Leesplan oktober 2015

Er is momenteel een readaton aan de gang die ‘boektober’ heet en ’t is simpel: de hele maand oktober zoveel lezen als je kan en wil. Dat moet je mij geen twee keer zeggen, want feitelijk doe ik dat een heel jaar door 🙂
Ik ben niet van plan me te forceren en heb zes boeken uitgekozen, wat makkelijk haalbaar is, en alle extraatjes zijn mooi meegenomen.

To read in oktober. #leesplan #toread #tbr #boektober

  • Van Southern Cross the Dog herinner ik me niet meer hoe het op mijn leeslijst, laat staan op mijn Kindle terechtgekomen is. Hmz. Eigenlijk stond het vorige maand al op de planning maar het lukte me dus niet meer om het te lezen. Dat is nog zo’n nadeel aan epubs: een echt boek kan je snel vastpakken om de flaptekst te scannen, maar van een epub moet je eerst op internet gaan zoeken…
  • Stieg Larssons derde en laatste boek, Gerechtigheid, moet één van de opdrachtjes van mijn 2015-leesplan vervolledigen. De twee eerste delen had ik al eens eerder gelezen, maar dit gaat helemaal nieuw zijn en dus vermoedelijk extra spannend. (Ik ben trouwens niet van plan om deel vier te lezen, want dat is door iemand anders geschreven zonder zelfs maar gebruik te maken van de voorbereidende notities die Larsson zou hebben achtergelaten.)
  • Ik had me voorgenomen me dit jaar wat meer in hoogsensitiviteit te verdiepen, om mezelf beter te leren kennen, maar kijk ’t is al oktober en ik las er nog geen letter over. Feitelijk heb ik Hoogsensitieve personen enkele jaren geleden al gelezen, toen ik er net achter was dat ik een HSP ben, maar herlezen kan nooit kwaad, want een mens moet blijven werken aan zichzelf.
  • Er wordt hard gewerkt aan de Verbeelding book challenge, vandaar deze titel: Blinker en de bakfietsbioscoop. Ik las hem (uiteraard) als kind (meerdere malen), en ik ben benieuwd of ik het als volwassene nog even goed vind.
  • Ook Het oneindige verhaal is een boek dat ik als kind verslonden heb. De film The Neverending story heb ik ook een keertje té veel gezien, want de beelden uit de film schuiven tijdens het lezen – ik ben er namelijk al in begonnen – telkens voor mijn eigen beelden en dat is wel lastig.
  • De 100-jarige man die uit het raam klom gaat zo hard niet mijn ding zijn, als ik de recensies moet geloven, maar ik had het al gekocht voor ik die recensies had gelezen, en nu gaat het dienen voor de Verbeelding book challenge.

Wat is jouw favoriete Marc De Bel-boek?

15 thoughts on “Leesplan oktober 2015

  1. Oooh, Marc de Bel! Waar is de tijd! 🙂
    Ik ga ‘Hoogsensitieve personen’ ook nog eens op mijn lijst zetten. Ik las ‘m ondertussen bijna 10 jaar geleden en toen was het echt een eye-opener. Nu zal ik er wellicht anders naartoe kijken, en op een andere manier tips kunnen uithalen!

  2. Mijn favoriete boek van Marc De Bel is “Malus”, over een jongetje met een appelboom op zijn hoofd. Destijds vaak voorgelezen voor mijn kinderen.
    Ik ben onlangs begonnen aan “De 100-jarige man”. Na nauwelijks 50 blz. heb ik hem teruggebracht naar de bib. Voornamelijk wegens tijdsgebrek, maar ik twijfel toch ook of het wel iets voor mij is. Misschien probeer ik hem later nog eens te lezen.

  3. De boeken van Stieg Larsson heb ik graag gelezen, ‘De 100-jarige man…’ daarentegen vond ik niet goed… en Zoetie dan weer wel. Ik ben al benieuwd wat jij er van zal vinden.

  4. ik ben blijven steken in de honderdjarige man, maar wat ik gelezen heb vond ik wel goed;…vreemd dat ik nooit ben verdergeraakt, er moet toch iets geweest zijn! (ps: vergeet de nieuwe Roderik Six niet hé 😉 )

    1. Oef, toch iemand!! 🙂
      Verdorie, dacht dat iedereen Marc wel kende, hij heeft tientallen jeugdboeken geschreven. De zusjes Kriegel was nog zo’n leuk! 🙂

Reacties zijn gesloten.