Recept: suikervrije & glutenvrije appelframbozencake

Op zoek naar gezonde(re) desserten, stuitte ik op dit receptje van De Smaak van Cécile dat bovendien niet erg moeilijk te maken bleek.
Ik geef toe dat de ingrediëntenlijst me een half jaar geleden zou afgeschrikt hebben, maar spelt- en amandelmeel kom je in zowat alle glutenvrije baksels tegen, en agavesiroop staat ook standaard in de kast want het is ook erg lekker bij mijn gezonde pannenkoekjes. Ik ben al een paar keer gaan winkelen bij Pit & Pit, die naast bloemen en granen en pitten ook een mooie kruidencollectie hebben.

ingrediënten voor één cake

Onder het motto, bak zelf wat ge wilt snoepen: gezonde cake. #healthylife #goodhousewife

  • 175g speltmeel
  • 50g amandelmeel
  • 2tl bakpoeder
  • 1tl kaneel
  • een scheut agavesiroop
  • 3 eieren
  • 100g zachte zoutloze boter
  • 1 dikke appel
  • een handvol diepvriesframbozen – als je geen frambozen lust, kan je er gewoon nog een extra appel bij doen. Ik vind de cake zelfs lekkerder zonder frambozen!

bereiding (20 min excl oventijd)

  • Mix de drie eieren los in.
  • Weeg het meel en het bakpoeder in een apart kommetje af en doe het bij de eieren, samen met de kaneel.
  • Voeg agavesiroop en boter eraan toe en mix alles nog eens door elkaar tot een beslag.
  • Tot slot rasp je de appel(s) erbij, en meng je ook de frambozen eronder.
  • Verwarm de oven voor op 160 graden en vet je bakvorm in. Verdeel het beslag er mooi over.
  • Bak ongeveer 50 à 60 minuten, tot je kaasfondueprikker er proper uit komt.

Welverdiend vieruurtje. Vijfuurtje. Zoiets. #healthylife #minions #despicableme2

Et voilà. Ideaal met dit herfstweer, met een kop warme thee, een leuk filmpje en een zacht fleecedekentje…

5 thoughts on “Recept: suikervrije & glutenvrije appelframbozencake

Reacties zijn gesloten.