#projectmezelf: update april

Om te voorkomen dat ik mijn goede voornemens uit het oog verlies, blik ik regelmatig terug op de dingen die ik al kon uitvoeren, of bekijk ik degene die ik dringend moet gaan inplannen. Dit om mezelf gemotiveerd én (druk) bezig te houden!

Spoiler alert: ik kon reeds 3 dingen afvinken. Ha!

3 uur rondgedwaald in het Louvre. 👌 #paris #parislove #parisjetaime #louvre #sunset #latergram
3. Vijf kookboeken of kooktijdschriften wegwerken

Dat is faliekant aan het mislukken. Ik kook wel heel veel dingen uit kookboeken, maar het probleem is dat er bijna geen kookboeken (in mijn kast) zijn die op basis van de seizoenen werken. Ik ben nu bezig met ze allemaal te digitaliseren: ik maak in Evernote een note aan met de ingrediëntenlijst en op basis daarvan kan ik dan de recepten filteren die ik nu zou kunnen maken. Of ik vervang een deel van de ingrediënten, bijvoorbeeld. Dat maakt het werk een pak intensiever en zorgt er ook voor dat ik geen enkel kookboek in één ruk kan ‘uitkoken’ in bijvoorbeeld een kookboekweek. Maar ooit, ooit! Ooit zal het mij lukken.

Ah en euhm, alsof ik nog niet genoeg kookboeken heb, zijn er ook nog eens twee nieuwe in mijn bezit gekomen: eentje van Piet Huysentruyt over ‘buiten eten’ dat ik gratis bij een aankoop in het Kruidvat kreeg en waar nu eens geen énkel recept in staat dat me aanspreekt, en eentje van Pascale Naessens dat ik zelf kocht en vol heerlijke zomergerechten staat, dus laat die courgettes en tomaten maar komen!

4. Badkamer verbouwen

Het douchescherm is in de maak, men is al twee keer alles komen opmeten want zoals altijd is ons huis niet bepaald recht-recht en moest er een professionele lasermeter aan te pas komen. Hoedanook zouden we binnenkort meer nieuws moeten krijgen, én een afspraak met de installateur.

5. Bibureau inrichten

Poging 586. #opiumproject #allesmoetweg

In februari of maart zijn we met een berg dozen en rommel naar de kringloopwinkel gereden maar intussen ligt er alweer een kleine doos te wachten. Ik ben wat aan het slabakken met consuminderen, waardoor er ongemerkt toch allerlei rommel het huis insluipt (zoals bovenvermeld gratis kookboek). Daarnaast weet ik niet goed wat ik met die ruimte aan moet. Tijdens zijn examenperiode gebruikt het lief de kamer om te studeren, en daarbuiten wordt ze eigenlijk zelden gebruikt. Mijn boekenkasten staan er, extra stoelen (voor als er veel volk komt eten), kerstversiering – het is een beetje onze zolder, zeg maar, de verzamelplaats voor alle spullen die nergens anders een plaats hebben of krijgen. Ik vind dat heel sneu voor mijn boekencollectie, want die verdient beter. Er wordt dus nog volop nagedacht.

7. Eén manuscript opsturen naar uitgeverijen

2016-02-21 15.43.22

Dat deed ik op 20 maart. Met héél veel stress en een superklein hartje. Dat is erger dan solliciteren, mensen. Ik hoop dat er geen typfouten of – nog erger – spelfouten staan in mijn bijbehorende tekst want het schaamrood brandt al bij voorbaat op mijn wangen. (Ik heb geen spelcheck in de Wordversie op mijn Macbook, grr.) Het kan nog tot juli duren voor ik iets hoor. Duimen jullie mee?

8. De 57 Disneyfilms kijken

Ten eerste zijn er twee bijgekomen. En ten tweede keek ik er ‘al’ drie. Ik ga dus nog serieus mijn best mogen doen om de andere 56 nog te kijken..

9. Twaalf films kijken uit de IMDB top 250

Ook hier keek ik er al drie; slechts eentje achter op schema!

11. Twee concerten bijwonen

Normaal zouden we er al eentje achter de rug hebben maar madame Carey lastte haar concert in Vorst Nationaal af “uit veiligheid voor haar fans”, jaja. Celine Dion, Adele en in het najaar K’s Choice staan alleszins nog op het programma.

12. Minstens één dagje gaan wandelen in de Ardennen

Hoe vettiger, hoe prettiger. #onderweg #hiking #ardennen #ardennenweekend #dardennen #fagne #venen
Kijkt! Ik kan nog iets doorstrepen! Het werd zelfs een heel weekend! Hopelijk blijft het daar niet bij, natuurlijk, want hartjes voor de Ardennen.

14. Een sneeuwman en/of sneeuwengel maken

We gingen op skivakantie naar Oz. Een sneeuwman maken is er niet gelukt maar tijdens een wandeling ben ik in de kant gaan liggen om deze geweldige sneeuwengel te maken. Het was een beetje raar zo middenin de bergen op de grond gaan liggen maar het lief heeft toch braaf een foto gemaakt. Als bewijs, ah ja hé, anders zou u mij niet geloven! Hoe ik erbij kwam, leest u hier.

DSC_1013 copy

15. Mijn jaarlijks shopbudget met 250 euro verlagen

Het is mij niet gelukt om afscheid te nemen van de antisteunzolenpumps. Maar de kleerkast is er helemaal klaar voor! #kleerkastwissel #summerproof

De afgelopen maanden heb ik belachelijk veel geld uitgegeven aan schoenen en kleren. Het was twee jaar geleden dat ik me nog zó heb laten gaan. Dus nu zit ik bijna aan mijn maximum. Maar echt bijna, als in: ik kan misschien nog één trui kopen en dan moet ik de rest van het jaar zien te overleven. Eigen schuld! En eigenlijk heb ik echt wel kleren genoeg…

En u? Hoe zou u die ‘bibureau’ inrichten? Hoe eindeloos is uw shopbudget?

12 thoughts on “#projectmezelf: update april

  1. Bij ons is de tweede slaapkamer ook een mix van strijkkamer, bibliotheek, rommelkot en nog zoveel meer. Ik kijk er wel naar uit om in ons huis een zolder te hebben, zodat ik de kamers kan binnenkomen zonder over rommel te struikelen ;-).

    1. Awel ja, ik begin nu ook het nut van een zolder te zien. Hoewel ik die dan waarschijnlijk vol rommel zou proppen, zoals dat bij mijn ouders het geval is. Hoe meer ruimte, hoe meer spullen….

      1. Dat is absoluut waar! Ik zeg nu wel dat ik erover ga waken dat we niet teveel rommel verzamelen, maar ik vrees ervoor ;-).

  2. ‘Den bureau’ in de kamer is vooral kattenkamer op dit moment. Met krabpaal en mandjes etc. Ik heb niet graag dat de poezen terwijl wij slapen de zetels in de living kapot kunnen krabben dus ’s nachts sluiten we ze op in de kattenkamer.

  3. Wij hadden thuis ook jaren zo’n rommelkamer, tot het tijdens een hete blokperiode echt te warm werd in mijn eigen slaapkamer en ik daar ging studeren.
    Toen werd er opgeruimd. Nu is er een bureau, boekenkasten, een zetel en een tv. Verder staan er nog kasten voor de kleine rommel in te zetten. Maar wij hebben natuurlijk ook een kelder voor de grote rommel.

    1. Een kelder, dat is nog zo’n rommelplek hé 🙂 Kasten zou in onze bibureau wel een vooruitgang zijn, de plastic bakken die we nu gebruiken, ogen vanzelf al rommelig.

  4. Ik heb geen shopbudget. Koop gewoon wat ik wil. Dat kan de ene maand wat meer zijn en de andere maand helemaal niets. Maar gemiddeld zo’n € 100,= per maand denk ik.

  5. Een shopbudget heb ik hier ook niet. Eigenlijk koop ik weinig kleren, maar als ik iets nodig heb koop ik het gewoon. Soms is dat maanden niks, soms is dat 200 € per maand. De laatste maanden is het wat ‘erger’ met zwangerschapskledij maar hey, dat is te verantwoorden hé!
    Ik duim keihard voor het manuscript, spannend zeg!

    1. Dat zijn verantwoorde uitgaves, ge kunt moeilijk in uw xxl jogging rondlopen tot aan de bevalling!
      Merci. De eerste afwijzing kwam trouwens deze week (vlak na het schrijven van dit postje) binnen…

  6. Een shopbudget… kan ik misschien ook eens inlassen… de afgelopen weken véél te véél gekocht!!! De drang was veel te groot… ik moest en zou kopen en het is mij nog gelukt ook ;-).
    Nog nieuws over je manuscript?? Duim duim…

Reacties zijn gesloten.