Leukedingenlijstje december

Maandelijks blik ik even vooruit, naar de leuke dingen die me te wachten staan. Naar een idee van Titatastisch. De vorige lijstjes kan je hier vinden.

December met zijn feestdagen en eindejaarsdrukte op het werk wordt helaas niet minder hectisch dan november; onze weekends zitten flink vol!

  • Kerstavond bij mijn ouders en zus thuis, inclusief cadeautjes!! (die ik nog allemaal moet kopen, komt ervan als niemand weet wat hij/zij wil krijgen!)
  • Kerstdag eerst naar de familie van deBomma op een uur rijden van huis, daarna naar mijn grootouders voor het Montis-kerstfeest.
  • Tweede kerstdag bij Maa en Vriend thuis, voor Kerst maar ook voor hun verjaardagen.
  • Oudjaar vieren we voor het eerst bij ons thuis, met de vrienden van het lief. Er wordt al volop gebrainstormd over menu’s, activiteiten en versieringen.
  • Er is het jaarlijkse kerstfeestje met mijn vriendinnen (de Ladies), dat vindt voor het eerst bij mij thuis plaats. Ook weer een hoop stress al ga ik waarschijnlijk deels dezelfde menu gebruiken als met oudjaar, kwestie van alvast wat te oefenen.

De eerste zeven kerstbomen zijn een feit. #christmastime #christmasdiy #DIY #diydecorations #christmasdecorations #kerstbomenrecord

  • Onze jaarlijkse kerstmarktuitstap, ja dat begint zo’n beetje traditie te worden, gaat dit keer naar Parijs. Ik ben nog altijd aan het twijfelen of ik het niet zou afzeggen, want de vrijgekomen tijd zou goed benut kunnen worden, maar de Thalys offreert geen terugbetaling van de geboekte tickets.
  • Normaal ga ik met mijn moeder, tante en zus naar de kerstmarkt in Brussel maar ik vermoed dat zij dit gaan afzeggen omwille van de terreurdreiging, wat ik zéér spijtig zou vinden want de kerstmarkt van Brussel is één van de tofste van het land.
  • Er is een teamdag van HetWeb, al ben ik nog niet zeker of ik dat wel zo leuk vind, want ik en sociaal zijn. Ahum.
  • Een date met Minerva, ook altijd leuk!
  • Een leesclubbijeenkomst voor Het hout van Jeroen Brouwers.
  • Eén leeg weekend – maar hoe lang dat nog zo gaat blijven…
  • Drie vrije dagen tussen de feestdagen, die ik hopelijk volledig aan mezelf kan wijden, als ik niet te veel moet regelen voor het oudejaarsmenu that is.

Hoe breng jij de feestdagen door?

14 thoughts on “Leukedingenlijstje december

  1. Hier moeten alle cadeautjes ook nog gekocht worden. Ik doe dat liefst op tijd (lees: als de winkelstraten nog niet pokkedruk zijn), en ik vroeg ook al naar lijstjes. En dan krijg je als antwoord: we zullen nog eens denken, we hebben nog wel even tijd hé? Argh! 🙂

  2. Ik heb nog bijna niets te doen in de weekends van december maar het mag ook wel. November was veel te druk!
    De feestdagen gaan raar zijn dit jaar… Ik heb besloten om niet naar het feest van papa zijn kant te gaan (eens voelen hoe ik mij daarbij voel) dus alleen langs mama’s kant en daar komt maar ongeveer de helft van de familie en doen we geen cadeautjes meer.
    Kerstavond vier ik vermoedelijk alleen met mama of misschien met haar vriend erbij?
    Mijn zus doet tot eind april stage in Brazilië dus die ga ik al die dagen ook moeten missen…
    Met oudjaar doe ik meestal niets.

  3. Ik ga werken en nog eens werken. Ik heb mijn schoonvader uitgenodigd omdat die anders alleen zit op kerstavond. Ik heb voor de eerste maal ever mijn moeder en haar man uitgenodigd, uit verplichting en hopend dat ze niet konden, maar ze kunnen wel. Oudjaar nog geen plannen. Tenzij mijn vriendin die van wacht is die avond haar broer niet uit Rusland overkomt, dan gaan we naar haar om te chillen, zodat zij niet alleen zit.

  4. Ik heb al al mijn cadeautjes! We hebben al een vroegtijdige kerst gevierd in Canada, waar ze echt van die tjokvolle kerstsokken cadeau doen, die worden dus niet alleen als decoratie gebruikt. Maar ze steken die vol met kleinigheidjes. kerstavond gaan Wim en ik waarschijnlijk uit eten of bij mijn ma, nu het uit is met haar lief en ze weer alleen zit ( opgeruimd staat netjes 😉 ) Met kerstdag zelf komen de kinderen naar huis en gaan we gewoon aperitieven en een kaasschotel eten. Met oudjaar moeten we bij de broer van Wim, en nieuwjaarsdag , tja dat weten we nog niet.

    1. Ze is alleszins van start gegaan las ik van de week, dus ik denk dat ik sowieso ga gaan, als het moet dan maar zonder hen, enkel met het lief 🙂

  5. Ik vind de feestdagen niet zo leuk… de drukte overal… nog maar te zwijgen van al de overdreven kerstversieringen her en der… het meest kijk ik uit naar een weekje verlof…
    De feestdagen zelf… op kerstavond eten we bij Schone Moeder en Schone Vader… op oudejaarsavond eten we thuis… en ik heb nog geen idee wat… dat wordt wel eens tijd zeker?

    1. Ik hou wel van die kerstversieringen, ze maken het donker van de wintermaanden minder donker. Maar de drukte, nee, ze mogen alle mensen opsluiten voor mijn part 🙂

  6. Allemaal leuk voor jou maar voor mij veel te ruk.
    Wij zullen ons rustig houden zoals elk jaar, vermoed/hoop ik. Lekker gezellig met ons twee en de poezen lekker eten, drinken met enkele mooie films.

    1. Die tijd komt ooit wel, als we geen (groot)ouders meer hebben… Ik vind het nu heerlijk om die quality time door te brengen met mijn familie, ook al kan ik er keihard over zagen dat ’t veel te druk is :p

  7. Jouw kerstprogramma klinkt al even druk als het onze 🙂 Wij komen naar België, dus dat staat synoniem voor anderhalve week veel bezoeken (een achttal). Al hebben we dit jaar wel bewust ook een dagje in de thermen geboekt: eventjes tussenin tijd voor ons twee, want hoe leuk het ook is om iedereen terug te zien en om bij te babbelen, op een gegeven moment wordt het gewoon trop is te veel en te veel is trop 😉

Reacties zijn gesloten.