Verbeelding book challenge: herfstupdate

Ik besloot toch maar mee te doen aan de Verbeeldingbook challenge; het is dat ik nog niet genoeg challenges te tackelen heb hé. Ik hoop op die manier buiten mijn comfortzone te stappen en boeken te lezen die ik anders niet zou lezen. Een update!

Wat ik al las in de lente, kan je hier vinden; de zomerupdate hier.

Gelezen (24)

3. Een boek waarvan je gek was als kind
Alleen al omwille van het blauwe en rode lettertype: Het oneindige verhaal heb ik een aantal keer herlezen als kind, maar het was nu mijn eerste lezing als volwassene. Het blijft een mooi verhaal, ook al is de schrijver me in deel twee iets te belerend. Zoveel verschillende wezens en landschappen, de fascinerende personages Atréjoe en Foechoer, ik had gerust nog wat langer in Fantásië willen rondzwerven…

4. Een fantasyboek
De oceaan aan het einde van het pad was een creepy boek, met een gruwelijke geest of eigenlijk een monster dat het op een jongen gemunt heeft en het liep een paar keer bijna héél erg slecht af, zo’n boeken zijn echt niets voor mij, gelukkig heb ik er geen nachtmerries aan overgehouden.

8. Een romance of chicklit
Mijn Kindle staat er vol mee dus het was een kwestie van ervoor in the mood te geraken, ofte mijn hersens uitschakelen en me storten in Peacock Emporium van Jojo Moyes, over een verwende vrouw uit de hogere klasse die niet weet waarnaartoe met haar leven, haar echtgenoot aan het lijntje houdt, een winkeltje opent en onverwacht een vriendschap sluit *oooo* en de liefde van haar leven tegenkomt *aaaah* – the end.

9. Een boek dat zich afspeelt in Afrika
Ik heb even moeten zoeken; gelukkig kan dat in de online catalogus van onze bibliotheek op trefwoorden en vond ik zo een lijstje, en koos uiteindelijk voor een kinderboek: Het geheim van het vuur, van de onlangs overleden (maar toen nog springlevende) Henning Mankell. Ik vond het iets te kinderachtig en oppervlakkig geschreven; Marc De Bel bijvoorbeeld neemt in zijn kinderboeken geen blad voor de mond maar Mankell schrijft me iets te stijf. Het gaat over een meisje dat haar zusje verliest door een landmijn en zelf moet leren lopen met een prothese, heel aangrijpend hoe sterk ze eronder blijft, vooral als je weet dat het op waargebeurde feiten is gebaseerd.

19. Een boek met een 65+ hoofdpersonage
Dat was niet ver zoeken want De honderdjarige man die uit het raam klom en verdween stond al een tijdje in mijn boekenkast. Aan de reviews te zien zou het niks voor mij zijn, want ik heb het niet zo voor boeken die grappig proberen te zijn. Ik was dan ook blij verrast dat ik het geweldig leuk lezen vond, over de ongelooflijke avonturen van Alan die je de hele wereld rond meevoeren. Heerlijk!

Bezig (1)

15. Een boek dat voor 1900 werd gepubliceerd.
Il Decamerone – pagina 334 (van 791 pagina’s)

Te lezen (5)

9. Een boek dat gericht is op kinderen onder de 12
12. Een boek met prentjes
18. Een boek dat je ooit begonnen bent maar nooit hebt uitgelezen
20. Een boek dat je kan uitlezen op een dag
28. Een boek in een andere taal dan dat je anders leest

En dus

Ik las de afgelopen maanden vijf boeken van de lijst, en ik heb er nog vijf te gaan op iets meer dan twee maanden, exclusief de verhaaltjes van Boccaccio, waarin ik nog niet eens halfweg zit. Gelukkig heb ik nog twee weken vakantie (waartijdens het me zeker moet lukken om o.a. een boek uit te lezen op één dag) en liggen de uitgekozen titels al klaar.

Welk boek las jij uit op één dag?

8 thoughts on “Verbeelding book challenge: herfstupdate

  1. Dat komt wel goed hé?
    Op één dag las ik: Monoloog van iemand die het gewoon werd tegen zichzelf te praten (Dimitri Verhulst), Het is de liefde die we niet begrijpen (Bart Moeyaert), Iemands lief (Bart Moeyaert), Al mijn vrienden zijn superhelden (Andrew Kaufman), De ongewone lezer (Alan Bennett).
    De laatste twee vond ik de leukste!

  2. Goed bezig hé 🙂 Ik moet het dringend nog eens bekijken wat er nog te lezen valt.
    Ik las ‘Weduwnaar’ van Kluun uit op één dag… het vervolg van ‘Komt een vrouw bij de dokter’.
    Bezig aan in een boek met 791 blz… dat zijn er veel 🙂

  3. Ik las de ongelooflijke reis van Millie Bird net niet uit op één dag. Het scheelde niet veel. PAAZ en UP van Myrthe Van Der Meer zijn ook boeken die ik op één dag zou kunnen uitlezen. Erg aangenaam en vlot geschreven.

Reacties zijn gesloten.