De beelden van week 41: het keukenproject

Het was de week van het keukenproject en stress, veel stress.

Ik ga beginnen met te zeggen dat de service van Ixina goed was tot op het moment dat de bestelbon was getekend. De plaatser – laten we hem De Patrick noemen – kwam onze keuken opmeten en daarna verdween onze verkoper – laten we hem De Jens noemen – met de noorderzon en scheen het allemaal niet zo erg te presseren en hoorden we een tijdje niets..
Plots stuurde De Jens enkele weken later ons het nieuwe keukenplan door want onze keuken was volgens De Patrick zo’n 30 cm hoger dan wij het hadden opgemeten. Euh… We maten het drie keer na maar bleven op 277 cm uitkomen, en zo’n rolmeter liegt niet hé. Wij dus terug naar De Jens, en het duurde efkes voor we hem ervan hadden overtuigd dat De Patrick zich had vergist en dat De Patrick nog maar eens moest langskomen om het te dubbelchecken.

En uiteraard hadden wij en onze rolmeter gelijk.

Enfin, het uiteindelijke plan werd na nog een extra bezoekje aan De Jens goedgekeurd en het leven ging door; we zouden ruim op voorhand te horen krijgen wanneer de keuken zou worden geleverd, 7 oktober zouden ze komen afbreken (half dagje werk) en 8 oktober zouden ze dan de keuken zetten (dagje werk), waarbij we er vanuit gingen dat de levering dan ook de 7e zou kunnen gebeuren (wat we ook meldden aan De Jens).

Een week voor D-day mailde ik zelf maar naar De Jens om te informeren wanneer de leverancier zou leveren, en wanneer De Patrick zou komen afbreken. Want we moesten nog de nodige gegevens doorgeven aan de wijkagent om een vergunning te krijgen voor een lift of camionette op onze stoep. (En de wijkagent, dat is nog een ander verhaal; het komt erop neer dat wij de enige brave burgers zijn die zo dom zijn om een vergunning aan te vragen waardoor de wijkagent de dag zelf rondhangt om te klagen, terwijl onze buren continu met hun auto tot voor de deur komen rijden, los over voetpad en fietspad en geen haan die ernaar kraait. Enfin.)

De leverancier belde met het lief om de levering op 7 oktober te bevestigen, de wijkagent gaf ons onze vergunning en we waren weer efkes gerust.

Dinsdag 6 oktober kreeg ik ’s middags op het werk telefoon van het lief, dat de leverancier van onze keuken voor onze deur stond. Met de keuken. Terwijl wij dachten dat ze woensdag zouden komen. Ja. Communicatie, Ixina, dat is toch een werkpuntje voor u.
Ik ben ontploft toen de leverancier ook nog zo boertig was om te dreigen met 270 euro extra kosten om een “tweede keer te komen leveren, want we moeten die lift dan opnieuw reserveren” – ik heb hem botweg gezegd dat dat niet mijn probleem was en heb dan nog naar Ixina gebeld om daar dezelfde boodschap te verkondigen en een uur later was het in orde (maar ze belden wel naar het lief om dat te bevestigen; ik denk dat ze schrik hadden van mij).
’s Avonds haalden we de keuken leeg; dat was nogal een werk.

Een lege keuken. Kijk nog eens goed, want zo gaat het er straks niet meer uit zien. #ixina #keukenproject

Woensdag kwam De Patrick de keuken afbreken. Het lief was thuis, ik ging werken, hij had alles onder controle en de keuken was op minder dan twee uur foetsjie want ze bleek met welgeteld twee vijzen verankerd in de muur, tja, gelukkig dat ik mijn Creuset-potten nooit daarin heb gezet.
’s Avonds konden we gaan eten bij Loki en Sigyn, een lekkere rijstschotel met passievruchtenmousse als dessert, yummie.

Fase 2: keuken foetsjie ✔ #ixina #keukenproject

Donderdag waren we allebei thuis, maar ik zat grotendeels boven te werken (voor ’t werk). Ik begon de dag echter met de badkamer uitschuren en ontploffen toen bleek dat De Patrick onze frigo had meegenomen met de rest van onze oude keuken, hoewel we maar een keer of drie tegen Ixina hadden gezegd dat we onze frigo gingen houden omdat hij nog maar drie jaar oud was en De Jens nog had gevraagd naar de specificaties ervan.
Ik denk dat De Patrick mijn woedende brullen tot beneden had gehoord want hij wist niet hoe snel hij in zijn camionette moest springen om de ijskast terug te halen van de Ixinaanse vuilnisbelt waar hij hem gisteren had achtergelaten en nu net kon redden van een gruwelijke plettingsdood. Hij was een beetje gedeukt maar werkt nog prima. “Die zou sowieso nog maar een paar jaar zijn meegegaan hoor”, beweerde De Patrick, want er zat ergens water waar het niet hoorde. Of zo.
U begrijpt, ik overweeg een lange klachtenmail aan Ixina 🙂 maar een toertje joggen verjoeg de stress gedeeltelijk en ik kon me 100% concentreren op mijn werk terwijl het lief om de vijf botten nieuwsgierig naar de vorderingen ging kijken.

Geluksmomentje van de dag. #running #autumnlove 🍁 #countyourblessings

Tegen de avond stond de nieuwe keuken helemaal overeind en kon ik mijn irritaties een klein beetje vergeten want wat was ze moooooi!

Voilà se. Ze staat er. En nu nog urenlang kuis- en inrichtplezier. #goodhousewife #keukenproject #ixina

Vrijdag kwam De Patrick nog terug voor de plinten en de afwerking. Ik werkte intussen verder samen met mijn bureaumaatje Yoda, en begon ’s avonds met het inrichten van de keuken, een werkje dat zaterdagochtend nog zou worden verdergezet.

Yoda en ik, wij komen wij goed overeen, wij. #gezelschap #homeoffice

De grote kuis die erop volgde – stof o-ve-ral – schreeuwde om een zacht, heet bad, waar ik keihard van genoten heb! ’s Avonds ging het lief naar vrienden voor een X-men-filmmarathon en ik ging met Sigyn en Penelope Mexicaans eten in Leuven, een girls’ night out dus 🙂

Welverdiende baddertijd. #goodhousewife #verwenmomentje #metime

Zondag was helemaal voor mij: de filmmarathon ging nog even door en ik had een kookzondag ingepland, met als resultaat vier porties spaghettisaus, twee porties gehaktballetjes, 3 kg appels schillen voor appelspijs, twee porties smeuïg stoofvlees, en toen was mijn kaars uit.

Vier porties spaghettisaus 🍝, twee porties stevig stoofvlees 🍖, 3kg appels geschild voor appelspijs 🍎, gehaktballetjes 🍪 - ik zeg, een geslaagde #kookzondag! #goodhousewife🏆 #kokkerellen #herfsthappy #autumnlove

Tussendoor maakte ik een kort wandelingetje in de achtertuin om te genieten van de hemelsblauwe lucht en de eerste herfstkleuren… Grote liefde ❤

🚶🍃🍂🍁🌳 🌌 #autumnlove #zondagswandeling #hiking #boswandeling

23 thoughts on “De beelden van week 41: het keukenproject

  1. Heel mooi je keuken! Ja vreselijk hoe alles goed gaat zolang ze nog moeten verkopen hé! Wij zijn verplicht om onze keuken op maat te laten maken wegens een hoek van 80 graden of zo. Ik zie er zo tegenop om dat te beginnen regelen en overal te gaan rondkijken naar modellekes en kleurtjes.

    1. Ik begrijp je volledig! Bij ons heeft het ook een jaar geduurd voor de knoop werd doorgehakt en wij moesten dan nog maar 1 muur doen zonder speciale hoekjes, en een eiland! Courage 🙂

  2. Wauw, de keuken is echt mooi geworden! Wel jammer dat het niet volgens de afspraken verlopen is allemaal…
    Nog veel plezier in je nieuwe keuken, er zullen nog veel leuke kookzondagen volgen :-).

  3. toen ze onze keuken kwamen placeren begon het ’s middags te sneeuwen, en sneeuwen, en sneeuwen. Maar niet te doen. Die mannen besloten dan maar om gewoon verder te werken tot ze klaar waren want de dag erna terugkeren vanuit gent, dat zagen ze niet zitten 😀

  4. Jammer dat het met zoveel stress moest gebeuren (hoe moeilijk kan het nu inderdaad zijn om je gewoon aan afspraken te houden), maar het resultaat is echt wel de moeite! Kan mij inbeelden dat je direct aan de slag wilde!
    Eigenlijk ben ik er stiekem zelfs een beetje jaloers op en hoop ik nu maar heel hard dat de renovatie volgend jaar – waar wij niets in te zeggen hebben – ook zo’n resultaat geeft 🙂

  5. Komt me helaas maar al te bekend voor. Wat ons appartement betreft, is de leverancier van de keuken ongeveer de enige waar we géén problemen mee gehad hebben. Tot op de dag van vandaag nog steeds tevreden van Keukens Andries.

  6. Schijnbaar is het doodnormaal dat bouwen en verbouwen zo gaat. Om te huilen, maarja. Gelukkig is het bij jullie goedgekomen en hebben jullie nu een prachtige keuken! En goed dat je ze de wind van voren hebt gegeven 😉 Dat verwacht men niet van een gevoelige dame maar als het moet dan kunnen wij dat! Ik heb ook een keer voor elkaar gekregen dat ze me niet meer aan de telefoon wilden haha.

  7. Blijven ademen he 😉 Nee, ik denk dat ik ook ontploft zou zijn. Communicatie en goede afspraken, het blijft moeilijk blijkbaar …
    Mooie holle weg trouwens.

  8. Veel beter, al dat extra licht dat die witte keuken in huis brengt! Elke verbouwing gaat helaas gepaard met zo’n stoten. Als wij zo’n kemels zouden schieten op ons werk, zouden we het nogal horen, maar in de (ver)bouwsector steekt het zo nauw niet bij de meeste bedrijven precies…Enfin, eind goed, al goed, veel kookgenot!

    1. Gelukkig waren het lief en ik het snel eens over de kleur, het is trouwens eerder heel licht grijs, maar met veel licht lijkt het wit. 🙂

Reacties zijn gesloten.