De beelden van week 16

Ik ben dan wel een herfstkindje. Maar dit gaat er toch over. ️ En besides, #indenhof bevriezen mijn patatten! ⛄#herfstweer #aprilsegrillen #belgianspring #kmi

Het slechte weer weerspiegelde mijn gemoed deze week. Zo’n herfstweer! Het liefst was ik onder mijn donsdeken weggekropen en er niet meer onderuit gekomen. Het was een drukke week op het werk, nu ja, dat zeg ik elke keer denk ik, maar het begint te evident te worden. Daarbij kwam nog eens wat extra tijdsdruk in mijn vrije tijd en dan heb ik soms het gevoel dat het water me aan de lippen staat.

Omdat dagen als deze alle extra kleur kunnen gebruiken 🌈 #regenboogparaplu #undermyumbrella #coloryourlife #rainyday #belgianspring

Om mezelf (en mijn omgeving, want zo genereus ben ik dan wel!) wat op te fleuren, haalde ik speciaal mijn regenboogparaplu boven. En da’s mijn favoriete plu dus die wordt bijna nooit gebruikt.

Wachten in het zonnetje ☀️ #countyourblessings #inthesun #wachtenopdebus

En kijkt, het zonnetje kwam erdoor. Ik weet niet of dat ook maar enigszins relevant was 🙂 maar het deed wel deugd om zo op mijn bus te staan wachten. Vitamine DDDDD 🙂

Soepje maken 🌱 #seizoensgroenten #spinazie #wortel #gember #spinaziesoep #lentesoep #mealprep #paleo #paleolunch #healthylife #healthylunch #gezondelunch #projectpaleo #projecthealthy #paleofood #glutenvrij #glutenfree

Een deel van mijn tijdstekort was te wijten aan te veel hooi op de (keuken)vork te nemen. Elke avond twee à drie maaltijden maken, dat werkt op den duur slopend want ja, ik kook graag maar ik wil ook graag nog een half uur in mijn zetel kunnen ploffen voor ik moet gaan slapen. Dit hier moest een spinaziewortelgembersoepje worden, speciale combinatie maar lekker pittig.

Today's lunchboxes 🍴 sla, rode biet, tonijn, walnoten, radijsjes en pijpajuin. 🍱 #paleo #paleolunch #healthylife #healthylunch #gezondelunch #slaatje #glutenvrij #glutenfree #glutenfreelunch #glutenvrijelunch #glutenvrijslaatje #goodb

Ik dwong mezelf ook tot het maken van lekkere slaatjes want ‘altijd maar soep’ begin tegen te steken op den duur. Dit is een slaatje met sla, rode biet, tonijn en radijs. Yum!

Het leven van een niet-broodeter, ofte wat ik zoal meesleur aan eten op een werkdag... 🍴 #healthylife #projecthealthy #projectpaleo #paleolife #paleo #gezondeten

Gezond (proberen) leven betekent ook een tas vol potjes en doosjes meesleuren elke dag naar het werk: ontbijt, lunch en een tussendoortje.

Dat ik assorti was met den tafeldoek, ha. #komeneten #familytime #familymatters

Vrijdagavond kwamen mijn ouders en Zus eten, wat dus ook deel was van de stress in mijn vrije tijd want ik wou natuurlijk dat alles in orde was ook al was het dan een eenvoudige komen eten. De curry was niet helemaal gelukt, enfin de curry zelf wel (met verse mango, koriander en gember), maar de bloemkool was platgekookt en er zat te weinig kip in. Ik had als aperitief champagne en aardbeitjes gedoopt in chocolade, en als dessert een appelamandelcake. Het werd een gezellige avond!

Geweldig gezellige avond gehad met een superlekkere menu 💑 #oprestaurant #uiteten #teteatete #justthetwoofus

Zaterdag was een verloren dagje. We zouden samen ergens naartoe gaan, op uitstap, maar besloten uiteindelijk thuis te blijven, ik zodat we op ons gemak boodschappen konden doen, hij zodat hij kon studeren. Ik bracht de namiddag door met kijken naar Full House, mijn Spotify ordenen en mijn laptop opruimen. Totaal niks dus!
’s Avonds gingen we eten bij Trente, wat wel eens ons nieuwe favoriete adresje zou kunnen worden: mooi versierde borden, speciale maar lekkere combinaties, seizoensgroenten, bijpassende wijnen, alles erop en eraan, ’t was gewoon af. Top!

In the woods 🌲 #hiking #wijngaardberg #zondagswandeling #naturelover #naturelovers #outdoors #forest #wandelen #indenbos #bos

Zondag werd een iets actievere dag. ’s Voormiddags ging ik met Tante wandelen, het werd een korte wandeling van 8km, waar we twee uur over deden want eigenlijk waren we meer bezig met tetteren en modder ontwijken, enfin ge kent dat wel.

Santé welverdiende beloning na de wandeling 😇 #inthesun

Na de wandeling ging dat tetteren gewoon verder in de tuin met een glas Aldische champagne, tot ik dringend naar huis moest want het lief wilde naar degustaties bij Wineloft, waar we ons – het wordt een gewoonte – lieten gaan en een veel te grote bestelling plaatsten. Bovendien kregen we, omdat we de laatsten waren en ze ze anders toch zouden moeten leeggieten, een paar open flessen mee. Nu ze nog opdrinken… Da’s iets anders.

En u? Hoe blij bent u dat het herfstweer nu definitief achter ons ligt?

17 thoughts on “De beelden van week 16

  1. Mmm, dat spinaziewortelgembersoepje klinkt wel lekker! Heb je daar een recept van? 🙂

    En ik ben heel geïntrigeerd door die foto van je nagellak en de oorbellen ernaast. Kan maar niet uitmaken of dat nu één paar gigantische oorbellen is of meerdere gelijkaardige en kleinere paren 🙂

  2. Knap hoor dat je het zo goed volhoudt om te koken. Dat is echt niet aan mij besteed oa omdat je dan zo weinig vrije tijd hebt.
    Een wandeling van 8 km lijkt mij toch al redelijk ‘serieus’. Ik zit nu met start to walk bijna aan 5 km.

      1. Net zoals start to run, denk ik: je krijgt een schema met hoeveel minuten je moet wandelen en daar staat dan bij of je rustig mag wandelen of iets sneller en dat schema bouwt dan op. Ik denk dat ik met 20 min. begonnen ben en de volgende wandeling moet 70 min. duren.

        1. Amai, ik zou beter ook zo’n schema volgen want ik geraak niet verder, en als we deze zomer dagtochten willen maken, moet ik wel wat trainen 🙂

  3. Ik meende mij te herinneren dat jij van de herfst houdt … Zelf ben ik in ieder geval blij dat het nu (voorlopig?) echt lente geworden is …

  4. Doe er mij niet aandenken aan de korte ‘herfstperiode’… verschrikkelijk vond ik het!!
    Gelukkig hebben wel al een aantal mooie zonnige dagen achter de rug.

Reacties zijn gesloten.