Staycation in september

Na onze deugddoende vakantie in Bourgogne en Auvergne zaten we nog een kleine week thuis. Er stond geen enkele afspraak in onze agenda… behalve dan mijn verjaardag 0:-)

Staycation à volonté…

  • Pyjamadagen for the win. Comfortabele pantoffels. Een warme trui. Niet buiten moeten komen. Zijt maar zeker dat ik zo’n dag vanaf nu maandelijks invoer!
  • Niks moet, alles mag. Wat zullen we nu eens gaan doen? Niks? Ook goed!
  • Er was tijd om te lezen. Véél te lezen.

Frans stilleven. #vakantiemodus #bleudauvergne #fromage #kaasschotel #beautifulfrance #auvergne #salers #cantal

  • We kochten liters wijn – Bourgondische uiteraard, om onze opgedane kennis levend te houden. En dronken twee flessen leeg, op evenveel dagen. Lalala.
  • Series gekeken. The Leftovers, onder andere, jesus wat was dat voor iets. Intussen kocht ik ook het boek; benieuwd of dat een even onafgewerkt en dramatisch einde heeft.

A few of my favorite things. #inthesun #reading #bookstagram #lazysunday #countyourblessings

  • Gegeten. Of zeg maar geboeft. Mijn oude vreetgewoontes kwamen bovendrijven en de chips en de uit Auvergne geïmporteerde kazen en Caramba’s gingen vlotjes binnen.
  • Gelopen. Nu de wandeltraining erop zit, ben ik voorzichtig begonnen met lopen, we zien wel hoe dat gaat. De beweging deed me alleszins deugd.
  • Uitslapen. Mijn hele ritme omgedraaid: om middernacht gaan slapen en om 9 uur op.
  • Lunchen om twee uur, één keer zelfs pas om vier uur. Omdat het kan.

Welke activiteit is er beter geschikt voor een regenachtige herfstige dag als deze... dan de tweejaarlijkse #kleerkastwissel? #autumnlove 🍁🍂🍃☔

  • De tweejaarlijkse kleerkastwissel: zomerkleedjes gaan we nu toch niet meer kunnen aantrekken, en eerlijk ik stond te springen om de herfstkleurtjes boven te halen!
  • Mijn verjaardag brachten we door in Antwerpen (en in Leuven), waarover later meer en alles.
  • Smoutebollen gaan eten met mijn zus en moeder, en iets langer blijven plakken dan de bedoeling was met nog een terrasje en oeps, cava en o, Mexicaan!
  • Afsluiten deed ik met de eerste leesclub van het nieuwe schooljaar en een zondagnamiddag in alle rust.

Vandaag voor het eerst in twee jaar weer meegedaan met de leesclub. Vergeten hoe heerlijk het was om te praten over een boek, en bij te leren. #leesclub #bookstagram #countyourblessings

Hoe breng jij je ‘staycation’ het liefst door?

16 thoughts on “Staycation in september

  1. Met die verhuis verlang ik zo naar een staycation of iets wat daar op lijkt, maar het is me niet gegund, vrees ik. Zeg, The Leftovers, het tweede seizoen begint in de US over een week! Ben erg benieuwd hoe het verder gaat, dus dat boek ga ik nog niet meteen lezen!

    1. O is het al zo snel! Het gaat volgens mij veel verder door dan de serie. Dus om niet in de war te raken, zal ik beter ook eerst de serie uit kijken :p

  2. Leuk he, zo’n staycation? Ik heb deze zomer ook zo’n week doorgebracht, en had het best naar mijn zin. Hoewel ik écht niksen toch wel moeilijk vind. Maar met hier en daar een daguitstapje of etentje ertussen is dat ook weer opgelost 🙂

  3. Goed zo! Mijn “staycation” volgde deze zomer (zoals de voorgaande jaren) het volgende patroon: een dag een uitstap(je) en dus vroeg of relatief vroeg opstaan gevolgd door een “uitrustdag” waarop ik laat opstond, een beetje rondhing, tv keek, wat las, enz.

    1. Dat klinkt als een goed systeem 🙂 misschien moet ik dat volgende keer ook zo toepassen: dagje huishoudelijke taken en opruimen enz, daarna dagje zetelhangen, enz.

  4. Het wordt hier zoals afgesproken, jogging dag en we gaan niet buiten, beetje koken, beetje strijken, tv-kijken, administratie opruimen en als ik zin heb, het zomergerief opbergen en het wintergerief bovenhalen,…..;nu ik het bij jou lees krijg ik er plots ook zin in!!

  5. Ik had nog nooit van staycation gehoord *shame on me* maar vermoed dat het een thuisblijfvakantie is? Ik sta dan ook wel op tijd op maar neem mijn tijd om wakker te worden en doe alleen waar ik zin in heb: veel breien (of haken), gaan zwemmen, in bad gaan, lezen etc.

  6. Zo echt een ganse week thuiszitten, zou ik moeilijk vinden (t.t.z. toen ik werkloos was, deed ik niets anders, maar nu mijn verlofdagen beperkt zijn, doe ik toch graag uitstapjes). Zo’n dag thuis bestaat hier meestal uit een mix van wat nuttige dingen (was, beetje opruimen, mails beantwoorden…) en puur ontspannen (sporten, in de zetel hangen met een boek, bloggen/blogs lezen…).

    En nu heb ik zin in smoutebollen!

  7. Wij hadden dit jaar ook een weekje staycation… op het gemakje opstaan… op ieder uur van de dag een filmpje kijken… lezen… veel lezen… eens naar de markt… fijn om te doen!

Reacties zijn gesloten.