Gelezen in maart 2016

24224662064_a3950e189b_o

In maart gingen we een week op vakantie en toen las ik zo maar eventjes vier boeken. VIER! Ik noem dat een geslaagde vakantie 🙂

In totaal zit ik voor 2016 nu aan 10 boeken. Mooi binnen de lijntjes.

2016-03-03 21.08.30

  • Maart begon waar februari eindigde: met Annelies Verbekes Dertig dagen waarin je een klusjesman volgt langs zijn klanten, die stuk voor stuk zijn hulp kunnen gebruiken, en dan niet alleen om te behangen of een nieuwe vloer te leggen. Het is een boek over het dagelijks leven, de dagelijkse beslommeringen en probleempjes. Het einde vond ik overbodig dramatisch, dat had echt niet gehoeven en is zelfs weinig realistisch.
  • Gruwelijke verkrachtingen, moord, achtervolgingen, mensen die niet zijn wie ze lijken… Mooie meisjes is een thriller van topniveau van mijn favorietste thrillerschrijfster Karin Slaughter. Het overstijgt keihard haar andere boeken want het is tien keer gruwelijker, spannender, meeslepender. Dat boek moet gewoon in één keer uit!
  • Ik zag de film al eens: One day, het verhaal van Dexter en Emma die elkaar leren kennen en bij wie we als lezer elk jaar één dag mogen binnen piepen in hun leven. Hoe ze uit elkaar groeien en elkaar weer terugvinden, hoe ze vallen en weer opstaan.. Het is gewoon zo’n realistisch boek, waar ik me als bijna-dertiger erg goed in herkende. Quo vadis, domine?

Gewoon, een vroege zaterdagavond. 😄 #beloning #genieten #currentlyreading #bookstagram

  • Het tweede boek van 1Q84 was een grote teleurstelling. Het verhaal is feitelijk geen stap verder geraakt sinds boek één, het draait grotendeels rond de moord op de Leider en het verheerlijken van de kinderverkrachtigingen, wat me vééls te zweverig was, neen, Murakami gij kunt beter verdorie! Ben nu wel zeer benieuwd naar boek drie; kan hij het nog rechttrekken?
  • In My sister lives on the mantelpiece worstelt Jamie met het verlies van zijn zus, die omkwam tijdens de aanslagen op Londen toen hij nog klein was. Zijn vader zoekt troost in alcohol, en zijn moeder is er vandoor gegaan met een andere man en de twee overblijvende kinderen moeten hun plan trekken. Een aangrijpend verhaal, gezien door de ogen van de tienjarige Jamie, wat het nog mooier maakt.
  • Voor Het smelt had ik schrik. Hoe vaak zijn hypes niet serieus overroepen? Maar ik zat meteen in het boek. Eva heeft als kind iets verschrikkelijks meegemaakt en blik daar nu als jongvolwassene op terug. Bij momenten gaat het verhaal me niet vlug genoeg vooruit; de schrijfster bouwt de spanning veel te lang op, als lezer weet je al snel (ongeveer) wat er komen gaat. En die bepaalde scène gaat er zo choquerend vér over, dat het gewoon, ja, té is.

Up next…

In april staan er opnieuw een paar daagjes vakantie op het programma en ik hoop dus wel een paar boeken te kunnen lezen. Er staat niets specifieks op het programma; we zien wel wat er uit de kast komt springen.

13 thoughts on “Gelezen in maart 2016

  1. ‘Dertig dagen’ las ik ook, maar vond ik een beetje langdradig… Zo veel hartjes voor ‘One Day’!
    Eigenlijk ben ik nu heel erg benieuwd naar ‘Het Smelt’. Meestal doe ik niet zo aan hype-boeken, maar ik lees er zo veel verschillende meningen over dat ik echt wel eens wil weten wat er gebeurt in dat boek :-).

  2. One day staat ook op mijn lijstje, t is zeker voor een van de komende weken. Het smelt ken ik enkel via verschillende blogs, maar de meningen zijn zo divers dat mijn interesse alleszins gewekt is!

  3. Het Smelt ligt hier ook klaar om te lezen. Van One Day hoorde ik ook al superveel goeie dingen, maar ik heb ooit de film gezien en me doodgeërgerd. Hoelang kan je om elkaar heen draaien voor je definitief voor elkaar kiest? Ik erger me daar altijd aan, aan zo van die personages die het leven nodeloos ingewikkeld maken. Alsof je 100 redenen kan verzinnen waarom je niet voor een relatie gaat.

    1. Wel het boek is veeeeel mooier… Het is echt gewoon prachtig hoe ze om elkaar heen draaien en dat is net het mooie dat ze weet dat via 586 omwegen uiteindelijk toch bij elkaar zullen komen 🙂

  4. Echt een geslaagde vakantie zeg! Ik las vorige week tijdens ons uitstapje naar Wismar 2 en daar was ik al erg blij mee. Mooie meisjes is echt een steengoed boek he? Ik kon het ook echt niet wegleggen…

  5. Hihi, wel grappig dat je het tweede boek van 1Q84 zo’n teleurstelling vond en dan tegelijk toch zéker boek drie wilt lezen 🙂
    En One Day, daar heb ik nu ondertussen al zoveel goeds over gelezen, dat ik schrik begin te krijgen dat mijn verwachtingen gewoon veel te hoog gaan zijn. Al staat hij hier nu al zo lang in de kast, dat ik er eigenlijk toch wel eens werk van zou moeten maken.

Reacties zijn gesloten.