As we speak #2

Omdat ik af en toe alles van me af moet kunnen schrijven en Lilith’s As we speak rubriek daar ideaal voor blijkt. De vorige stukjes die ik schreef, vind je hier.

Bezig met
Continu het gevoel hebben dat ik iets aan het vergeten ben. Het gebeurt al eens dat ik mijn laptop op het werk laat en zo gedwongen wordt rustig in mijn zetel te zitten. Ik ben dan ook druk bezig met het afwerken van een lappendekentje – ben aan de laatste rand bezig, spannend! Ben er zelf niet 100% content van, misschien omdat ik de kleuren na al die maanden zo beuuu ben gezien, dat ik blij zal zijn als ik ermee kan stoppen, eerlijk🙂

#fullhouse en een oud haakwerkje 💙 #coloryourlife #crochet #grannysquare

Blij met
Het weer tot nu toe. Iedereen klaagt steen en been maar voor mij mag het de hele zomer zo’n temperatuur blijven, met af en toe een warme piek. Iets minder regen, ja, vooral het weekend mag droger, maar niet te weinig regen ook niet want dan staat den hof droog. En die onweders en wolkbreuken (waar we hier thuis thankgod en fingers crossed nog niet al te veel last van gehad hebben) hoeven ook niet per se.

Piekeren over
Ge kunt het zo gek niet bedenken. Ik slaap de laatste tijd lichter waardoor ik soms middenin de nacht (bij voorkeur tussen één uur en drie uur) wakker schiet van een piepklein geluid, en als ik niet meteen mijn droom terugvind, dan begint de mallemolen in mijn hoofd te draaien. Op volle toeren.
Afgelopen nacht ging het over de schuldsaldoverzekering: onze lening werd de dag voordien herzien, de papieren bij de notaris getekend, maar de verzekering, die was nog niet in orde. Met andere woorden, als het lief morgen dood neervalt, zit ik daar met een maandelijkse afbetaling die ik in mijn eentje niet kan trekken, ik zal het appartement moeten verkopen en weer bij mijn ouders gaan wonen, o de horror, uiteindelijk was het zo erg dat ik alvast een mailtje begon te typen naar de bank, dat ik pas de volgende ochtend verstuurde want om twee uur ’s nachts mails sturen dat komt weinig professioneel over, vermoed ik.
Ik pieker de laatste maanden ook meer over geld, want ondanks de hulp van YNAB spendeerden we op sommige budgetten écht te veel.

Boos op/gefrustreerd over
Banken. Onze ex-bank deed vier weken over het sturen van de afrekening naar de notaris. Onze nieuwe bank is, na het tekenen van de lening, plots een pak minder klantvriendelijk, als in: ik vraag iets, zij sturen een quasi lege mail terug met het gevraagde document in bijlage. I mean… Dat zou ik met onze klanten nooit doen! Maar bon, na veel vijven en zessen zijn we twee maand verder en is alles getekend en in orde geraakt.

Muziekje van het moment
Sinds het concert van Adele duiken er op de meest vreemde momenten fragmenten op uit een lukraak nummer. Ben wel fan van haar laatste nieuwe dat een vrij vrolijk deuntje heeft ook al is het onderwerp niet erg vrolijk, Send my love.

Aan het lezen
Tot mijn grote scha en schande nog stééds Onder de vulkaan. Ik maak geen tijd meer om te lezen: ’s avonds haak of blog ik, er is de weekmenu, de boodschappenlijst, koken, en voor ge het weet is het bedtijd. In het weekend zitten we meestal volgepland met sociale verplichtingen, huishoudelijke taken en leuke uitstapjes, o en den hof niet te vergeten. Het enige moment dat ik er nog wél toe kom, is tijdens de uurtjes insomnia midden in de nacht. Wegvluchten van de piekergedachten in mijn hoofd, een boek is daar ideaal voor. En het is niet zodanig meeslepend dat ik tot zondsopgang zou blijven zitten lezen, dus op dat vlak geen risico’s.

💕 voor een goed boek midden in de nacht. #insomnia #currentlyreading #countyourblessings

Genieten van
De herwonnen vrije tijd met het lief na zijn examen. Zolang ik het op voorhand aankondig – als hij zich heeft verheugd op een weekendje gamen moet ik niet de dag voordien komen aanzetten met een uitstapje – hebben we nu terug tijd en ruimte voor uitstapjes, restaurantbezoekjes enz. Love it!
Ook na het examen zit hij nu vaker boven in zijn bureau te gamen dan beneden in de zetel bij mij, maar net daarom zijn de momenten dat we samen hebben door de week (samen eten bijvoorbeeld) des te leuker en minder geforceerd. En eerlijk, dan heb ik geen last van hem als hij babbelt tegen zijn mede-gamers, en hij hoort toch niks van wat ik tegen hem zeg op zo’n moment.
Ik geniet dus ook van de tijd voor mezelf, en even hard van de tijd met ons twee. Het evenwicht heeft zich hersteld!

En u? Waar houdt u zich zoal mee bezig?

11 thoughts on “As we speak #2

  1. Momenteel de schoolresultaten van mijn zoon, die nog steeds niet weet welke richting hij volgend jaar uit wil ” het maakt me niet uit” krijg je als antwoord. De stock heeft me heel de week in de ban gehouden op het werk, omdat ze me weer wat geflikt hadden. Maar goed, alles komt altijd goed!! Dus ja, hier ook slecht slapen en veel piekeren, gelukkig helpt veel sporten me altijd🙂

  2. Deze week was ik Florence Nightingale voor mijn zieke zoon, beetje not done maar damn, wat zal ik blij zijn als hij morgen naar school gaat.

  3. Blij met jullie herwonnen evenwicht! Ik vind het dekentje er wel mooi uitzien, maar kan wel begrijpen dat je de kleuren beu geraakt. Ik heb nog nooit zo’n groot haakwerk gemaakt eigenlijk … Ik ben meer een gemakkelijke breister.🙂

    1. Breien vind ik dan weer aartsmoeilijk🙂🙂 Ik haak supergraag dekentjes, alleen kunt ge uw huis er natuurlijk moeilijk mee volsteken, dus ik ben blij als iemand eens eentje vraagt aan me, dan haak ik dat met véél plezier!

  4. Dat ’s nachts piekeren herken ik wel hoor! In de vakantie nergens last van gehad, maar nu thuis begint het weer. Het gaat dan vooral om mijn werk, ik wil graag wat anders maar ik weet niet wat en het aanbod is hier in het hoge noorden nu ook bepaald niet enorm. Lastig lastig…

    1. Hebben jullie niet zoiets als loopbaanbegeleiding, waar men gaat kijken wat jouw talenten en interesses zijn en zo er een beetje uitfilteren wat jouw ‘droomjob’ zou kunnen zijn?

  5. Ik ben (ook) met veel te veel bezig.
    Tot nu toe helpt YNAB mij niet om te sparen. Ik ben benieuwd, en hoop natuurlijk, dat daar nog verandering in komt.

  6. Ik vind je dekentje er heel leuk uitzien.
    Het ’s nachts piekeren kan lastig zijn… zo lastig dat je op een gegeven moment, begint te denken… niet denken… en ondertussen ben je aan het denken… vervelend!
    Ik heb ook al minder boeken gelezen dan vorig jaar omdat er zoveel andere dingen te doen zijn…

Reacties zijn gesloten.