Gelezen in november 2015

DSC_0028

  • Karin Slaugter was, na Nicci French, degene die mijn thrillerquota op peil hield, vroeger. Het laatste boek dat ik van haar las, eentje uit de Sara Linton-reeks, sloeg wat tegen, maar Versplinterd uit de Will Trenton-reeks was een pak spannender: een meisje wordt op gruwelijke wijze vermoord en haar vriendinnetje ontvoerd. Het verhaal was onvoorspelbaar hoewel af en toe wat te langdradig, en de dader springt er niet uit; ergens is dat dan weer een anticlimax.
  • Naar Paaz was ik erg nieuwsgierig: je volgt Emma op de psychiatrische afdeling, waar ze met een zware depressie en zelfmoordgedachten wordt opgenomen. Een heel interessant boek.

Leuke afleiding tussen het kokkerellen door. #boekenwurm #jojomoyes #chicklit #bookstagram

  • Een chicklit tussendoor moet kunnen, en zo botste ik op Honeymoon in Paris, de verschrikkelijk melige prequel op The girl you left behind. Of hoe liefde blind maakt en de ene vrouw in een jaloers monster verandert en de andere braaf doet meelopen met haar versbakken echtgenoot. Roloog.

Horror op maandag. #bookstagram

  • Ik was een weekje alleen thuis en het was een paar dagen heerlijk grijs herfstweer, de ideale setting voor een horrorverhaal, dacht ik, maar Ijstweeling is eerder een thriller want monsters of geesten komen er niet in voor. Een vreemd maar beklijvend verhaal, over een gezin dat uiteen valt na de afschuwelijke dood van één van de tweelingdochters.
    Doe me eraan denken dat ik nooit op een afgelegen eiland ga wonen waar het 90% van de tijd waait en regent.
  • Het verdriet van België is een klassieker die geen introductie meer behoeft. Een prachtig verhaal over een jongen in Vlaanderen tijdens WOII.

Welverdiende pauze. #currentlyreading #bookstagram

  • Minnie is een jonge kunstenares met wie we kennismaken tijdens een ijskoude winter in Amsterdam. Na de laatste bladzijde van De consequenties bleef ik op mijn honger zitten, want het verhaal voelde zo onaf – alsof de schrijfster halverwege besloot er een punt achter te zetten, omdat het boek anders te dik zou worden. Ik kon me niet inleven in het verhaal of de personages, waarschijnlijk omdat ze zo ver van me afstonden en ik geen voeling heb met ‘moderne kunst’, laat staan met het hele wereldje errond.

Totaal

Ik las 6 boeken en u zult zeggen: dat is toch geweldig! Maar ik worstel een beetje met een leesdipje, want ik las vooral chicklits en thrillers en dat is een indicatie dat ik zelfs om te lezen niet voldoende energie kon opbrengen. Het moet het tekort aan daglicht zijn.
De stand voor 2015 staat nu op 73 boeken. Het zou mooi zijn mocht ik nog aan 80 raken maar het zijn nog drukke weken voor het einde van het jaar en ik wil mezelf niet nóg meer druk opleggen.

Wat is uw favoriete horrorboek?

15 thoughts on “Gelezen in november 2015

  1. horrorboeken lees ik eigenlijk per definitie niet graag.
    Deze maand las ik wel de thriller Memento en ik heb er écht van genoten!
    Bijna tachtig boeken vind ik best een goeie prestatie hoor!

  2. Horror lees ik niet heel graag. Koontz schrijft wel thrillerachtige fantasy en die vind ik meestal wel goed te pruimen.
    Ik las pas ook al ergens dat de IJstweeling als horror werd beschouwd. Dat vond ik ook niet moet ik zeggen toen ik het las.

  3. Horror is absoluut niet mijn genre, dus geen tips van mijn kant. Kamp zelf ook met een lees dip maar dat komt vooral door de vele internet prikkels waardoor er weinig tijd over blijf…

  4. Ik ben bezig in mijn 77e boek, maar ik denk dat ik die 80 ook niet ga halen. Maar eigenlijk ben ik al superblij met die 77. En ik weet ook dat het vanaf volgend jaar normaal zal minderen (wegens een huishouden te runnen ergens in de loop van 2016).

  5. Horror lees ik niet. Dan slaap ik helemaal niet meer denk ik 😉
    Net als Falderie las ik Memento, een Zweedse thriller, en ben ik daar enthousiast over. De recensie is vandaag op mijn blog verschenen.

  6. Ik ben heel benieuwd naar Ijstweeling, zelf heb ik nog geen horror verhaal gelezen… denk ik.
    Volgens mij heb ik ook een beetje een leesdipje… de ene dag wil ik het ene boek na het andere uitlezen en op andere momenten wordt ik al moe van te denken om te lezen… of ligt het aan de periode van het jaar?

  7. IJstweeling klinkt wel de moeite, ik voeg het toe!
    Ben eens benieuwd wat ik ga vinden van Honeymoon in Paris, ik kocht het twee weken geleden in een boekenbui, maar “verschrikkelijk melig” klinkt alsof ik het beter gewoon had uitgeleend in de bib 🙂

Reacties zijn gesloten.