Een dag met Bengaals vuur en 13.000 stappen, maar zonder oorbellen

Plogs, het concept duikt wel vaker op in ons bloglandje, en nu ben ik toch eens mee op de kar gesprongen dus tadaa: een superspannende doordeweekse weekdag uit het boeiende leven van LJ. Ahum. We schrijven donderdag drie september.

2015-09-03 06.18.16Een werkdag begint altijd veel te vroeg en dat is volledig de schuld van het lief; zonder hem zou ik wel een half uur langer kunnen blijven liggen maar eens ik wakker ben, ben ik wakker. Zodus dan sta ik beter mee op hé, kan ik op mijn gemak ontbijten.

2015-09-03 06.25.21En hou ik mezelf nuttig bezig in het huishouden zoals de was ophangen, helaas waren het 586 kousen en was ik dus twintig minuten bezig. Daar ging mijn relaxed ontbijt.

2015-09-03 06.44.07Et voilà, mijn ontbijt van de dag: overnight oats met de Minions. Die mannetjes op mijn placemat zorgen voor een iets vrolijker begin van de dag.

2015-09-03 07.07.07Het mag eigenlijk niet maar onderdeel van mijn ochtendritueel is op de weegschaal gaan staan. Ja, dagelijks dus, foei. En altijd vlak na mijn ontbijt (omdat ik mij dan toch moet omkleden van pyjama naar gewone kledij). Hier had ik mijn jeans al aan (mijn blote benen zijn momenteel niet voor publicatie geschikt) dus ge moogt er nog 500g afdoen. We zitten met een status quo mensen, alle rijstwafels ten spijt (maar de schuld ligt natuurlijk bij het boefweekend ervoor).

2015-09-03 07.09.51Het laatste onderdeel van mijn ochtendritueel is oorbellen kiezen. Geen sinecure want ondanks dat ik al twéé maal ettelijke paren weggooide, heb ik er nog altijd veel te veel. De laatste tijd stap ik zelfs vaak zonder naar buiten, iets wat vroeger ondenkbaar was. (Voor de geïnteresseerden: het werd uiteindelijk een ketting en een armband en een ring, maar geen oorbellen.)

2015-09-03 07.22.18Ik moest met de bus gaan maar ter compensatie stapte ik twee haltes te vroeg af voor een ochtendwandelingetje door de stad. De stappenteller is me dankbaar. En het geeft me wat extra tijd om wakker te worden.

2015-09-03 07.54.18Aangezien we pas om 8:00 onze werkdag mogen starten en ik meestal twintig minuten eerder ben, begin ik met mijn YNAB in te vullen.

2015-09-03 12.45.23Daarna kreeg ik het zo druk dat ik dit fotoproject helemaal vergat. Dan maar snel een foto van de zogenaamde ‘bokeslunch’ die hier wekelijks wordt georganiseerd en waarvoor ik naar de Colruyt kan tjolen om brood en beleg voor de collega’s op te pikken (waarvan dus geen beeldmateriaal aangezien ik het te druk had met zo snel mogelijk terug achter mijn bureau raken). Nog meer stappen op de stappenteller!

2015-09-03 12.50.29Vlak voor die bokeslunch huppelde ik naar de Queens om mijn bijna-vervallen cadeaubon op te gebruiken en ik had geluk want er waren leuke herfstkleurtjes. Waardoor ik natuurlijk meer uitgaf dan de bon bedroeg, maar zo goed dat altijd.

2015-09-03 12.51.45Mijn ellenlange pre-vakantieto-dolijst kan ik u helaas niet tonen maar mijn namiddag bestond uit het versturen van een stapel facturen (die ik de dagen voordien gemaakt had). Jochei.

2015-09-03 14.49.20Tussendoor mag ik ook al eens een vlucht boeken, helaas niet voor mezelf maar voor collega’s die naar een conferentie gaan.

2015-09-03 17.14.33Na het werk de trein op naar Brussel, ik had mijn boek niet mee – nog nooit gebeurd! vreselijk! te moe – en moest het dus doen met een Metro, in ’t Frans dan nog wel, maar veel interessants stond er niet in.

2015-09-03 17.28.20Brussel-Centraal, alwaar het lief me opwachtte maar zoek hem niet want hij staat achter me.

2015-09-03 17.36.41Op onze wandeling doorheen het centrum stuitten we op troepjes Bosnische supporters die nogal enthousiast waren over de op handen zijnde match tegen onze Rode Duivels. Ik drukte een fractie van een seconde te laat af, anders had je de rode gloed van het Bengaals vuur nog kunnen zien. Ah, de stress van een plogger als het over timing gaat!

2015-09-03 18.11.09Zoals altijd als we in Brussel eten gebeurt dat bij Ellis Gourmet Burger, omdat we er niks anders kennen en het daar nog redelijk vooruit gaat. Merk op dat ik geen frietjes bestelde en een ‘skinny’ burger, een burger zonder broodje dus. Ongetwijfeld 500 calorieën uitgespaard maar er lagen er nog minstens evenveel op mijn bord natuurlijk.

2015-09-03 18.54.19De metro op, altijd een belevenis, ik ben zo geen fan van die ondergrondse dingen. Aan de halte waar wij zouden uitstappen stond een politiemacht de Bosniërs op te wachten, ze waren op alles voorzien, onderweg kwamen we ook nog heel veel blauwe mannetjes tegen, te paard, te voet, met honden, vrouwen, helmen, handboeien bij de hand, combi’s. Indrukwekkend.

2015-09-03 19.29.00We moesten nog minstens een half uur wandelen van aan het metrostation, eerst onze tickets afhalen en dan het hele stadion rond naar de tribune waar we moesten zijn. Het was toch een keibeetje overwhelming om het stadion binnen te lopen ook al is elk ander nationaal stadion ter wereld indrukwekkender dan den Heyzel, zo was Camp Nou al WAUW zonder toeschouwers en muziek erbij, maar bon, toch: de kriebels.
We bleken vrij goede plaatsen te hebben, ik kon alle spelers herkennen van op mijn zitje want daar had ik toch wel schrik voor, als we hoger hadden gezeten was het voor mij te ver af geweest om rugnummers te lezen of kapsels te herkennen. En ’t is niet gelijk op tv dat je kan inzoomen op de spelers of een goal vier keer wordt getoond uit verschillende hoeken: je ziet alles maar dan wel maar één keer.

2015-09-03 21.03.25De Bosniërs scoorden als eersten en braken net niet hun tribune af. Ik dacht nochtans dat Bengaals vuur verboden was maar kijk, die rookwolk strekte zich daarna nog uit tot aan de goal maar de match ging gewoon door en de rook trok langzaam weg. Daarna werden de Bosniërs stiller en stiller, tot we ze niet meer hoorden haha.

2015-09-03 22.10.08Behalve het keihard meeleven en schreeuwen en meezingen en oerklanken uitstoten is de wave ook keileuk om te zien rondgaan door het hele stadion (behalve langs de Bosniërs ah ja want die waren aan het verliezen en dus niet in een wave-mood). Op de foto ziet ge dat natuurlijk totaal niet maar toen was de golf dus net rechts van de eretribune (die trouwens maar voor de helft mee deed, de koning en zijn gevolg zijn maar stijve harken precies).

2015-09-03 22.35.233-1 en de match liep op z’n einde, ineens stroomden er allemaal fluo-oranje mannetjes binnen die zich opstelden van aan onze tribune tot aan de Bosniërs, opnieuw voorbereid op het ergste. We zijn niet blijven wachten en vertrokken toen de extra tijd werd aangekondigd. Zo konden we lekker zitten op de eerste metro (opnieuw geholpen door een zwaarbewapende politiemacht).

2015-09-03 23.45.14We haalden onze trein netjes op tijd en eigenlijk is dit weer een compleet overbodige foto want wie weet er nu niet hoe een trein eruit ziet.

2015-09-03 23.57.00Mijn gsm weigert scherp te stellen bij beweging maar hier zaten we in een taxi op weg naar huis want uiteraard rijden er op dat uur geen bussen meer of toch niet naar waar wij wonen. Er bestaan veel schoner foto’s van ons stationsplein alleszins.

2015-09-04 00.16.34En de dag eindigde waar hij begon namelijk in bed. Pijn………..
Ah ja en de stappenteller eindigde op 13.169 stappen dus misschien was het toch niet zo’n doordeweekse dag want dan ben ik al blij als ik aan 6.000 raak.

En u? Hoe was uw donderdag 3 september?

17 thoughts on “Een dag met Bengaals vuur en 13.000 stappen, maar zonder oorbellen

  1. Je wekker heeft rare cijfertjes :-).
    Gisteren ging ik werken met de fiets, maar het regende dus ik dacht even te moeten terugkeren met de bus. Maar ik had geen boek mee, dus werd het toch de fiets! Eigenlijk zou ik gewoon áltijd een boek bij moeten hebben, voor het geval dat…

    1. Vroeger zat dat standaard in mijn sjakosh… Maar sinds ook laptop meesleep, en dan lunchpakket en tussendoortjes.. Trop is te veel hé 🙂
      Ja die wekker is al tien jaar oud en ging vroeger mee op reis, is zo eens van het bovenste stapelbed gevallen en oeps, streepje kapot. Maar het ding blijft werken hé 🙂

  2. Een wekkerradio met een grote snoozeknop, zo hoort het! 🙂 6u19 (?) dat is echt wel vroeg, zelfs op een werkdag draai ik me dan nog eens om. En wat is YNAB (te lui om te zoeken, vandaar de vraag)?

    1. Hahaha ik gebruik die eigenlijk nooit tenzij ik niet direct aan het uitknopje geraak 🙂 ynab is mijn budgetprogrammaatje, ik kan niet zonder 🙂

  3. Oei, mijn donderdag 3 september die lijkt al zo ver weg, dat ik niet meer weet wat ik gedaan heb! En ik krijg altijd ontzettend goesting en honger als ik naar je plogjes kijk, er valt altijd wel iets te eten of te drinken. En de burger ziet er lekkker uit, maar of daar nu echt 500 calorieën zou inzitten betwijfel ik, hangt uiteraard van het vlees af. Anyway, je had alweer een produktieve tijd ! En kousen, heb je daar ook zo’n hekel aan??!!

    1. jaaa! normaal gooi ik ze in de droogkast maar daar was het dan weer te weinig voor, en al te laat want ik moest kort daarna naar ’t werk vertrekken immers.

  4. Donderdag is werkdag en trainingsdag, dus boring en over mijne rooie gaan 🙂 :-), jouw dag was leuk, btw die sneakers, zitten die goed, heb eindelijk een paar platte enkellaarsjes gekocht nu nog een paar sneakers 🙂

  5. Een werkdagje met aansluitend een voetbaltraining… tja niks spannends dus 🙂
    Bij ons hangt Zoetie de kousjes aan het wasrekje… ik doe dit echt, maar echt niet graag!

  6. Holy moly! Wat een drukke dag!
    Met mij was 3 september (even opzoeken in de agenda): wakker worden om 9u10 (blijven liggen tot 09u30), tegen 11u naar de kiné, om 12u onderweg naar huis van de kiné een broodje afhalen (zalm+philadelphia kaas), tegen 14u huis poetsen tot 17u ongeveer, eten klaar maken (noedels met kippenblokjes en wokgroentjes), dan in de zetel tv kijken tot ik om 02u naar boven ga en in mijn bed kruip.

  7. Hihi, bij jullie is het omgekeerd: sinds ik werk, moet ik om 6u opstaan en daardoor heeft Johan het ook zitten. Al is het bij hem wel deels vrijwillig, want als ik stilletjes opsta, dan hoort hij mij zelfs niet. Maar ’t is wel leuk om samen te kunnen ontbijten, dus staat hij toch op.

    Wel onnozel dat jullie werkdag maar om 8u mag starten seg! Blij dat ik flexibele uren heb wat dat betreft.

    Ellis Gourmet Burger is zeker wel lekker, maar als je eens een alternatief zoekt, vind ik persoonlijk Houtsiplou nog leuker (om bij hamburgers te blijven; er is uiteraard nog wel meer).

    1. Aha dat restaurant heb ik al eens in mijn Evernote opgeslagen. Volgende keer moeten we dus zeker eens iets anders uitproberen. Haha ik krijg intussen melding dat mijn statistieken door het plafond gaan; ge zijt nogal uw best aan het doen!

Reacties zijn gesloten.