De vijf dingen waar ik naar uitkijk

Februari is standaard de vreselijkste maand van het jaar: er is geen kerstverlichting meer, het regent, het sneeuwt, het is koud, de dagen lengen maar héél langzaam, waar blijft de lente?! Intussen is het maart en durven we weer wat positiever te denken, de zwarte gedachten weg te filteren, het zonnetje te laten schijnen en weer vooruit te kijken. Dit zijn de vijf dingen waar ik naar uitkijk!

1. Mijn herfstvakantie.

Blij dat wij lekker warm droog binnen zitten. 💝 #autumnlove #candlelight

Lach niet: ook al is dat nog tien maanden veraf, het is mijn jaarlijks rustpuntje, een hele week voor mezelf, lezen, rommelen in huis, alles op een rustig tempo. Het feit dat ik er nu al naar uitkijk, ja, feitelijk is dat niet zo positief. Nu al een hoge nood hebben aan het opladen van mijn batterijen omdat me dat in het dagdagelijkse leven niet lukt, is eigenlijk een teken dat ik aan de alarmbel moet trekken en keihard op de rem moet trappen. Ik kijk dus vooral uit naar rust, die ik planmatig ga inbouwen. Mei is ook een goeie maand, want met een paar feestdagen en het lief die moet studeren, heb ik meer tijd voor mezelf. En dat gaat deugd doen!

2. Onze eerste vakantie met z’n tweetjes dit jaar.

Hier wil ik nooooooit meer weg. #portocitytrip

Dat is pas in april, als we op een korte citytrip naar Berlijn gaan. Zo’n trip is meestal heel erg hectisch omdat ik op vier dagen tijd alles wil gezien hebben wat er te zien valt, er dus heel wat kilometers afgelegd moeten worden en er weinig tijd is voor rust. Noorwegen moet dan het hoogtepunt worden, met veel meer tijd om rustig samen te zijn, te koken, genieten van de natuur. Dat is echter nog wat langer wachten. Ik hoop dan ook er ergens een weekendje tussenuit te kunnen, maar door zijn examen zal dat pas in juni kunnen. Best dat ik dat nu al inplan, want de weekends lopen razendsnel vol.

3. De aanleg van onze samentuin.

Babietjes. 😍 #indenhof #vensterbanktuin

De eerste spade in de grond. De eerste scheutjes groen die komen piepen. Het fysieke werk, de frisse buitenlucht, het ploeteren in de aarde, plantjes verzorgen… Het zal heerlijk zijn. Hard werk, maar heerlijk. Hopelijk wordt de tuin niet geplunderd door passanten of kaalgevreten door slakken zodat we toch geniet zullen hebben van onze oogst. Ik moet me trouwens dringend verdiepen in alle biologische middeltjes om alle beestjes op een afstand te houden.

4. De verhuis van mijn zus.
Ik ben heel benieuwd naar haar eigen stekje (dat ik nog niet heb gezien, enkel op foto) en hoe ze het gaat inrichten, en hoe ze haar plan gaat trekken. Ik ben nog aan het nadenken over een origineel housewarmingcadeau waar ze écht iets aan heeft; ik dacht aan kooklessen, zo zouden we ook wat meer tijd samen kunnen doorbrengen want dat lukt nu zelden.

5. Het versturen van mijn ‘manuscript’.

2016-02-21 15.43.22

Ik heb er al 586 keer iets over gezegd hier op mijn blog de afgelopen weken dus ik ben er echt wel mee bezig, en ik zal de vier maanden wachttijd nagelbijtend doorstaan en bij elke nieuwe mail of elke brief in de bus sterven van de stress, maar zelfs als elke uitgeverij het verhaal afwijst, hoop ik toch het gevoel vast te houden van: “Nah, ik heb het toch maar gedaan!” Wie niet waagt, niet wint, en het is toch wel het spannendste wat ik van mijn leven al heb geprobeerd.

Waar kijkt u naar uit, in de verre of de nabije toekomst?

15 thoughts on “De vijf dingen waar ik naar uitkijk

  1. Heel fijn en origineel cadeau om kooklessen cadeau te doen! En dat boek; inderdaad heeeeel spannend!
    Hier ook die vakantie! Eind mei gaan we 5 dagen naar Rochefort in Frankrijk en ik kan écht niet meer wachten.
    En ook enorm benieuwd – en onrustig tegelijk – wat we nu eigenlijk gaan doen in onze ‘grote’ vakantie in juni. De conge is geregeld op het werk, we hebben een idee, maar verder zijn we nog niet gekomen. Dus ik kijk ook enorm uit om die onbekende vakantie eindelijk te regelen 😉
    En verder gewoon het verlangen naar die warme zon in België. Elke morgen buiten ontbijten in het zonnetje, lange stadswandelingen in zomerkleren, terrasjes, ons terrassen hier eindelijk inrichten, BBQ’s organiseren,… Eigenlijk de zomer en alles wat daarbij hoort :p

  2. Ik vond februari dit jaar ook ferm tegenvallen! Ik kijk uit naar de lente en energie krijgen van de zon, naar de leuke concerten en uitstapjes die we gepland hebben, de reizen die we geboekt hebben in juni en augustus en naar het moment waarop alles achter de rug is en we intrekken in het nieuwe huis. Dus ja, er is wel een en ander om naar uit te kijken!

  3. Leuke dingen om naar uit te kijken! En die kooklessen, heel leuk idee!

    Ik kijk o.a. uit naar: skiën morgen, de trektocht die we deze zomer in de Alpen willen doen, het einde van de geplande renovatiewerken en vanavond met een boek in de zetel kruipen 🙂

  4. Maart is hel hier, ik tel af naar de paasvakantie, Mateo is dan weg, dan is ons slaapkamerproject klaar en kan ik even op adem komen…..dus ik snap uw drang naar, ik ben ook weer teveel hooi op mijn vork aan het nemen. Dan is er in juli uitstap naar Venetië en augustus ga ik een week alleen thuis zijn,….en dan met ons gezin op vakantie, daar kijk ik enorm naar uit ook onze kids. Ik hoop dat je wat rust vindt LJ!!

  5. Ik kijk uit naar mogen als jongste haar toneelvoorstelling doet. En verder naar de plaatsingen rondom de fusie. Is spannend allemaal. En de vakantie. En nog een boel meer.

  6. Spannend joh dat je je manuscript naar een uitgever hebt gestuurd! En leuk vooruitzicht een weekendje Berlijn! Ik kijk uit naar onze trip in april, even een paar dagen naar Wismar in Noord-Duitsland, verder natuurlijk naar onze zomervakantie in Zweden en ach, gewoon de onverwachtse uitjes die op ons pad komen.

  7. Kooklessen voor uw zus. Foei LJ, zo’n fout cadeau! :p
    Als je zoiets echt wil, bundel anders 50 recepten van je andere site waarvan je denkt waar ze iets aan heeft in een leuk boekje of mapje?

    1. Oei is dat zo’n fout cadeau? 🙂 het kookboekje is een keigoed idee, ik ga er tijd voor vrijmaken!! (ze verhuist al over twee weken… spannend!)

Reacties zijn gesloten.