De beelden van week 5

Vermoeiende week 😴 #fitbit #sleepefficiency #sleeplog #fitbitchargehr

Wat een week. U las het hier al: er was een serieuze dip waar ik me lichamelijk rotslecht voelde en dat was ook te zien in mijn slaapgrafieken. Zo’n week wil ik echt niet meer; overdag liep ik rond als een zombie en kon ik enkel aan snoep en chips en chocolade denken. Ik at me ziek aan cake en colaflesjes, en o ja pepernoten…

Nog licht op de fiets! 😍 #springisintheair #countyourblessings

Maar jongens toch, wat hebben we mooi weer gehad de voorbije week! Of enfin, toch een paar dagen – ik klaag niet rap over regen. Het was net voldoende motivatie om voor het eerst dit jaar met de fiets naar het werk te peddelen. Daarbij viel het me op dat het op weg naar huis na ’t werk nog licht was! Wat een prachtig licht was het ook…

Boodschappen βœ” Verser kan bijna niet, recht van het veld! πŸ’ž #buurderij #boeren&buren #boerenenburen

Dinsdag mocht ik na ’t werk mijn eerste bestelling oppikken bij de Leuvense buurderij. Het concept gaat zo: boeren uit de buurt bieden via dit platform hun groenten rechtstreeks aan de consument aan, jij kan ze dan online bestellen en op een bepaalde dag afhalen op een afhaalpunt. De groenten worden pas de dag voordien en soms zelfs de dag zelf geoogst. In Leuven is dit nog vrij nieuw, en ik hoop dat het blijft bestaan want voor mij is het de ideale oplossing om superverse seizoens- en vaak ook biogroenten te kopen, die een pak lekkerder en voller zijn van smaak dan de brol uit de supermarkt die dikwijls al een week of twee eerder in een container zijn gegooid. Het kost wel wat meer geld (3 euro voor een rode kool; in de Colruyt betaal je er nog geen euro voor) maar je krijgt er verse kwaliteit voor terug Γ©n je helpt er de lokale boeren mee.

Hartjes voor @ellisgourmetburger en hun #paleoproof 'skinny' burgers! πŸ’ž #ellisgourmetburger #paleo #projectpaleo #projecthealthy #foodstagram #paleolunch

Woensdag was het meidenlunch met de collega’s en we gingen een hamburger eten. Bij Ellis zijn ze al zo gevorderd dat je er een ‘skinny burger’ zonder broodje kan bestellen, en dan krijg je meer sla en extra augurk in de plaats, mmm. (Maar da’s ook het enige goeie hier; geef mij maar de burgers bij de buren, Burger Folie, die helaas gesloten waren.)

Klein bestellingske bij Pit&Pit πŸ˜‡ #pitpit #healthylife #projecthealthy

Mijn bestellingske van Pit & Pit kwam toe, ik had mijn best gedaan, oeps. Het is niet simpel om zowel lekkere als niet de duurste pitten, noten en meeltoestanden te vinden; tips zijn altijd welkom.

Dat ik toch elke dag stiekem ga kijken hoever het staat met de koe o deathrow. #deeleenkoe #grasgevoerdvlees

Nog een nieuwtje: we bestelden een stukje koe bij deeleenkoe.be. Als alle stukjes koe (zo’n 30 Γ  35 keer 10 kg) zijn verkocht, wordt ze geslacht. Intussen zitten we aan 91% dus het wordt tijd dat mijn diepvries wat leger komt… Β Ik vind het een superconcept, en ben benieuwd of het vlees – totaal onbehandeld, bio en onbewerkt – echt zo lekker is als ik overal lees. Wordt ongetwijfeld vervolgd.

Gietende regen... Ik ging ook nog eens joggen. #fml #stommebuienradar

Zaterdag gingen we voor het eerst naar de AH in Leuven, schandalig dat dat ook weeral zo lang geduurd heeft. Het voelde net alsof we op vakantie waren, zo in een ‘buitenlandse’ supermarkt rondlopen en al die ‘andere’ producten zien, hihi.
Het was hoog tijd dat ik nog eens ging lopen dus toen buienradar me tussen twee buien door verzekerde dat het nu wel een uurtje droog zou blijven, vertrok ik – zonder regenjas, ah ja. Als ge dat doet, begint het natuurlijk slag voor keer te regenen. Na zeven minuten aan één stuk lopen – een nieuwe mijlpaal, maar ’t was de helft bergaf – ben ik een buskotje binnengesprongen om niet nog natter te worden. Na tien minuten kon ik verderlopen en legde ik zowat mijn beste loopprestaties af van het voorbije half jaar. Woehoew!
De rest van de zaterdag ging op aan poetsen en films kijken. Heerlijk zo’n cocoonweekend…

Wandelingetje in het bos ❀ #winter #hiking #belgianwinter #modder #projecthiking πŸ‘Ÿ 20/500

Ook zondag hadden we geen verplichtingen. We maakten een kleine wandeling in de buurt, en verder las ik, want ik wilde nog graag een boek uitlezen zo op de laatste dag van de maand… πŸ™‚

25 thoughts on “De beelden van week 5

  1. Klinkt als een leuk weekend!
    Elke keer als ik zo’n goed gevulde doos van Pit&Pit zie denk ik: ik moet mij ook eens laten gaan. Maar ’t is er nog niet van gekomen, misschien maar best ook πŸ™‚

  2. Daar zaten precies wel een aantal heel korte nachten tussen :-/. Enig idee wat de oorzaak zou kunnen zijn? Ik hoop alleszins dat je snel tot rust kan komen en beter kan slapen.

    1. Als ik eenmaal wakker word, dan lig ik daar.. Te wachten. Bijvoorbeeld als ik ’s nachts naar het toilet moet dan weet ik dat ik nog 2u kan opblijven.. dus nu probeer ik niks meer te drinken na 19u. Maar ik word ook snel wakker van geluiden buiten bv de wind die aan de velux rukt, de zon die opkomt (da’s enkel in lente/zomer), ….

      1. Heb je al eens oordopjes geprobeerd? Ik vond dat in het begin heel raar aanvoelen, maar nu ben ik het al helemaal gewend. Nu schiet ik niet meer wakker van lawaai (en het gesnurk van de echtgenoot). Misschien ook voor jou een ideetje?

    1. Ik vind het ook maar een rare gedachte.. dat die nu op slachtbank ligt, voor mij! (en 30 anderen)
      Maar toch, beter dan andere koeien, waarvan veel vlees wordt weggegooid en die in barre omstandigheden worden gehouden. Sus ik mijn vleesetergeweten πŸ™‚

      1. Ja het is een goede redenering die je hebt. Het probleem is dat ik ook veel te veel van die dingen zie passeren op FB. al dat dierenleed. Als ze een dier doden met een zo min mogelijke lijdensweg, kan ik me er nog mee verzoenen, maar je ziet soms gruwelijke dingen.

  3. Ik zou die koe proberen te redden van het slachthuis, als ik de kans kreeg …
    Begrijp ik die grafieken goed? Zijn er echt dagen bij dat je amper iets meer dan 2 uur of maar 3,5 uur geslapen hebt? Geen wonder dat je je niet goed voelt. Of is het slecht slapen geen oorzaak maar gevolg?

    1. Soms splitst hij het op, en slaap ik op één nacht 2u plus later nog 3,5u. Maar da’s nog steeds veel te weinig ja. Ik weet ook niet wat het is, oorzaak of gevolg……

  4. Ik zou toch maar eens bij een dokter langsgaan om je slaap te bespreken. Je komt hierdoor in een negatieve spiraal terecht. Niet dat ik je direct aanraadt om slaapmedicatie te nemen, misschien iets van kruiden, en een banaan eten een uurtje voor het slapen gaan. Schijnt te helpen. Maar uw slaap is volgens mij veel te verstoord om nog te redden met een banaan πŸ˜‰ Misschien te veel zorgen in je hoofdje die s nachts boven komen piepen en misschien ook voor de vreetaanvallen zorgen. Take care girl!

  5. Wij hebben hier ook zo’n Buurderij achter de hoek maar heb nog niets besteld, durf niet zo goed. Vind het wel een heel leuk initiatief, net als de koe.

    1. Gewoon doen! Als je niet goed durft kan je beginnen met een paar groenten, eens testen en zien hoe dat gaat. Bij ons staat er geen minimum op, dus je kan zoveel of zo weinig kopen als je wil. Ik ben fan!!

  6. Die meelsoorten mogen dus geschrapt worden, want die baksels zijn ook niet goed,..;noten koop ik in de lidl en zaden in de carrefour, of het allemaal zo 100% goed is weet ik niet,.want in het gehakt van de carrefour zit dus ook suiker,..en in de spekblokjes, dus ik wil ook zo’n koe,….heb alleen niet voldoende ruimte in mijn diepvries,…..maar dat slapen LJ, ik ben blij dat ik door die rotte periode ben, ik slaap geweldig tegenwoordig,….vannacht weet ik niet want het is ambras met mijn lief, om niks en ik kan daar niet goed tegen,…succes met je groentjes,……

    1. Ja spijtig ik kocht net 2,5kg amandelmeel oepsie, gelukkig blijft dat nog efkes goed en kan ook dienen voor een crumble. Ik overweeg een tweede diepvries als de koe lekker is, zodat ik ook varken en kip kan kopen!
      Oei spijtig van de ambras :(:( Hopelijk krijg je het snel opgelost…

  7. Het is zeker een goed concept van de koe. Schone Vader en Moeder slachtten vroeger met andere koppels alle jaren een koe… je hebt daar nogal wat vlees van ze!
    Jaloers op je wandeling… ofwel geen goesting… ofwel wil het weer niet mee…

    1. Ik had ook geen goesting maar de 10000 stappen per dag willen halen, trok me dit keer over de streep, en de motregen heb ik gewoon genegeerd πŸ™‚ Ik wil dringend nog eens echt op wandel, rugzak, picknick, landschappen die ik nog niet heb gezien…

  8. Zo’n “deel een koe”-ding hebben mijn ouders vroeger ook nog gedaan; ik herinner mij dat ik eens een lotje mocht trekken om de staart mee te krijgen als soepvlees πŸ™‚ Of dat vlees nu eigenlijk lekkerder was dan in de winkel, kan ik mij niet meer herinneren, maar eigenlijk zou dat wel logisch zijn he. Als ik hier bij de bioslager koop, is het vlees alleszins malser (maar wel pokkeduur πŸ™‚

    En dat slapen, dat is toch echt niet normaal hoor! Misschien proberen een soort slaaproutine in te bouwen (als je dat al niet doet he)? Als ik vb. tot de laatste minuut nog op de pc zit, merk ik al dat ik minder snel in slaap geraak, dan wanneer ik eindig met vb. een korte meditatie of wat stretchoefeningen en een paar pagina’s lezen. En als ik toch een ’s nachts wakker lig, dan heb ik een koplampje op mijn nachtkastje liggen om nog wat te lezen zonder Johan te storen; meestal val ik dan na een paar pagina’s ook weer terug in slaap.

Reacties zijn gesloten.