De beelden van week 42

Mannekes, ’t is nog maar 10 weken tot het einde van het jaar… Wat vliegt de tijd! Het was weer een drukke werk, privé én professioneel, ik wist niet waar m’n hoofd stond en vergat foto’s te maken van de (leuke) dingen dus het zal een saaier want niet zoals anders rijkelijk geïllustreerd overzicht worden. Ik probeer het goed te maken met extra veel letters!

Ik had een date met Artemis en Afrodite in Mechelen. Tussen Athena en Artemis is er een hele tijd geleden vanalles foutgelopen waardoor die twee niet meer met elkaar praten en wij van Artemis ook een hele tijd niets meer hoorden, tot nu. Athena weet nog niet dat wij Artemis gezien hebben, om alles lekker ingewikkeld te maken, dat is weer typisch iets voor vrouwen want mannen die vullen hun pint bij en hopla alles vergeten en vergeven.
We gingen naar de Via Via, waar ze chocomelk serveren met chocoladedruppels en een stukje brownie, ben ik blij dat ik niet meer op dieet ben en van die dingen ‘mag’ genieten zonder calorieën te hoeven tellen (maar ik telde ze toch, want mijn hoofd is soms niet te stoppen, maar ik trok er mij niks van aan, nah!) en het was een gezellige avond.
Het lief was bovendien zo lief om me te komen oppikken, want uiteraard durfde ik niet alleen met de auto te rijden, met op zijn gsm live de Rode Duivels die op de terugweg naar huis het andere land (Israël?) volledig inmaakten; zo moet het.

Slaapwel... 😘

Nu de keuken mét afwasmachine er stond, kon ik de vrienden van het lief uitnodigen voor een bescheiden b-day diner. Omdat daar altijd zoveel commentaar op komt, koos ik voor een vegetarisch gerecht: gevulde paprika’s gebaseerd op het recept van Fiekefatjerietjes en nee, wat die fervente vleeseters ook mogen beweren, gehakt of kip past daar nu eens niet bij se, gelukkig waren er anderen die het met mij eens waren en heb ik ze achteraf nog volgestoempt met appelcrumble zodat ze met een volle maag wel moesten zwijgen over het eten.
Misschien moet ik toch eens leren hoe ge een goed stuk vlees bakt zonder dat het ofwel helemaal uitdroogt ofwel vanbuiten verbrandt en vanbinnen nog rauw is, en anders moeten ze maar leren zonder commentaar te eten wat er op hun bord ligt, of zonder eten naar bed, zo ging dat bij ons vroeger thuis haha 🙂
Wat me echter zeer verdraagzaam maakte (naast twee glazen cava en evenveel glazen rosé, plus een warme chocomelk met een scheutje Bailey’s want ge verjaart tenslotte maar ene keer) was het superleuke cadeau dat ze bijhadden voor mij: een Minion! Isn’t he the cutest

Vandaag supporteren we voor oranje. #ekiden

Het grootste event van het weekend, was/waren – is dat nu meervoud of enkelvoud? – de Ekiden in en rond het Koning Boudewijnstadion van Brussel, een estafetteloopwedstrijd waarbij de deelnemende groepjes, bestaande uit zes personen, in totaal een marathonafstand moeten afleggen, om ter snelst vanzelfsprekend, en het lief kreeg een rondje van 10 km.
Hun groepje had niet echt getraind – het lief is op voorhand twee keer gaan lopen dus dat kunt ge nauwelijks opwarming noemen – maar ze hebben allemaal keihard hun best gedaan en ik ben keitrots op hem en van daar zo drie uur op een ongemakkelijk hard en slecht-voor-uw-rug-bankje in de kou naar al die sportievelingen te zitten kijken kreeg ik keiveel zin om zelf mijn loopschoenen aan te trekken maar ik moest helaas wachten tot de volgende dag.
Vlakbij het stadion, in Brussels Expo, vond nota bene het Boekenfestijn plaats, zag ik toen we de parking opreden, maar aangezien ik nu al had beloofd om keihard te gaan supporteren en mijn boekenbudget van deze maand op is, ben ik maar braaf meegehuppeld naar het stadion.

’s Avonds gingen we uit eten met Maa en Vriend (zonder kinderen, hoewel die eerst wel gingen en toen niet meer omdat Klein plots naar de film ging met vrienden, wat ons op een geïrriteerde restaurantmedewerker trakteerde want verder was het restaurant volzet, ah ja, zaterdagavond!) in De 3 Tonghen aan de Vismarkt. De avond eindigde met een boete want blijkbaar had Vriend zich geparkeerd waar het niet mocht – wij komen nooit met de auto in ’t stad en hadden dus ook totaal niet gelet op bordjes enzo, oeps.
Het eten was lekker: we aten tapas als voorgerecht (patatas bravas, lookbroodjes, inktvisjes, zo van die dingetjes) en als hoofdgerecht koos ik hertensteak met een saus van besjes en mmmm kroketjes! We hadden elkaar sinds eind augustus niet meer gezien wegens vakanties enzo dus hadden wel wat bij te praten en anderhalve fles wijn hielp daar erg goed bij. Weer te veel gegeten, want zo gaat dat op restaurant hé.

Zondagavond. #crimenight

Zondag was een rustig dagje en dat was hoognodig. Ik ging joggen (dik tegen mijn goesting want die goesting had ik in het stadion laten liggen precies, en met veel last van de achillespezenhielspieren, wat was dat!), deed de was, bakte koekjes (die mislukten; de nieuwe oven wil niet wennen) en granola (die ik in de jammer genoeg vuile pombak liet vallen en dus allemaal mocht weggooien, grmbl) en tussendoor werd er gelezen, ook blogs, ik begin een beetje bij te raken! ’s Avonds serietjes gekeken, zondag crime night…

Ik denk erover een ‘sporthorloge’ te kopen dat mijn stappen telt en eventueel mijn hartslag meet. Iemand tips/ervaringen om te delen?

14 thoughts on “De beelden van week 42

  1. Ik heb dat ook lang overwogen die horloge, maar heb het toch maar geskipt, ik denk dat ik te weinig echt actief ben om ze nut te laten hebben. Maar je zou er al goede in de Decathlon hebben voor een niet te hoog budget. enfin, ik vind 60 euro niet goedkoop voor iets wat ik niet te lang zou gebruiken.
    nieuwe lay-out is even wennen, maar wel leuk.
    Mijn lief zegt dat ik nog geen dessertenprinses zal worden, alles mislukt bij mij omdat ik niet goed volg. Ik maakte koekjes maar had geen kokosnootolie, dus ik dacht, ik smijt er gewoon boter in. Diene deeg wou niet hard worden natuurlijk in de ijskast. Ik heb met mijn handen koekjes gemaakt. Wat misbaksels zijn daar uit voorgekomen, je wil het niet weten. En in plaats van 30 koekjes een stuk of 8 🙂
    BTW ik heb je een liebster award toegesmeten, ik weet dat je ze rink aaneen krijgt, dus als je tijd en zin hebt, be my guest.

    1. Ik heb er eentje van 150 euro op ’t oog en eigenlijk wil ik nog liever de versie met gps maar die is nog eens 100 euro duurder :p
      Ik wou een herfstiger lay-out en een ander lettertype, ’t is voor mij ook wennen!
      Merci voor de award! Ik zal eens gaan piepen.

  2. Aaargh, het jaar vliegt voorbij! We zijn nog maar pas verhuisd en het is weer bijna Kerstmis…
    Super dat het paprikarecept zo in de smaak is gevallen :-).
    Wat dat sporthorloge betreft: ik las hier en daar wel al dingen over de Jawbone Up (of zoiets). Dat ziet er nog elegant uit ook 🙂

  3. Wadde!!!!!!!!?????????? Nog maar 10 weken tot het jaareinde?! *krijgt plots stress* Tijd om eens over de nakende feestdagen na te denken.
    Wel tips en ervaringen met horloges zonder sport er voor 😀

  4. Euh, ik doe hier net als Bea, namelijk een beetje panikeren! Ik heb nog geen kerstcadeaus, alleen voor de Canadezen omdat we binnen drie en een halve week vertrekken. En ik heb nog niet eens inspiratie. En wiew dan moeten we bij thuiskomst al direct de kerstboom uitstallen!

    1. Ik heb ook nog niks van cadeaus, en waarschijnlijk zal dat pas voor december zijn ook, als 90% van de mensen de winkelstraten doen volstromen, o de nachtmerrie!!

  5. Oh ja, vleeseters die vegetarisch niet eens een kans willen geven, zo ken ik er ook! Al heb ik het nog niet zo ver gedreven dat ik hen dan expres vegetarisch ga voorschotelen (zou ik misschien wel eens moeten doen 😉 Nu ja, ik heb het dan ook makkelijk met Johan die keigoed vlees kan bereiden, dus ik laat dat dan aan hem over. Want als ik dat moet doen (wat ik soms voor mijzelf wel doe), dan eindig ik met 20 ministukjes vlees om ze toch deftig gegaard te krijgen 🙂

    Mooie foto bovenaan; straalt inderdaad wel herfst uit en het rode past daar wel mooi bij. Enkel je zijbalk vind ik nu wel veel drukker overkomen dan bij de vorige lay-out.

    1. Ja over de zijbalk ben ik ook niet content… Bestaat de perfecte lay-out? Mm…
      Haha ik snijd het dan ook in kleine stukjes, doe ik bij kipfilet altijd.. 0:-)

  6. Ik heb een Polar Rs300x, ben daar content van. Alleen denk ik niet dat die een stappenteller heeft!

    Had je toevallig schoenen met hakken gedragen de dag dat je ging lopen? Dan heb ik nl. ook wel eens last van m’n achillespezen! Maar ik negeer dat dan 😉. Het helpt als ik gedurende de dag m’n sneakers draag, omdat het verschil met m’n loopschoenen dan minder groot is. Maar niet elke dag leent zich tot sneakers.

    1. Ik had die theorie ontwikkeld, over hakken en draag sindsdien nooit hakken op de dag dat ik ga lopen. Maar dit keer hielp dat dus niet… Het gaat ook beter als ik niet bergop moet lopen maar dat is hier onvermijdelijk. Ik ga het ook nog wat negeren 0:-)

Reacties zijn gesloten.