourblessings #coloryourlife #bulletjournal #bujo #agendamanagement

In alle winkels komt de ‘terug naar school’-collectie in de rekken deze weken en dat is dus het hoogtepunt van het jaar voor de paperaddicts onder ons. Nieuwe schriftjes, stiftjes, stickers, washitape… Ze smijten ermee rond uw oren. Ideaal want mijn agenda kan altijd wel wat meer pimping gebruiken! De dag dat ik dat schrift kwijtspeel, denk ik dat niet meer ga kunnen functioneren; zo belangrijk is het geworden om de chaos in mijn hoofd onder controle te kunnen houden. Overmorgen vertel ik u meer over mijn zogenaamde ‘bulletjournal’!

Tienduizend voor post rechtstreeks en persoonlijk gebracht vanuit Zwitserland! #nowords #bestpresentever #enikweetnognieteenswaterallemaalinzit

Hét hoogtepunt van de week was de aankomst van het Zwitsers pakket dat ik op de blog van Haaike had gewonnen. Haaike kwam het zelfs persoonlijk afgeven, wat een verrassing was dat! Ik heb gewacht met alles uitpakken tot ik thuiskwam, en nu sta ik met mijn mond vol tanden want de schatten die er in die kleurrijke doos zaten, waaraan heb ik die in godsnaam verdiend?! Heb nog nooit zo’n geweldig gepersonaliseerd cadeau gekregen, ik ben er superblij mee!

Under my umbrella-ella-ella ☔ #hiking #raining #ardennen #ardennenweekend #dardennen #belgium #belgiumlove #beautifulbelgium #getoutside #visitbelgium #naturelover #naturelovers #outdoors #forest #bos #boswandeling #nature #zondagswandeling #wand

Vrijdagavond vertrokken we naar de Ardennen, voor een weekendje weg onder ons twee in Barvaux. De weersvoorspellingen waren niet ideaal maar we trokken zaterdag toch de wandelschoenen aan en toen het begon te regenen, kozen we de kortste route terug naar het hotel. De wandeling zelf was vreselijk saai; we volgden de Ourthe naar Durbuy maar het pad was gebetonneerd (auw mijn benen!) en op de rivier passeerden continu groepjes krijsende kinderen in kajaks. Hargl. Geen rust en stilte in de natuur dus.

#hetlief kijkt voetbal, ik koel af na de wellness met een cavaatje. Life as it should be 💕 #weekendjeweg #countyourblessings #happythings

De rest van de middag brachten we in rust door. Ik plofte me een uurtje neer in het wellnesscomplex (waar het zwembad echter ook vol irritante lawaaiierige kinderen zat, terwijl het dus een wellnesszwembad was en geen speeltuin maar bon, ik ben erin geslaagd me te ontspannen) in de hamam, de sauna, de jacuzzi, tot er écht te veel volk was en ik bij het lief in de lobby ging zitten voor een uitgebreide aperitief. Of drie. Hij keek voetbal en ik las, de ideale combinatie.

Some 7000years ago these mysterious stones were placed here by our ancestors, we still don't know for sure what for - a tomb? The cultural value of a place like this is impressive, can you imagine what these stones must have seen and heard and gone throug

Zondag maakten we een wandeling vanuit Wéris, en die was véél mooier (en vooral rustiger), met zowaar onverharde wegen én modder. Woehoew! Onderweg bovendien indrukwekkende resten uit lang vervlogen tijden, dolmen en menhirs, wel indrukwekkend maar het lief was niet echt onder de indruk, hij heeft Stonehenge al een keer gezien en dát is pas cool, naar het schijnt.
Het wandelen had van mij nog wel langer mogen duren maar we waren nét op tijd bij de auto voor de eerste stortbui van de dag. Hop, naar huis!

De chaos in mijn #samentuin is gigantisch nu het onkruid welig begint te tieren. Terwijl de tuintjes van de anderen er zooo netjes bijliggen 😳 For the record, dit zijn gezaaide bloemetjes, de rest durf ik niet tonen 😇 #indenhof #eetbaarhe

Er stond nogal wat op de agenda maar eerlijk ik was zooo moe, dat ik maar anderhalf uurtje heb doorgebracht in de samentuin. Het onkruid tiert op mijn stukjes welig; de anderen hebben mulch dat alles netjes tegenhoudt, ik voel me zo’n landloper als ik dat zie. De bloemetjes die ik zaaide (en die je op de foto kan zien) doen het heel goed. Eén courgetteplantje is opgefret door slakken, een paar andere zien eruit alsof ze elk moment de geest kunnen geven, maar ik kon twee gele courgettes oogsten, en een paar minikomkommers, en de bonen doen het ook goed, de patatten moeten DRINGEND worden geoogst maar daar had ik nu echt de fut niet voor.

En toen… was de dag en het weekend en de week om!

En u? Wat deed u zoal van ’t weekend?

20 thoughts on “De beelden van week 24

  1. Wij zaten op het vliegtuig zaterdag en zondag was het tijd voor de was en de strijk en gewoon om thuis wat te lummelen. Ik heb getwijfeld om naar het concert van Celine Dion te gaan, maar ik ben precies blij dat ik gepast heb. Mijn zus is wel gaan kijken en had dezelfde opmerkingen als jij. Jammer dat ze niet lijkt te beseffen dat er in België niet enkel Franstaligen wonen…

    1. Oef, ben dan toch niet alleen, want op Instagram zag ik de superlatieven over het optreden voorbijvliegen, dat moeten dan toch superfans geweest zijn :p

  2. Hmmmmmmmmmmmmmm nee het klinkt niet super Celine Dion… En je wish list van volgend jaar daar doe ik het ook graag voor 😊 mijn weekend… Vanmiddag ff een blokje tikken, ons weer begeven in de chaos van familie paps en een mooie mijlpaal vieren met Le 💗

  3. Wij zijn na 10 minuten gaan lopen bij Céline Dion, onze decibelmeter app gaf maar liefst 108 dB aan (gemiddeld, niet als piek). Oordopjes hielpen niet genoeg, ik heb nog 3 dagen oorpijn gehad.

  4. Celine Dion… pff, dan pas ik echt even hoor! Maar wel jammer dat het jullie wat tegen is gevallen. Adele had ik graag naar toe gewild maar haar concerten waren binnen no time uitverkocht dus helaas.
    Ardennen… kan me nu al verheugen op eind augustus, dan gaan we eindelijk weer die kant op!

    1. O super! De Ardennen zijn mijn favoriete plek in België, toch als er niet te veel asfalt/beton ligt (zoals in de streek van Durbuy, waar het dus veel dichter bebouwd is dan in bijvoorbeeld Daverdisse).

  5. (oei, mijn reactie is precies in een zwart internetgat verdwenen)
    Wij zijn na 10 minuten gaan lopen bij Céline Dion, omdat de decibelmeter app gemiddeld 108 (!!) dB aangaf en oordopjes niet volstonden…

    1. Dat is omdat ik reacties van nieuwe mensen moet approven😉 Wel ik vond ook dat het vreselijk luid stond! Ik heb mijn oordopjes ingedaan maar die hielpen niet veel. Adele was op dat vlak ook beter te verdragen. Bij Alicia Keys een paar jaar geleden deed het ook pijn aan de oren. Ik snap niet waarom dat nu per se zo luid moet staan!

  6. Ik had een rustig weekend (maar goed ook want volgende weekends zijn veel te druk naar mijn zin). Zondagavond een klein feestje omdat mama haar vriend jarig was, zijn dochter geslaagd was voor het 2de jaar kleuteronderwijs en mijn zus geslaagd was voor haar bachelor na bachelor.

  7. Oh jammer dat Celine tegensloeg. Ik heb een stukje gezien tijdens het nieuws en het was inderdaad allemaal in het Frans… jammer!
    Dit weekend ging ik langs bij de Hema… als die schoolspullen!!!! Ik heb hier nog heel veel liggen… het was niet gemakkelijk… maar ik heb niks gekocht!

Reacties zijn gesloten.