De beelden van week 20

De buit van deze week #opdebuurderij🌱 venkel, ijskegel, pijplook, pijpajuin, spinazie, de eerste aardbeitjes 🍓, wortels, krieltjes, en een bloemkool. #versgeoogst #rechtvantveld #buurderijleuven #seizoensgroenten #duurzaameten

Zoooo blij met m'n nieuwe speelgoed. En ook: vroeger waren tv's vierkant! 😍 #nostalgie #fullhouse #bingewatching #chromecastlove

Ik herpakte me een beetje: kocht verse groentjes bij de buurderij, maakte een aantal lekkere, gezonde maaltijden. Kocht een Chromecast zodat ik rustig naar films of series kon kijken, en was zo blij met Full House op groot scherm.

Nu ik eraan denk, was dat waarschijnlijk het leukste moment van de werkweek.

Stukje paradijs 💚 #mijndorpschoondorp #herentlove #outdoors #vlaamsevelden #inhetgroen

We bezochten voor de samentuinorganisatie een weide in het dorp, het was daar zo rustig, thuis plukte ik een teek van onder mijn trui en heb ik de rest van de nacht vanalles over mijn huid voelen kriebelen (in mijn hoofd).

Let the games begin. #quiztime

Vrijdagavond ging ik Sigyn helpen op haar quiz voor het goede doel, samen met o.a. Loki en Dio.

Ik voelde me zo onzeker en dom en lelijk en zo onnozel met mijn knalgele schoenen, terwijl ik de mensen bediende, alsof ik weer achttien was in plaats van bijna dertig. 

En dat zonder aanleiding; het was een fijne avond, met leuke gesprekken, moeilijke quizvragen en veel rondlopen. En het besef dat ik dit veel fijner vond om te doen dan mijn job. (Niet dat ik in de horeca wil werken. Maar het contact met mensen, ze rechtstreeks kunnen ‘helpen’, en vooral: niks laten vallen.)

Tea time 😍 #brussels #brusselslove

Het hoogtepunt van de week was ons uitstapje naar Brussel.

Het was even spannend met al die treinstakingen, maar de NMBS heeft ons netjes gebracht naar waar we moesten zijn. Vier vrouwen op stap in de Europese Wijk, beetje verkeerd gelopen en voor we het wisten stonden we op de opendeurdag van het Europees parlement en door de ‘one way direction’ moesten we de route over verschillende verdiepingen volgen voor we een half uur later naar buiten konden ontsnappen. Er is in Brussel altijd zoveel te doen dat we nog niet eens de helft hebben kunnen zien en nog eens gaan moeten teruggaan!

Sunday runday 💕 Eerste keer met patella brace, eerste keer meer dan 4km. (en nee nog steeds niet in 1keer, dat is de volgende challenge 😁) #nevergiveup #starttorun

Zondag was ‘paniekdag’. Het besef dat ik mijn hele dag ging moeten besteden aan het huishouden en mijn tuin, was genoeg om me te doen crashen. Gelukkig wilde het lief de badkamer doen en kon ik de regen gebruiken als excuus om niet in den hof te moeten werken. Mijn looprondje deed paniekaanval één vergeten. Maar er was nog de tijdsruk van de digibox die ik moest ‘leegkijken’ want morgen komen ze van Scarlet en dan is het gedaan met Telenet. Stress… en ik doe het allemaal mezelf aan, dat besef ik maar al te goed.

Waar halen mensen toch de energie vandaan om te blijven gaan, terwijl ik telkens geblokkeerd word door een spiraal van negatieve gedachten?

15 thoughts on “De beelden van week 20

  1. Wat jammer dat je kampt met negatieve gedachten. Als mij dat overvalt, probeer ik me gewoon heel erg te focussen op de leuke dingen des levens en niet teveel aan de rest te denken. Maar het is gemakkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk. Ik ben ook terug naar Full House beginnen kijken, het is de ene aanval van nostalgie na de andere ;-).

    1. Ieks! Hier laatst ook een eerste teek moeten verwijderen en ik heb er twee weken nachtmerries van gehad: zie ik weer iets? Is dat een rode kring? Zo’n vieze beesten hé!!

  2. Laat je dan eens weten hoe scarlet presteert in vergelijking met telenet ?
    Een teek onder je trui…. tsss, hoe kreeg je dat voor elkaar 🙂

    1. Voorlopig presteert het niet, moesten ze helemaal naar hier komen om vast te stellen dat er nog geen Proximus-draad in huis loopt, dat had ik ze zo ook kunnen vertellen! Dus nu moet er eerst nog iemand komen om die draad te leggen. En dan nog eens de installateur. Roloog.

  3. Een minder goeie week, dat kan gebeuren. Binnenkort straalt de zon wel weer en dan is het al iets beter toch?

  4. Misschien leg je jezelf te veel op? Heel leuk al die lijstjes van voornemens, en dan nog een weblog, een tuin, de perfecte huisvrouw willen zijn… Maar echt, no way dat ik dat zou trekken. Met mijn blog, 1x per week sporten, 1x in de week zingen, 1-2 uur per week poetsen en 1x in de maand wat in de tuin doen zit ik al op het randje. Take it easy!

    Ik ben trouwens onder de indruk van je kopfoto!

  5. O jeetje de teek… ik zou het ook overal voelen kriebelen!
    Momenteel ben ik ook leeg… totaal geen energie… zelfs slapen is vermoeiend!
    Volgend weekend een aantal daagjes weg… het is nodig!

    1. Neeje, zo ver zijn we niet geraakt (en het stond sowieso niet op de planning gezien mijn gezelschap nooit boeken leest) dus ik hou het nog tegoed!
      I will, ik ben ze intussen wat meer gewend, ook de roze!

Reacties zijn gesloten.