2015-plannen: update september

Ik voorzag mezelf van een aantal plannen voor het jaar 2015. Maandelijks wil ik daarvan een update geven om mezelf gemotiveerd te houden, en u de kans te geven om mij aan te moedigen of om mij met de grond gelijk te maken, zoals het u blieft en naar gelang hoe goed ik mijn best heb gedaan de afgelopen maand.

entertainment [5/12]

4. Smoutebollen eten op Leuven-Kermis
Het was er bijna niet van gekomen omdat onze vakantie met de kermis overlapte, maar tijdens één van de laatste dagen ging ik samen met mijn moeder, zus en het lief naar de Oude Markt voor een pakje en dan nog een drankje, en nog één en o doe dan ook maar een burrito als we dan toch bezig zijn.

7. Twaalf uitstapjes maken met het lief. [9/12]

Gisteren, cupcakejes aan 't Scheld. It was a lovely birthday trip... #antwerpen #momadecupcakes #countyourblessings

Er was onze vakantie in Auvergne en Bourgogne, en we gingen een (half) dagje naar Antwerpen op mijn verjaardag.

12. Twaalf date nights houden met het lief. [9/12]
Er was natuurlijk onze vakantie waar elke avond een date night was 🙂 en daarnaast op mijn verjaardag een etentje in ons favoriete restaurant. Er was ook nog een avondje met gin als aperitief en frietjes met ribbekes als hoofdgerecht, thuis in onze living, yummie!

healthy [1/9]

4. Mijn gewicht tussen de 63 en de 65 kg krijgen, en daar ook houden.
Yes wel, na onze vakantie stortte ik me in een eindeloze vreetbui, waardoor de weegschaal hardnekkig op 70 kg blijft hangen, en ik uiteindelijk besloot te stoppen met het dieet (en de diëtiste), en in plaats van me schuldig te voelen over elke extra calorieke, te genieten van het leven (zonder het vreten, uiteraard). We zullen zien of ik ooit nog eens de energie vind om die 5 kg eraf te krijgen, maar het is geen prioriteit meer. Ge moet uzelf graag zien zoals ge zijt… zo is dat toch?

6. wekelijks een outfitfoto maken. [23/52]

2015-09-27 11.34.242015-09-25 07.11.14Ik kocht tijdens ons bezoekje aan Antwerpen een aantal nieuwe kledingstukken waarvan het bleekroze truitje op de rechterfoto één is. De rest hangt al jaren in mijn kast. En ik vermoed dat de linkse foto de eerste en laatste keer heeft vastgelegd dat ik deze herfst/winter een rokje heb aangetrokken want WAT IS ER IN GODSNAAM MET MIJN BILLEN GEBEURD?! Last van de zwaartekracht? Als ik mijn moed heb bijeen geschraapt, zal ik misschien eens gaan kijken voor figuurcorrigerend ondergoed. Tot dan draag ik met plezier één van mijn vier winterproof-broeken.

doelen [1/7]

3. met de fiets naar het werk gaan en zo minstens 1200 km fietsen. [933/1200]
Ondanks 2 weken vakantie werd er toch mooi 90 km gefietst in september, dit dankzij het mooie (en vooral droge) nazomerweer tijdens de werkdagen. En, zo zag ik in Endomondo, ik heb mijn record van vorig jaar gebroken: in 2014 fietste ik namelijk maar 815 km in totaal!
En schoon luchten ’s morgens vroeg… ❤

Die ochtend aan de Vaart. #sunrise #ochtendstond #leuvenlove #seemyleuven

4. 500 km wandelen [381/500]
Er werd flink gewandeld in Frankrijk, hoewel veel minder dan ik had gehoopt (maar de bergen zijn er dan ook een pak lager dan in de Alpen): 63 km op één week tijd. Dan zijn we thuis ook nog een keer in het weekend 13,5 km gaan wandelen.

Uitdaging van de dag. #hiking #beautifulfrance #auvergne

In de keuken [7/16]

Minstens 12 verschillende dingen bakken [7/16]: chocoladekokoscake
Superlekkere chocoladecake, gezond en – op de chocolade na – suikervrij.

De plannen voor oktober

De keukenverbouwingen zijn toch wel de Grootste Plannen van de maand, ja zelfs het jaar! Er zal minder gewandeld worden, en meer gefocust op het lopen (want we blijven proberen). In de nieuwe keuken zal er hopelijk ook nog geëxperimenteerd kunnen worden met bakken – ik heb wel zin in muffins. De pompoenen moeten worden geoogst. Mijn haar laten groeien – ik weiger het te laten knippen ook al splitsen de puntjes, en ik ga wat experimenteren met gezondere shampoos en natuurlijke middeltjes. Ik ga me verdiepen in mijn HSP-zijn. Het wordt met andere woorden een cocooningmaand – tussen de 586 verplichtingen door, zucht.

Wat is jouw favoriete muffinsoort?

10 thoughts on “2015-plannen: update september

  1. Ik laat mijn gespleten punten ook te weinig knippen, maar het resultaat is helaas dat mijn haar rapper afbreekt dan het groeit, en het dus korter lijkt te worden in plaats van langer. In mijn hoofd ben ik al maanden een afspraak aan het maken bij de kapper, maar ik heb daar zó’n hekel aan!

Reacties zijn gesloten.