De beelden van week 12

Vandaag in mijn keuken. #currentlycooking #currentlylistening #touristlemc #hutsepot #seizoensgroenten #buurderijleuven #opdebuurderij

Na een weekje diepvrieskoken stonden er weer verse groentjes van de buurderij op het menu. Hier zou ik een hutsepot maken met rapen, rode biet en pastinaak (en chorizo) voor komen eten, dat bij ons te doen was. Als dessert had ik nog brownies gebakken, die ook erg gesmaakt werden. Tijdens het koken probeer ik al eens terug vaker een cd’tje op te zetten, want ik luister veel te weinig naar muziek (als in: ik maak er geen tijd meer voor). Helaas vergeet ik dikwijls de cd-speler op te zetten of werk ik het liefst in stilte zodat ik hoor wanneer het eten pruttelt, bijvoorbeeld.

In Mechelen. #streetart #mechelen #dzia #gijsvanhee

Er was een date met Athena in haar thuisstad. Iets wat ik plan regelmatiger te doen, want wij zien elkaar echt te weinig. Gelukkig is zij het eens met mijn goede voornemens. Dit hier is één van de perronmuren in het station, waarvoor Dzia en Gijs Vanhee hebben samengewerkt. Er is naar het schijnt vorige zomer ook wat street art aangebracht in Mechelen, dus die wil ik dolgraag een keer gaan ontdekken!

Breakfast on the go. #healthylife #healthybreakfast #gezondontbijt #glutenvrij #glutenfree #glutenfreebreakfast #glutenvrijontbijt #lactosevrij #lactosefree #projectpaleo #projecthealthy #paleo

Zaterdag gingen we een dagje naar zee en ik nam – enfin, het lief droeg hem – een hele rugzak vol eten mee: ons ontbijt (dat we dan op ons gemak op de trein konden opeten, in plaats van er nog vroeger voor op te staan), een lekker winterslaatje als lunch en als vieruurtje op de trein terug naar huis een plak bananencake. Niets zo leuk als picknicken op het strand in het zonnetje met zicht op zee en vliegerende kinderen! Dat gaf mij een instant vakantiegevoel. Uiteraard hebben we het gebrek aan gezellig op restaurant gaan uitgebreid gecompenseerd met een terrasje of twee. Prioriteiten hé.

Visiting the Belgian coast today... It has been 3 years, way too long! 💕 #belgiumlove #beautifulbelgium #belgiumlove #springisintheair #belgiancoast #belgischekust #oostende #visitoostende

Er vindt momenteel een street art festival plaats in Oostende, maar nog bijlange niet alle werken waren klaar. De opening is op 10 april, nadien zal ik dus zeker nog eens moeten teruggaan want zo’n gratis openluchtmuseum dat kunt ge écht niet missen. Tijdens onze zoektocht naar kunstwerken passeerden we uiteraard ook door mijn favoriet plekje in Oostende: de zuilengalerij aan de achterkant van het Thermae Palace hotel. Het is dat ik enkel mijn smartphone als fototoestel mee had én dat ik al tientallen foto’s heb van vorige Oostende-bezoeken, én dat het lief er een hekel aan heeft als ik te lang bezig ben met foto’s maken, of ik zou mij daar weer hebben laten gaan.

’s Avonds gingen we uit eten in ons favoriet restaurant om ons dagje (en onze 8 jaar) samen in stijl af te sluiten.

Wherever the road leads us. #wandering #wanderlust #hiking #wandelknooppunten #naturelover #naturelovers #outdoors #forest #vlaanderen #hagelandseheuvels #bos #boswandeling #daslook #springisintheair #belgiumlove #beautifulbelgium #getoutside

Zondag had ik afgesproken met vriendin Minerva om te gaan wandelen. Ik stippelde een wandeling van +/- 10 km uit in de Hagelandse Heuvels maar was de dag zelf héél blij dat het een volledig platte wandeling was, want na het rondhopsen in Oostende deden mijn heupen en knieën lastig. Het was een prachtige lentewandeling: veel zon, mooie bloemen, knoppen aan de bomen, een afwisselend landschap (velden, bossen, moeras, langs een riviertje; het verbaast me telkens weer hoe groen mijn geboortestreek is ondanks het feit dat de mens alles zo snel mogelijk vol wil bouwen)… Ik genoot met volle teugen.

De rest van mijn weekend heb ik zoveel mogelijk in ruststand moeten doorbrengen maar maandag was ik nog niet volledig gerecupereerd van de inspanningen…

En u? Hoe was uw eerste echte lenteweekend?

13 thoughts on “De beelden van week 12

  1. Zalig genoten van het zonnetje op ons terras. We hadden volk, dus konden we spijtig genoeg niet gaan wandelen. Het kriebelt echter serieus om weer op pad te gaan! Proficiat met jullie 8 jaar samen! Dat begint al te tellen hé :-).

  2. Proficiat met de acht jaar!
    Eerste lenteweekendje was er bij mij eentje waarin vooral gewerkt werd. Heb dus nog niet van dat zonnetje kunnen genieten…

  3. Hoera voor 8 jaar samen! Op naar de 10 🙂

    Wel grappig dat jij hetzelfde hebt met muziek: vroeger had ik altijd wel iets opstaan, tegenwoordig vergeet ik het heel vaak. Op zich niet zo erg, stilte is zeker ook ok, maar omdat ik er wel heel hard van geniet als ik het eens niet vergeet, probeer ik er toch wat vaker op te letten.

  4. Proficiat met jullie jubilee! M’n maakte onlangs trouwens de hutsepot, omdat hij voorgekookte bieten had gekocht, was hij iets minder rood, maar wel overheerlijk. Dit weekend ben ik vrijdag naar Bart Peeters in het Depot geweest (was de max :-)), zaterdag vooral thuisgezeten en ’s avonds gaan eten in de 3r4en in Rumst, was met een Bongobon die we kregen voor onze trouw (Superkoppel, belevenisbon, maar veel belevenis laat m’n gezondheid momenteel niet toe, dus werd het eten), maar het viel daar wat tegen. Zondag ging ik op bezoek bij m’n mama en genoot ik ook van een kort wandelingetje (km of 2 schat ik) in de zon.

    1. Leuk dat je de hutsepot hebt gemaakt!! O en Bart Peeters die zie (en hoor) ik zo graag bezig hé. Ik heb de rij voor Het Depot zien staan toen de bus er voorbij reed.

  5. Ik ben heel erg benieuwd naar dat street art festival in Oostende! Ik hoop binnenkort nog eens naar daar te kunnen gaan en ineens ook frisse zeelucht te kunnen opsnuiven 😉
    De eerste lente-zondag ben ik met mama en oma gaan wandelen in het provinciaal domein en hebben we ons eerste terrasje gedaan. Dat was echt genieten!

  6. Als ik alleen thuis ben, vergeet ik ook altijd om muziek op te zetten… ik kan echt genieten van de stilte.
    Ik kan mij ook ergeren als Zoetie foto’s begint te nemen van alles wat mooi is… hij mag enkel 3 foto’s per voorwerp nemen… 3 max, want anders loopt het uit de hand 😉
    Wij zijn vorig weekend ook gaan wandelen… doet zo’n deugd!

Reacties zijn gesloten.