De beelden van week 11

Zo die eerste week na vakantie weer gaan werken is bwhuuuuuh, dat weet u ook. Dinsdag was een héél rare dag, het voelde allemaal zo onwerkelijk. Het is dat het lief mij berichtte over ‘ontploffingen’ op de luchthaven, anders had ik mij toen er ook een bom ontplofte in de Brusselse metro (op nog geen kilometer van zijn werk) waanzinnig veel zorgen gemaakt om hem, de opluchting was groot toen hij met een collega mee naar huis kon rijden en zich niet in de chaos van de trein moest wagen. Ook Athena die in Brussel werkt, en Afrodite die net vandaag thuis was van haar airhostesswerk, waren veilig. Oef.

Ik begon met hernieuwde moed met werken aan mezelf, in lijn met de lentevoornemens: direct de fiets op, regen of geen regen, en één keer behoorlijk nat geworden maar ik was voorzien met een droge broek, kousen en schoenen 🙂

Dat ik ooit per se een roze regenjas wou om op te vallen in het geval van in een ravijn vallen enzo. #coloryourlife #opdefiets

Ook op gebied van gezond eten ben ik na een week me volledig te laten gaan aan koekjes, chips en desserts (and not to mention alcohol) er terug ingevlogen. Mijn fruitverbruik oogst verbazing in mijn omgeving: zoveel fruit voor twee mensen op één week?! Ja. Ik eet vijf stukken per dag, ongeveer: drie voor mijn ontbijt en twee als vieruurtje. Aangezien ik verder geen suikers eet, zie ik daar eigenlijk geen probleem in en rol ik eens (inwendig) met mijn ogen als er mensen beweren dat “drie stukken fruit de gezonde norm” is en dat vijf, met andere woorden, ongezond is. Ja. Ik heb anders géén commentaar geuit op alle boter, zout en mayonaise op uw tafel. Ieder zijn levenstijl, toch?!

Fruitvoorraad van de week. Klaar voor een variatie aan ontbijten en tussendoortjes! ✔️ #healthylife #healthybreakfast #fruit #fruitmand #gezondontbijt #healthysnack

Om de week goed af te sluiten ging ik onder mijn lunchpauze langs een paar schoenwinkels. Ik had al een hele tijd in mijn hoofd wat voor schoenen ik wilde voor de zomer – vorig jaar kocht ik pumps en sandalen maar voor de slechtere zomerdagen moest ik momenteel terugvallen op All Stars dus vandaar… Beige enkellaarjes had ik in mijn hoofd; het werden er grijze met torenhoge hakken en om dat te compenseren vond ik van die goh ik weet niet hoe ze genoemd worden van die platte sloefkes allez, ik had er al dikwijls zien staan maar dit was het eerste paar met uitneembare zool, een godsgeschenk voor de steunzolendragers onder ons!

My new babies! 😍 #readyforsummer #shopping #shoppingbuit #shoeaddict #shoeshopping

Zaterdag werd het weekend vroeg in gezet: snel boodschappen doen en dan ons smijten op de verhuis van Dio. Geen paniek, hij is niet uit Leuven weg, maar trok in een groter appartement mét afterworkbalkon. Er was zowaar cava al was dat niet zonder risico met al die vijzen en kastdeurtjes en aandacht erbij moeten houden 🙂
Toen alles achter de rug was, gingen we uit eten bij Sticky Fingers, een spiksplinternieuw barbecuerestaurant. Eén-derde van de menukaart was doorstreept als onbeschikbaar maar de overheerlijke, supervettige nachos als hapje maakten veel goed. Als hoofdgerecht kozen we allemaal een burger maar die was niet wauw: de frietjes te slap, het broodje oké, het vlees niet noemenswaardig goed maar bon, ik moet dringend leren dat de beste burgers bij Burger Folie te vinden zijn en dat ik er daarom nergens anders meer hoef te proberen 🙂

Verhuizen in stijl. 🍹

Zondag was er vooral de teleurstelling – na de opluchting omwille van het schuldgevoel tegenover mijn oma omdat we dan maar kort op de paasbijeenkomst konden blijven – dat Mariah Carey haar concert aflastte, hoewel we dat wel hadden voelen aankomen. Héél spijtig, want ze komt al bijna nooit naar ons minilandje. Hoedanook, na een deugddoend wandelingetje op onze berg dook ik in de keuken voor een lading koekjes voor de ‘eeuwig-bijvullen-potten’ van de familie: gluten- en lactosevrije chocolate chip cookies.
’s Avonds dus naar mijn grootouders voor Pasen. Mijn nonkel was met zijn gezin gaan skiën dus was het héél rustig. We gingen de nieuwbouw aan de overkant van de straat bezoeken, maar voor 450.000 euro (!) verwacht ik toch wel iets méér dan piepkleine slaapkamertjes en een livingkeuken die even groot is als die van onze duplex. Maar de tuin ja die was om jaloers op te zijn 🙂 De opmerkingen over (achterklein)kinderen waren niet van de lucht, wat zoals altijd een beetje een domper zette op de familievreugde. Gelukkig zorgde hond Kaatje voor wat afleiding.

Koekjes bakken met Mariah. 🍪 Hoewel ik boos op haar ben dat ze vanavond niet optreedt in België, ben ik blij met de extra familietijd die ik daardoor heb. #countyourblessings #pasen #currentlybaking

Maandag gelukkig een dagje vrij, dankuwel Kerk 🙂 dat ik gebruikte om te koken, te kuisen én mijn kleerkast om te wisselen voor het nieuwe seizoen. Conclusie: ik heb dringend een nieuwe broek nodig en van vorig jaar herinner ik me dat een extra kleedje geen overbodige luxe zou zijn maar ik stel dat soort aankopen altijd maar uit want “ik wil nog wat afvallen”, kendet… Maar dus ik merk dat mijn schoenkast twee jaar na de steunzoleneliminatie een klein beetje te uitgebreid aan het worden is, ik moet oppassen of ik heb binnenkort weer veertig paar 🙂

En ook de schoenkast is er klaar voor! 👠 #kleerkastwissel #seizoenswissel #steunzolenproof #schoenen

En u? Hoe was uw week?

14 thoughts on “De beelden van week 11

  1. Een mooi gevulde week zo te zien :-). Wat leuk om een blik op je schoenenkast te krijgen! Geloof me, het valt nog heel goed mee ;-).

  2. haaaa, ouders en zagen over kleinkinderen… Sinds wij ons appartement kochten is het ook schering en inslag (terwijl er tijdens de koop wel gezaagd werd dat het “maar” 2 slaapkamers had, en we de keuze van een app maakten). Alsof dat de volgende stap moét zijn. Tsja…
    Zijn jullie op zoek naar iets ruimer? Of was het gewoon eens gaan piepen :).

    1. Ze zagen ook dat we een huis moeten kopen met genoeg slaapkamers en een tuin 🙂 Zelf zijn we helemaal niet op zoek maar was al langer nieuwsgierig naar de nieuwbouw in ’t straat en waarom die huizen zo godsonmogelijk duur zijn.

  3. Heb jij je kleerkast al omgewisseld, ik wacht nog even, ik vond het vandaag nog te koud,….is een lastige overgang voor van de capsules vind ik :-), maar goed even 14 dagen wat meer stuks zal de zaak niet maken. En die prijzen van vastgoed is toch niet te doen,……hoe gaan mensen dat blijven betalen??

    1. Allemaal verhuizen naar de Limburg 😉
      Ik kon niet meer wachten, wilde weten of ik nieuwe stuks nodig had, dan kan ik beginnen sparen, en het ergste is dat ik deze morgen direct terug naar de herfstkleuren greep, in mijn hoofd is het duidelijk nog geen lente 🙂

  4. Wat het fruit betreft, ik eet er ook heel veel, want ik heb moeite om elke morgen een dikke omelet te eten, mijn lever is daar niet zo gelukkig mee! Ik probeer het een beetje te combineren, een dun omeletje met gebakken fruit , licht gecarameliseerd met wat maple syrup. lekker is het in elk geval wel!

  5. Dinsdag 22 maart 2016 was echt een rare dag he. Ben heel de dag bezig geweest met die explosies. Eerst mama gesmst maar die was gelukkig niet in Brussel aan het werk die dag. Dan in de namiddag gechat met mijn zus die nog in Brazilië zit en proberen uit te leggen wat er gebeurd is. Woensdag ging het op het werk over niets anders en ’s avonds had mijn zus dan nog meer vragen. En zo is eigenlijk de hele week voorbijgegaan…

  6. 5 stukken fruit per dag??? Ik zou echt beter een voorbeeld aan je nemen… hier al een week niks van fruit… maar wel veel chocolade!
    Je schoenen vind ik super!!! Ik ga binnenkort ook eens op schoenenjacht…

  7. Die enkellaarsjes! Die wil ik ook!
    Ik schrok me rot van de berichten over Brussel. Zo rot dat ik prompt vergat dat ik naar mijn werk moest voor een meeting. Het komt echt veel te dichtbij… Zeker voor jullie 😦

  8. Voor “sloefkes” te zijn, vind ik dat toch wel schone schoenen zenne 😉

    En vijf stukken fruit per dag, amai, daar vallen mijn magere 1 à 2 stuks (of op slechte dagen 0 stuks) compleet bij in het niets!

Reacties zijn gesloten.