De beelden van week 13

Mijn bijbel 😍 #wimlybaert #samentuinen #moestuinplan #projectindenhof #mijnmoestuin 🌱

Dit boek staat al twee jaar in de kast, sinds het moment dat het werd uitgegeven door mijn moestuingoeroe Wim Lybaert. Wim, moest je dit lezen: ik ben uw grootste fan en je bent van harte welkom in ons moestuintje 🙂 Het is vooral handig dat het per maand is ingedeeld, dus dat ik nu maar april hoef op te slaan om te lezen wat er allemaal moet gebeuren deze maand.

Gezelschap op den bureau. #opeenonbewoondeiland #minionmania

En toen liep ik tijdens een verloren middagpauze het Kruidvat binnen en botste op een mand vol met deze beestjes. Een Dracula-Minion! Die was te cute om te laten liggen, geef toe! En zo had ik tenminste gezelschap op den bureau want met de rest van het supportteam dat afwezig was, was het wel erg eenzaam op mijn eilandje soms.

Zoooo, nu onze koe bijna op is (op een paar steaks na) wordt het dringend tijd om een nieuwe voorraad vers vlees te bestellen. Nu gaan we varken & kip eens proberen... Benieuwd! #deeleenkoe #deeleenvarken #koopeenkip #duurzaameten #duurzaamvlees

Het vlees van deeleenkoe.be begint stilaan op te raken: nog américain (niet mijn favoriet vlees zeker niet als er tijdens het klaarmaken nog wat bloed uitdruipt, brrrrr), een paar biefstukken, rosbief en we zijn rond. Dus besloot ik een combinatiepakket van varken & kip te bestellen. Zeer benieuwd, maar als de kwaliteit op hetzelfde niveau zit als de koe, dan gaan wij geweldig lekker eten binnenkort.

Nief gerief. #gelijkdechte

Voor ’t werk moet ik twee keer per week naar de Colruyt voor boodschappen. Dat is binnen wandelafstand, maar vraagt telkens heel wat sleurwerk. Na twee jaar heb ik eindelijk de knoop doorgehakt en ben ik voor een knalroze ‘bommatrolley’ gegaan. Niet zo hip misschien maar het gaat mij een scheefgegroeide ruggengraat besparen.

Ontbijt met de eerste aardbeitjes van het jaar 💞 #paleo #paleoontbijt #paleobreakfast #healthylife #healthybreakfast #gezondontbijt #glutenvrij #glutenfree #glutenfreebreakfast #glutenvrijontbijt #projectpaleo #fruitontbijt #fruitbreakfas

Hartjes voor de eerste aardbeien van het seizoen. Alleen al de geur – beseffen dat het weeral bijna tien maanden geleden is dat we er nog gegeten hebben. Lang leve seizoensfruit! (De appel en de peer op het bord negeren we voor het gemak.)

26256014832_4244ca6834_b

Zaterdag was een hectische dag: behang gaan kiezen voor Zus, inspiratie opdoen bij Aveve en dan mijn tuinplan opstellen (dat intussen nog drie keer is veranderd en waarschijnlijk nog 586 keer zal veranderen, gelukkig heb ik al geleerd uit mijn fouten en teken ik tegenwoordig in potlood).

Zondag was het dan eindelijk zover…… de eerste spade in de grond van onze samentuin! We spanden de lapjes grond af, verstevigden het hek hier en daar (maar we hebben niet genoeg palen om alles te fixen, jammer genoeg) en ik was zo blij met de hulp van Loki, het lief en mijn papa (die kwam voordoen hoe dat eigenlijk moet, een gazon omspitten)! ’s Namiddags, toen Loki naar huis was, moest ik de spade ter hand nemen, al na één voor wilde ik ter aarde storten, maar we moesten op de tanden bijten, en uiteindelijk hebben we toch zo’n 75% van de grond kunnen omspitten. Op het moment dat ik dit typ (zondagavond) doet vooral mijn linkerarm zo-veel-vre-se-lijke-pijn dat zelfs typen niet gaat zonder mijn tanden op elkaar te klemmen. (Wat gaat dat morgen geven?!) Er werden zelfs al patatten geplant! (Met dank aan mijn grootvader die een overschotje had.)

En u? Hoe is het met uwen hof? En wat deed u van ’t weekend?

14 thoughts on “De beelden van week 13

  1. Een tuin hebben we nog niet, maar ik ben wel benieuwd wat dat zal geven als we verhuizen. Wel hebben we dit weekend plantjes op ons terras gezet, dus dat telt toch ook een beetje als tuinieren ;-).

    1. Ik moet mijn terras nog opruimen van vorig tuinseizoen en dan ga ik daar ook nog wat dingen zetten, bloemetjes en radijzen en sla en zo, kleine dingetjes, moet ik dringend werk van maken 🙂

  2. Wij hebben voor het eerst gras gemaaid en buiten gegeten. Ik duim vooral dat al de planten die in de tuin staan (gezet door vorige eigenaars) blijven leven. Mijn gebrek aan groene vingers gaat binnenkort zichtbaar worden vrees ik.

    1. Ik heb vorig jaar ook zaadjes besteld (bij het Vlaams zaadhuis), dat heeft toen zeker 2 maanden geduurd. Dan ben ik wel content met zaadjes van den Aveve hoor, de speciallekes hou ik wel voor n andere keer..

  3. Super dat het plangedeelte van het samentuinen nu kan omgezet worden in echt spitten en ploegen (en vooral: binnen een tijdje oogsten 😉
    Al ben ik er ook wel jaloers op; het enige dat wij hier op ons terras al deden, was alle potten leegmaken, stockeren in het tuinhuisje van mijn ouders, de tuinmeubels uit elkaar halen en bij Johans zus terug in elkaar zetten. Boehoe voor verbouwingen (ale, ook wel joepie natuurlijk, maar ’t doet toch wat pijn om dat terras zo leeg te zien).

    1. Au, ik zou het daar ook moeilijk mee hebben!! Op mijn eigen balkon ga ik toch ook nog altijd bloemetjes en zo zetten, kan het groen echt niet missen! Hopelijk kan je volgende lente terug genieten van je terras!!

Reacties zijn gesloten.