De beelden van week 49

Wazig. #howifeel #emodagje #familymatters

Maandag was een zeer zware dag, die dan ook eindigde met een frietkotbezoek. ’s Morgens kreeg ik een bericht van mijn zus, dat ons mama op spoed was opgenomen met een zware voedselvergiftiging. Ik ben haar die namiddag (tijdens de werkuren) gelukkig nog kunnen gaan bezoeken; ze was vooral heel moe.

De nacht valt over #Leuven. โœจ #heilighart #ziekenhuisview #sunset #leuvenskyline #leuvenlove #seemyleuven

De twee dagen daarop ging ik tijdens de bezoekuren, ’s avonds, naar mama. De oorzaak van haar plotselinge ziek worden lag bij het (per ongeluk) eten van een giftige paddenstoel bij een restaurantbezoek in de Ardennen (waar ze hun paddestoelen in het wild gaan plukken en er dus al eens een foutje kan gebeuren). Donderdag mocht ze uiteindelijk naar huis, genezen verklaard! Oef.

We kunnen verder stressen.... #adele #adelelive #stillhoping

Nog meer stress doordat ik ook de tweede keer (presales en de gewone verkoop) naast tickets voor Adele greep. Gelukkig werd er tot een derde concert besloten en heb ik dankzij een superlieve collega twee tickets kunnen bemachtigen!!

Online shopping. Want eind deze maand komt het belastinggeld ๐Ÿ˜‡๐Ÿ˜ #zalando #esprit #shopping ๐Ÿ‘—๐Ÿ’ธ

Om te ontsnappen aan alle stress ging ik nog eens online shoppen; dat is geleden van november vorig jaar. Ik weeg intussen weer een paar kilootjes meer en ik word er niet bepaald vrolijker op dat ik mijn broeken nog maar net dichtkrijg. Ik hoopte dat een paar leuke kleedjes me beter in mijn vel zouden doen voelen maar in plaats daarvan werd ik nog eens extra geconfronteerd met mijn ronde vormen tijdens het passen dus alles wordt teruggestuurd. Ik moet gewoon afvallen. Gewoon.

Dat we vandaag veel bijleerden over onszelf en over elkaar. #teambuilding #zelfkennis #mbti #isfj

Vrijdag was er een dagje teambuilding op het werk, in de vorm van een MBTI-workshop. Veel bijgeleerd – hoewel ik mijn profiel vijf jaar geleden bij DeHeuvel al eens liet bepalen, maar daar herinnerde ik me niks meer van. Ik ben nog steeds een ISFJ, dat wel, want je persoonlijkheid verander je niet. Collega Reima is bijna volledig het tegenovergestelde, vandaar dat haar manier van werken soms stroeft met de mijne.

Het vertrek. #dieochtendinLeuven #seemyleuven #leuvenlove

Zaterdagochtend in alle vroegte vertrokken we naar Parijs… momenteel mijn favoriete Europese stad. Twee dagen lang ronddwalen door haar straten, de Seine zien, de Eiffeltoren, het Louvre bezoeken, lekker gaan eten… Ooit, ooit ga ik daar wonen, echt waar.

Souvenir from Paris. โœจ #painting #pontalexandreiii #toureiffel #paris #parislove #parisjetaime

Eentje voor mijn verzameling – schilderijtjes van de steden die we bezoeken. De Pont Alexandre III aan de Tour Eiffel.

31 thoughts on “De beelden van week 49

    1. Het is je persoonlijkheidsprofiel, dus je kan dat toepassen op zowel je professioneel als je privรฉleven. Echt wel interessant want 90% van wat er in mijn profiel wordt beschreven, klopt als een bus! Er bestaan online testen voor, misschien vind je wel eentje? De man die de workshop kwam geven heeft wel een link gegeven, als je wilt zoek ik die eens op!

  1. Hier geen tickets voor Adele. Van de presale hoorde ik pas nadat het te laat was. En bij de gewone verkoop greep ik er 2x naast. Ik heb mij gisteren om half elf zelfs nog in de wachtrij voor de O2-arena in Londen gezet, maar ook dat was tevergeefs. Daarmee komt er met Adele een einde aan mijn lucky streak van aan concerttickets te raken: Justin Timberlake, U2, Tomorrowland, het lukte allemaal. Maar Adele was blijkbaar een brug te ver!

  2. ik dacht gisteren “ik kijk eens wat een ticket voor Coldplay in de Amsterdam Arena kost”…..410 euro (natuurlijk wel eersteklassetickets….maar dan nog!) Die persoonlijkheidstest liet ik ook doen: ISTJ ๐Ÿ™‚

  3. Gelukkig gaat het terug goed met de mama… oef!!
    Kaartjes voor Adele… super!!! Niet aan mij besteed… ook al hoor ik ze zo graag… maar die drukte hรฉ…
    Parijs… de stad van de liefde… supermooie stad!

  4. Volgens mij ben jij de eerste blogger waarvan ik lees dat ze echt kaartjes heeft bemachtigd. ๐Ÿ˜‰
    alvast veel (voor)pret.
    Fijn dat je moeder alweer thuis is.

  5. Waow, zeg die restaurateurs durven wel! Ik zou het nooit wagen zelfgeplukte champignons in mijn restaurant te serveren ( moest ik nog een restaurant hebben ). Gelukkig is het nog goed afgelopen, maar jullie moeten dat restaurant inlichten lijkt me! Ik heb je fijne reisje gevolgd op fb! Lang geleden hier dat we nog eens in Parijs waren, we hebben nochtans elk jaar gratis treintickets. Zonde hรฉ!

    1. Het jaar is nog niet om! Ik heb nog tickets voor het Louvre als je wil ๐Ÿ™‚
      Ja ik zou dat ook doen, en het voedselagentschap. Maar in de ardennen is dat heel normaal, zelf champignons plukken. Enfin ze gingen nog zien, ook omdat ze niet 100% zeker zijn dat dat de oorzaak was.

  6. Parijs is wel de moeite ja. Maar het zou mij toch wat te druk zijn om te wonen en de recente politieke evolutie in Frankrijk staat mij ook niet echt aan.
    Een giftige paddenstoel in een restaurant? Dan nemen die toch ook veel risico. Daar mag toch een aanzienlijke schadevergoeding tegenover staan, me dunkt. Hopelijk gaat het intussen beter met je mama.

  7. Jammer dat die kleedjes je uiteindelijk slechter i.p.v. beter deden voelen. Frustrerend he, dat blijvend gevecht. Wat haat ik die “alles of niets”-houding die ik heb als het om snoeperij gaat.

    Ik deed zo’n MBTI-test een paar jaar geleden en zat toen op het randje van extravert met introvert, maar was toch nog net een E. Toen ik hem een tijdje geleden opnieuw deed, was ik een vrij extreme I, wat ik eigenlijk ook wel al had aangevoeld, want ik heb het moeilijker en moeilijker met o.a. grote mensenmassa’s e.d. Ook mijn J was van vrij extreem veranderd naar net iets meer judging dan perceiving. Hangt ongetwijfeld ook samen met hoe ik momenteel in mijn vel zit, maar ’t is wel raar dat dat (bij mij toch ๐Ÿ™‚ ) blijkbaar kan veranderen.

    1. Mmm bizar ja. Misschien heb je hem eerder ingevuld met de gedachte zo zou ik willen zijn en zo gedraag ik me, ipv zo ben ik eigenlijk echt?

      1. Goh, niet echt denk ik. Ik ben nooit de grootste extravert geweest, dat niet, maar vroeger had ik het wel makkelijker om contact te leggen met mensen of stoorden hele drukke plaatsen mij helemaal niet, terwijl ik nu vb. op de expo in Milaan echt niet tegen die overweldigende massa volk kon. Of bijvoorbeeld recent een medestudent van in Brussel die zei dat ik voor iets dat we gaan doen “meer dan sociaal genoeg” ben, terwijl ik vrij zeker ben dat mijn huidige medestudenten mij juist helemaal niet als een sociale zou beschouwen. Ach ja, op zich maakt het niet zoveel uit ๐Ÿ™‚

        1. Het hangt ook af van situatie. Bij collega’s die je kent of vrienden ben je uiteraard socialer dan bij mensen die je nog niet zo goed kent. Dus introverten kunnen heel extravert zijn ๐Ÿ™‚ en op je werk kan je heel chaotisch zijn terwijl je thuis keigestructureerd te werk gaat (of omgekeerd).

          1. Ja, dat klopt natuurlijk, maar ik weet dat mensen die mij van vroeger kennen mij zeker niet altijd, maar wel veel vaker dan nu vanaf het eerste contact als sociaal beschouwen. Ligt bij mij denk ik vooral aan mijn zelfvertrouwen dat beetje bij beetje verdwenen is, waardoor ik vb. bij deze studie bijna niet durf met mensen spreken uit schrik dat ze mij te dom, te oninteressant, te… gaan vinden. Waarmee ik uiteraard niet wil zeggen dat een introvert met zelfvertrouwen een extravert is en omgekeerd he. Maar bij mij heeft het blijkbaar wel het effect dat mijn introverte kant er veel sterker door naar voor komt. Klinkt dat een beetje logisch? ๐Ÿ™‚

Reacties zijn gesloten.