Receptje: suikervrije ontbijtpannenkoekjes

Op zoek naar een alternatief ontbijt (want altijd havermout, koffiekoeken of bokes met choco gaat op den duur vervelen) stuitte ik op dit recept van de Hapjesprinces dat hier intussen al meermaals op de ontbijttafel is verschenen.
Meestal bak ik ineens genoeg voor twee keer zodat we heel het weekend pannenkoekjes kunnen eten, als ontbijt of als dessert.

En het beste van al: geen schuldgevoel, want toch wat gezonder dan gewone pannenkoeken.

Superlekker ontbijt van pannenkoekjes met appel, speltmeel en sojayoghurt, geserveerd met fruit en geroosterde amandelschilfers. #healthylife #goeiemorgen

ingrediënten (16 pannenkoekjes)

  • 100g speltmeel
  • 300g soja- of Griekse yoghurt
  • 1 ei
  • 3 appels
  • kaneel
  • agavesiroop
  • amandelschilfers

bereiding

  • Klop het ei op en voeg daarna bloem en yoghurt toe. Mix tot een glad beslag.
  • Eventueel extra yoghurt toevoegen als het beslag te dik is.
  • Rasp één appel bij in het beslag.
  • Bak als kleine pannenkoekjes met vier tegelijk in de pan.
  • Schil intussen de twee overige appels en snijd in blokjes.
  • Bij de laatste pannenkoekjes voeg je de appeltjes en de amandelschilfers toe, bestrooi met een beetje kaneel en agavesiroop, en laat even meebakken.
  • Serveer de pannenkoekjes met de appels en eventueel nog een beetje ander fruit. Werk eventueel af met een streepje agavesiroop.

Smullen maar!! 🙂

Wat is jouw favoriete ontbijt?

7 thoughts on “Receptje: suikervrije ontbijtpannenkoekjes

  1. Waw! Ga ik ook eens proberen! Doorgaan heb je voor zulke recepten belachelijk veel exotische ingredienten nodig, maar hiervoor moet ik enkel nog eens naar de winkel voor speltmeel. Koop je dit ik een gewoon groot warenhuis? Of toch eens langs de biowinkel passeren…?!

  2. Als ik al ontbijt is het meestal een beschuit of rijstkoek met confituur of perensiroop. Maar ik ontbijt eigenlijk enkel als ik ’s ochtends naar de kiné moet en dat is 1x per week.

Reacties zijn gesloten.