De beelden van week 17

In een leeggeplunderde #Aveve nog net deze drie schatjes op de kop kunnen tikken. 💓 #countyourblessings #indenhof

Ik bracht na het werk een bezoekje aan ‘de grote Aveve’ maar wat een teleurstelling: behalve karren vol tomaten waren alle plantenrekken geplunderd. Ik kon nog net twee gele courgettes en een spaghettipompoen op de kop tikken. Komende week een nieuwe poging wagen… want er is nog veel plaats in den hof!

Today's lunch ️ Mijn allereerste zelfgemaakte sushi, van nori, quinoa, wortel, asperge en avocado. #pascalenaessens #puureten #latergram #healthylife #healthylunch #gezondelunch

Er werd wat geëxperimenteerd in de keuken, met zelfgemaakte ‘sushi’: quinoa (ook een eerste keer), asperge, wortel en avocado in norivellen gerold. Uiteraard viel dat niet te eten zonder dat alles uit elkaar viel 🙂 maar het is voor herhaling vatbaar.

Just what I needed 🍹 Blauwe lucht, terrasjes, voetbal op tv en een glas bubbels. #weekend #terrasjedoen #leuvenlove

‘Den blok’ is nog niet officieel begonnen maar omdat het lief elke vrije minuut achter zijn boeken doorbrengt voor het Grote Examen begin juni, ben ik een klein beetje aan het vereenzamen en de uitnodiging om een terrasje te gaan doen kwam dan ook als een geschenk uit de hemel gevallen. Het lief ging mee, het was voetbal op tv en er was cava rosé. Dat deed zo ontzettend veel deugd dat ik helemaal opgepept in het (verlengde!) weekend kon stappen.

Beestjes kijken. 🐒 #dierentuin #giraf

Donderdag stond er een uitje naar dierentuin Planckendael op het programma, voor Kleiner die net zijn plechtige communie heeft gedaan: als cadeautje kreeg hij een halve dag lang alle aandacht van zijn grote stiefbroer (het lief) en Vriend & Maa. Zelfs ik, die totaal niet met kinderen kan omgaan, had nog wel interessante gesprekken met hem, jaja de kleuter van vier zoals ik hem acht jaar geleden ontmoette, begint groot te worden!
De dierentuinhokken, daarentegen, die worden steeds kleiner heb ik de indruk. De terrariums, de aquariums, de leeuwenverblijven, het sneeuwluipaard… ik word daar ZO triest van, dat ik mij elke keer voorneem om nooit meer een voet in een (Belgische) dierentuin te zetten, maar vier jaar geleden bezochten we Pairi Daiza en nam ik me hetzelfde voor. En nu wil Kleiner ons graag eens meenemen naar de Olmense Zoo. Dus we zien nog wel.
Na het dierentuinbezoekje gingen we iets eten bij een Italiaans restaurant in centrum Mechelen. De ideale afsluiter van een heel gezellige namiddag!

Onze wijnvoorraad terug op peil gebracht 😀 #wineloft #wijnkelder

Vrijdag deden we de wekelijkse boodschappen en pikten we onze Wineloft-bestelling op. Vijfentwintig flessen erbij, we zitten nu over de zestig in onze voorraadkast die daar helemaal niet op is voorzien. Jaaa, maar boys en hun toys he! Bovendien, ik drink ook al eens graag een glaasje, dus ik klaag niet.

Our little piece of paradise ❤️ #samentuinen #samentuin #volkstuin #eetbaarherent #kloostertuin

Vrijdagnamiddag eindelijk, eindelijk naar mijn volkstuintje! Met een klein hartje want het was vier weken geleden, toen we alles hebben omgespit en ik al patatten plantte. Groot was mijn vreugde toen ik al van ver het patattenloof zag komen piepen! Zus kwam een handje toesteken en ik was keiblij met die hulp, want er is verdorie nog héél veel werk.

Zomer in de lucht 💕 #terrasjedoen #familytime #familymatters #wijnmoment #witwijntje

’s Avonds nam ik al direct een fles wijn mee naar My Hometown, waar Zus Tante en mij had uitgenodigd voor een (gigantische) portie friet van ’t frietkot. Dat hadden we namelijk wel verdiend na al dat hard werken.

Time for a break. 📚 #granola #fruit #fruitsnack #aardbeien #vieruurtje #healthylife #healthysnack #gezondesnack

Zaterdag werd er lastminute beslist om ’s voormiddags in den hof te gaan werken, in plaats van ’s namiddags, want bij 25 graden in de ‘blakke zon’ gelijk ze bij ons zeggen, leek ons dat beter om een zonneslag te vermijden. Jep, Zus kwam me opnieuw een paar uur helpen! Ik ging ’s avonds nog een uurtje terug en nu is het ene stukje (van de twee) helemaal ingezaaid, met erwten en bonen en bloemen (en de patatten dus).
Tussendoor werd er gekuist (want ja het huishouden gaat helaas niet lopen!) en gelukkig ook gelezen… Een rustpuntje in de drukte.

Moe. 〽️ #zondag #starttorun #nevergiveup #blotebenenweer

Zondag was ik moe. Is dat onbegrijpelijk, na drie drukke dagen? Toch mijn loopschoenen aangetrokken, voor de tweede keer dit verlengde weekend, en zowat mijn beste looptijd van de afgelopen vier maanden neergezet. Ik gebruikte dit weekend voor het eerst muziek en dat motiveert blijkbaar keigoed! Ik probeer vanaf nu alleszins terug twee maal per week te gaan lopen, want het doet me zóveel deugd.

Bananentaart van oma 🍌 #moederdag #countyourblessings #familytime #familymatters

Het was moederdag en dan mogen we om drie uur langsgaan bij oma voor een stukje biscuitbananentaart, jammie! Tante en Zus waren er ook, met hond Kaatje, maar mijn ouders waren nog op de terugweg van hun weekendjeweg, dus sprong ik op weg naar huis nog binnen in het Ouderlijk Huis om ons bloemetje af te geven.

En u? Hoe was uw verlengd weekend?

18 thoughts on “De beelden van week 17

  1. Als ik had moeten gaan werken en niet in ziekteverlof was had ik vrijdag moeten werken. Donderdag hadden wij familiefeest voor oma haar 87ste verjaardag. Vrijdag had ik een ‘breidag’: alleen, samen met anderen… Zaterdag op 2 plaatsen vrijwilligerswerk gedaan en ’s avonds bij een tante gaan eten. Zondagochtend gaan ontbijten voor moederdag en nadien in oma en opa hun huis gaan kijken wat wij graag zouden hebben zodat de spullen binnenkort verdeeld kunnen worden.

  2. Leuk overzicht! Het begon goed met een dagje uit met schoonzus en de kindjes, de volgende dag een ontbijt met een vriendin en ’s avonds een onverwachte BBQ met vrienden. Zalig! Maar dan sloeg de buikgriep toe en was de pret meteen gedaan. Jammer!

  3. Donderdag ben ik gaan wandelen met Manlief, vrijdag moest ik een rondleiding geven in Gent voor de mensen van het revalidatiecentrum, zaterdag ging ik naar de werkgroep ervaringsdelen en destigmatisering in Gent en zondag werkte ik samen met Manlief in de tuin. Drukke dagen dus!

  4. Top, terwijl ik elke dag in het ziekenhuis moest zijn voor m’n spuit, maar het einde kwam in zicht. Fietsen met de koersfiets op donderdag en even naar de aardappelen gaan zien die m’n man in de tuin van z’n broer had gepland. Testritten met twee wagens op vrijdag (voor m’n man z’n nieuwe bedrijfswagen) en Antwerpen Proeft. Zaterdag m’n verjaardag gevierd en gaan eten in het restaurant van de nonkel van m’n man. Zondag met mama moederdag gevierd. En aangezien ik nog in ziekteverlof ben gisteren nog eens gaan rijden met de koersfiets en gaan eten met m’n collega’s. Ben wel stikop nu dus mag het even bekopen, waaruit dan blijkt dat m’n lichaam toch nog aan het herstellen is van al die medicatie. Maar da’s niet erg. Heb nog 6 dagen rust + pinkstermaandag voor ik weer aan de slag moet en nu regent het toch :-).

  5. Haha, in de blakke zon. Dat zeggen ze hier ook 😉 Ik ben echt superbenieuwd naar uw moestuin!! Bij ons staat alles nu, alleen nog wachten tot de zaadjes gaan uitkomen!! En ge zijt hier nog altijd welkom voor ne gintonic he 🤗

  6. Een tof verlengd weekendje!
    De foto van de giraffen vind ik super… dat zijn echt zo leuke beesten hé. Wij zouden graag eens naar Pairi Daiza gaan.

  7. Die tuin ziet er zoooo gezellig uit!
    En die sushi klinkt lekker: ben er normaal niet echt geen fan van, maar dat komt vooral door de rauwe vis. Misschien toch maar eens norivellen kopen en zelf een veggieversie zoals de jouwe proberen 🙂

Reacties zijn gesloten.