2015-plannen: update augustus

Ik voorzag mezelf van een aantal plannen voor het jaar 2015. Maandelijks wil ik daarvan een update geven om mezelf gemotiveerd te houden, en u de kans te geven om mij aan te moedigen of om mij met de grond gelijk te maken, zoals het u blieft en naar gelang hoe goed ik mijn best heb gedaan de afgelopen maand.

entertainment [4/12]

2. Twee concerten bijwonen. [2/2]

Zeer gecharmeerd door The Me In You. #midzomerleuven #themeinyou

In augustus gingen we naar dag 4 van M-idzomer voor The Me In You.

7. Twaalf uitstapjes maken met het lief. [6/12]

Gelukkig volgt er na een klim meestal een beloning. 😰 #afzien #onderweg #hiking #Ardennen

We gingen – voor ons doen vrij lastminute – naar de Ardennen om te wandelen en om weg te zijn van de dagdagelijkse sleur.

12. Twaalf date nights houden met het lief. [7/12]

Dat de lucht zo hard dreigt dat staat niet op de foto. #summerinthecity #fridaynight

We gingen eten tijdens M-idzomer en maakten er zo een gezellig avondje uit van. Het restaurant zelf was niet erg speciaal, maar het was fijn om met ons tweetjes weg te zijn. Op een vrijdagavond zouden we afspreken met vrienden die op het allerlaatste moment afbelden waardoor we onverwacht ‘alleen’ op café ‘moesten’ gaan. De beste gesprekken voeren wij als we één glaasje op hebben.

healthy [1/9]

1. Vier nagellakpotjes tot de laatste druppels leegmaken.

Nagellakjesschuif voor 1/3 leeggemaakt. Iemand interesse in de kleurtjes op de voorgrond? #ikgeefweg

Ik heb eindelijk ingezien dat 80 potjes te veel is; ik kan nooit kiezen en gebruik uiteindelijk altijd dezelfde. Daarom heb ik er een stuk of twintig weggegooid. Dat is nog niet genoeg, maar het is een begin. Mijn droom is vijf potjes nagellak, maar het is heel moeilijk om te kiezen tussen al die mooie kleurtjes!

4. Mijn gewicht tussen de 63 en de 65 kg krijgen, en daar ook houden.
De weegschaal staat op 70 kg, dat is -4 kg sinds de lente. Terug de goeie kant op!

6. wekelijks een outfitfoto maken. [21/52]
Is er deze maand maar één keer van gekomen. Maar het was wel een goeie keer, want ik paste terug in mijn favoriete zomerjeans 🙂 🙂

Terug in mijn favoriete zomerjeans passen. #eerstedoelbereikt #countyourblessings #dieet (spijtig dat het 26 graden wordt vandaag 😄)

doelen [1/7]

3. met de fiets naar het werk gaan en zo minstens 1200 km fietsen. [787/1200]
98 km werd er gefietst in juli. Heb er weer mijn voeten aan geveegd, ik geef het toe. Vanaf september word ik door de in grote getale aanwezige schoolkinderen verbannen naar het fietspad, en ’t is nodig, of ik haal die 1200 niet!

4. 500 km wandelen [302/500]

Nog eens gaan wandelen in het platte deel van ons dorp. #fields #flanders #hiking #nofilter

We gingen naar de Ardennen en ook thuis, in Vlaams-Brabant, werd er nog een beetje gewandeld:  17,5 km – 10,5 km – 6,5 km – 8,5 km – 11,5 km – 18 km – 9,5 km, voor een totaal van 82 km. Ik ben klaar voor onze bergvakantie!!

In de keuken [5/15]

Minstens 12 verschillende dingen bakken [6/15]: ontbijtpannenkoekjes
Alweer een recept dat ik dringend met jullie moet delen, want overheerlijk en geen suiker en weinig vetten, een lekker én gezond begin van de (zon)dag!

Superlekker ontbijt van pannenkoekjes met appel, speltmeel en sojayoghurt, geserveerd met fruit en geroosterde amandelschilfers. #healthylife #goeiemorgen

De plannen voor september

Onze vakantie moet toch wel een 100-tal wandelkilometers opleveren. Ik wil nog 2 kg afvallen. 60 km fietsen. Eén nieuw baksel (een kokoschocoladecake; ben benieuwd). Héél misschien voorzichtig terug beginnen met lopen. Smoutebollen gaan eten op Leuven kermis.

En u? Wat wil u zeker doen de komende maand of alleszins vóór 2016?

12 thoughts on “2015-plannen: update augustus

  1. Yum, die pannenkoekjes! ‘k Zou beter eens mijn doelen voor dit jaar beginnen opschrijven, want met alleen maar ‘in het hoofd’ geraak je niet vooruit natuurlijk :-).
    Ik wil graag m’n blog en ons huis wat op orde krijgen. Opruimen dus. En keuzes maken voor laminaat en het toekomstige terras…

  2. Die pannenkoekjes zien er super uit! Als ik ook maar naar eten kijk! ;).
    Hoe graag je ook opruimt, toch vind ik het zondig om die nagellak zomaar in de vuilnisbak te kieperen. Misschien is weggeven een optie. Ook kinderen zijn daar heel blij mee om winkeltje te spelen of zo. Ik gaf zo heel mijn collectie hotel-zeepjes-shampoo’s en douchegel weg. Meisje was in de wolken.
    Fijn weekend, hopelijk gaat het nazomerke er nog heel lang mee door!

    1. Wel ik wilde hem wel weggeven. Maar er was niet veel interesse voor; twee potjes ben ik maar kwijtgeraakt. Ze staan hier nog, misschien probeer ik Het nog wel een keer…

  3. Hier zijn ook de meeste nagelpotjes weg gedaan… zoals je ook zegt, meestal draag ook ik altijd dezelfde kleurtjes… volgens mij heb ik nu nog een 5 of 6 tal denk ik… en ik ga het daar proberen bij houden.
    -4kg… goed bezig!
    Wat nog te doen dit jaar… ik hoop vooral wandelen (als het weer mee zit).

  4. Goed bezig hoor! Vooral sportief ga je echt als een speer! Ik ben allang blij dat ik de sportschool weer van binnen heb gezien. Eind september nog een week vrij, hopelijk nog weg en anders gewoon lekker thuis aanrommelen…

  5. Keigoed bezig! Benieuwd naar het recept van die ontbijtpannenkoekjes!

    80 potjes nagellak, zotjes! 🙂 Ik heb er 12 (base- en topcoat niet meegeteld) en eigenlijk heb ik daar soms al het gevoel dat het al wat op mekaar lijkt. Vijf potjes lijkt mij ook ideaal, dus heb ik mijzelf nu een nagellakkoopstop opgelegd (voor vermoedelijk 10 jaar dus, want eer ik 7 potjes leeg krijg… 😉

    1. Ik heb nog nooit een potje nagellak leeggemaakt. Erg hé. En geloof me er bestaan heel veel kleuren… Al had ik nu wel het gevoel dat ik ze allemaal had.

Reacties zijn gesloten.