Leukedingenlijstje mei

Maandelijks blik ik even vooruit, naar de leuke dingen die me te wachten staan. Naar een idee van Titatastisch. De vorige lijstjes kan je hier vinden.

  • Vrije dagen! Mei is de maand van de feestdagen waardoor er drie vrije dagen en daardoor twee verlengde weekends zijn. #feest
  • Loki verjaart en zoals elk jaar plant zijn vriendin Sigyn een verrassing. Er ligt nog niks vast maar het zal ongetwijfeld weer onvergetelijk worden.
  • Het jaarlijks vrouwenuitstapje met mijn zus, moeder en tante. We zijn nog niet zeker wat het wordt: Antwerpen nog eens, of Bergen? We hebben de afgelopen jaren al de meeste dichtbijhuis-daguitstap-steden gedaan die je kan doen (Brugge, Oostende, Gent, Lille/Rijsel, Luik, Brussel…) dus het wordt moeilijker en moeilijker.
  • Neefje Smurf doet zijn Plechtige Communie en ik vermoed dat dat met de familie Montis zal gevierd worden.
  • Neefje Smurf verjaart ook nog eens in mei, en mijn grootvader en Tante ook. Véél familiebijeenzijn op het programma dus.
  • Ook Kleiner, het jongste stiefbroertje van het lief, doet zijn Vormsel. Bij de kerkviering zelf zullen we niet aanwezig zijn, maar op een andere dag maken we met het gezin een uitstap naar Planckendael en gaan we daarna pizza eten in Mechelen, op verzoek van het feestvarken.
  • Een wandeling met Minerva. That is, als het weer een beetje meewerkt. Anders zal het ne warme chocomelk gaan drinken zijn.
  • Verder zal er hard moeten gewerkt worden in den hof, wil ik ook aan de inrichting van onze bibureau werken en is mei de maand waarin het lief hard moet blokken voor zijn examen waardoor ik tijd heb voor de grote kuis en mezelf.

En u? Wat zijn uw leuke plannen voor komende maand? En welke stad zou u aanraden voor een daguitstapje onder vrouwen?

16 thoughts on “Leukedingenlijstje mei

  1. Misschien Hasselt of Tongeren?
    Hier moet in mei ook in den hof gewerkt worden, en er staan nog veel leuke dingen op de agenda. Mijn metekindje wordt 1, en ik ga stilaan beginnen met DIY’s voor onze baby (kinderkamer, doopsuiker, …). Yay!

    1. Hasselt deden we al eens, denk ik, alleszins ben ik er zelf al een aantal keer geweest. Maar ja richting Limburg… Eens over nadenken 🙂

  2. Maastricht misschien? Vond ik wel tof voor een daguitstap. Of Namen met de citadel?

    Bij ons staat er een weekendje Genève, een kort en een lang bezoek uit België en misschien nog een weekendje Mulhouse op de planning. Druk, maar plezant dus 🙂

  3. Dendermonde zou leuk zijn, al ben ik daar zelf nog niet geweest voor een echt bezoek aan de stad, en de echtgenoot wil graag eens naar Bergen sinds hij daar voor zijn werk moest zijn en hem dat erg beviel. Ik heb veel leuke vooruitzichten in mei: leuke etentjes, familiebezoek, een concert… Laat maar komen!

    1. Dat is wel jammer maar de maand is nog maar net bezig, wie weet wat er nog op u af komt van leuke dingen! 🙂
      Awel naar Namen ben ik nu ook wel benieuwd!

    1. Daar zijn we een jaar of twee geleden al geweest! Hoogtepunt is het station (aaaah fotografisch pareltje!) en de smalle straatjes en de trappen (Montagne de Bueren) omhoog naar de citadel. Allez ik zou de straatjes omhoog doen en de trap naar beneden, da’s het minst vermoeiend 😉

  4. Kortrijk?
    In mei veel uitjes gepland maar ook veel werken, geen verlengde weekends voor mij maar soit!

Reacties zijn gesloten.