De beelden van week 48

Dit postje is een beetje later dan anders, doordat er gisteren vanalles is gebeurd – mama belandde in het ziekenhuis, maar het ergste was al voorbij tegen de tijd dat het goed doordrong. Dus het was efkes heel erg emotioneel allemaal, maar we konden algauw gerustgesteld worden dat alles goed komt.

Dus, vorige week.

💞 Deze middag tête à tête met #hetlief, met dank aan #brusselslockdown. #everycloudhasasilverlining

Er was de terreurdreiging in Brussel waardoor het lief twee dagen in Leuven mocht werken en wij ’s middags een tête à tête konden houden in een soepbar.

Knus wintertafereeltje. Painting by @belivart 🐦

Er werd keihard gewerkt aan onze living kerstig gezellig maken, een titanenwerkje dat ik mezelf om de één of andere reden oplegde waardoor de stress alleen maar de hoogte in schoot want ik heb nú al tijd te kort met alle bestaande projecten. Maar kom. Het is wel gezellig aan het worden, en zo zit ik nog liever thuis dan anders.

Het gevecht met de witte kool... 😠 #desperatehousewife

Er was een gevecht met een witte kool, dat ik na enig aandringen (en veel gevloek, ik geef het toe) kon winnen. Er werd dus redelijk veel en gevarieerd gekookt.

Gisterenochtend in #Leuven. 💤✨ #seemyleuven #leuvenlove #visitleuven #beforesunrise #awakening #earlymorning

Er was die keer dat ik ’s morgens nog vroeger dan anders in’t stad rondliep en rustig in het midden van de straat een foto kon staan nemen.

Mijn hartslag in rust de voorbije maand - ge ziet zo welke week ik verlof had... #eyeopener #stresslife #needtorelax #fitbit

Er was een analyse van mijn hartslag in rust, gemeten door mijn Fitbit, waaruit duidelijk blijkt dat ik te veel stress heb. Het dal dat je ziet in de grafiek, is mijn weekje verlof… Daarna schiet alles weer pijlsnel de lucht in.

#genieten #porto #tawny #graham

Zaterdag kwam de schoonfamilie eten en stond de hele dag dus in het teken daarvan: kuisen, opruimen, eten voorbereiden… Het werd een supergezellige avond (ik heb me maar 1 of misschien 2 keer geërgerd) maar ik was blij toen ik achteraf met een portooke in de zetel kon ploffen.

Het dessert is alvast klaar: ingezakte kaastaart à la #jeroenmeus, gemberkoekjes à la @fiekefatjerietjes. #kookboekenmaand #dessert #goodhousewife🏆 #homemade #dagelijksekost

Zondag was er nog meer familietijd: mijn grootmoeder langs moeders kant verjaarde en er werd een bijeenkomst georganiseerd in het rusthuis waar ze verblijft. Ik had er in eerste instantie niet veel zin om omdat ik die mensen al een jaar of twee niet meer had gezien, maar ben uiteindelijk toch blij dat we gegaan zijn, want zo heb ik kunnen babbelen met mijn jongste nicht en mijn meter, die me allebei nauwer aan het hart liggen.

Zo eindigde het weekend in relatieve rust.

15 thoughts on “De beelden van week 48

  1. Oei, altijd schrikken als er iets met gebeurd met iemand waarvan je houd.
    En je hartslag is toch niet zo hoog? Volgens mij is tussen de 60 en 80 normaal. Toch?

    1. Ja dat is wel een normale hartslag, maar het valt gewoon op dat hij tijdens de werkweken hoger ligt 🙂 Binnenkort nog eens testen als ik nog eens vakantie heb!

  2. Oei, best dat je geruststellende woorden te horen kreeg over je ma. Hopelijk is ze snel terug beter en thuis.
    Schone weekbeelden, vooral van dat monster die al een eerste messteek had gekregen 🙂 Het is echt gelijk je zegt, een gevecht alvorens je zo een bol in stukken krijgt.

  3. Zal wel schrikken geweest zijn met je mama, gelukkig te lezen dat het uiteindelijk dan blijkbaar nog meeviel.
    Wel gezellig je kerstversieringen, al hoop ik dat ze je toch niet teveel drukte bezorgen. Ik heb gisteren pas onze kerstboom gezet, we kwamen precies niet in kerstsfeer dit jaar 🙂

Reacties zijn gesloten.