Gelezen in juli 2015

DSC_0028

Verdorie, de zomer vliegt voorbij! In juli hield ik me braaf aan mijn leesplan plus één extraatje.

Het boek dat even oud is als mezelf
Het was een speciale ervaring om een uitgave te lezen uit mijn geboortejaar. Abby was een boek dat me erg raakte als tiener; Hadley Irwin was toen één van mijn favorietste schrijvers(duo’s). Het gaat over incest en vriendschap. Een boek dat even oud is als ikzelf. #verbeeldingbookchallenge

Het boek dat zo leuk was dat het in één ruk uit was
Bart Moeyaert schreef in Broere over 1 jaar met zijn broers, hartverwarmende verhaaltjes, grappige anekdotes, heel mooi.

Het kinderboek dat zich afspeelt in Afrika
Geen hoogvlieger, Het geheim van het vuur. Een afschuwelijk verhaal, maar als het niet in kinderstijl dus in hele korte zinnetjes was geschreven, had het mij waarschijnlijk meer aangegrepen.

Het fantasyboek dat best wel griezelig was
Van Neil Gaiman las ik al Coraline maar De oceaan aan het einde van het pad was toch net dat beetje griezeliger. Ik ben zo al bang in het donker. Laat staan dat ik nu ooit op de boerenbuiten ga wonen. Brr.

Het vakantieboek bij uitstek dat een thriller bleek 
Ik ben toch een klein beetje fan van Herman Koch, zoals hij een alledaagse wereld weet te scheppen, het dunne laagje vernis eraf krabt en een hele shitload aan intriges en gestoorde mensen en boeiende personages blootlegt. Zomerhuis aan het zwembad: lezen!

Het blufboek dat een halve eeuw na datum nog angst aanjaagt
Met Nineteen Eighty-Four schiep Orwell in de jaren ’40 van vorige eeuw Big Brother en een maatschappij die de geschiedenis herschreef, privacy aan stukken scheurde en zijn inwoners brainwashte. Een angstaanjagend boek, dat is wel het minste dat ik kan zeggen. Te warm voor iets anders. #boek42 #blufboeken #hittegolf #countyourblessingsHet boek met poëzie
Ik lees nooit poëzie. Mijn favoriete gedichten dateren uit mijn schooltijd, toen we er in alle talen wel eens eentje of meerdere te lezen kregen. Ik moet poëzie altijd meer dan één keer lezen vooraleer ik er iets bij voel en die moeite doe ik meestal niet. Met Wij zijn evenwijdig was ik iets rapper weg. Beetje bizarre verhaaltjes soms, maar heel mooi.

Het boek van de schrijfster van wie ik alles lees
Wat ze ook schrijft, ik zal het lezen: ik ben al jaren van Isabel Allende. Met De Japanse minaar keert ze terug naar de historische roman, al houd ik het meest van haar verhalen als ze kroniekgewijs worden verteld; het hele gedoe met flashbacks werkt voor mij niet zo goed. Het is alleszins een prachtig verhaal over, uiteraard, de liefde! #hetlief slaapt. Ik lees. We doen allebei wat we graag doen. #opdetrein

Totaal

Ik las acht boeken in juli en kom zo aan 47 boeken. Dat gaat vlot!

En u? Wat bent u aan het lezen?

20 thoughts on “Gelezen in juli 2015

  1. Benieuwd naar ‘Wij zijn evenwijdig’! Ik heb net ‘Vele hemels boven de zevende’ uit en ben nu bezig in ‘Maar buiten is het feest’ van Arthur Japin. Tijdens ’t verlof heb ik precies minder gelezen dan ik zou willen…

        1. Ik heb zijn Een schitterend gebrek gelezen, vond er niet veel aan terwijl anderen hem fantastisch vinden… Maar wil hem graag nog een kans geven 🙂 De man van je leven staat al een tijdje op mijn leeslijst. We zullen zien!

  2. In juli las Ik “Us” van David Nicholls, “Woesten” en “Dertig dagen” van Annelies Verbeke. Ik begon aan “De kunst van het vallen” van Gaea Schoeters, maar legde het na een 50-tal pagina’s aan de kant. Nu ben ik begonnen aan “De onderwaterzwemmer” van P.F. Thomése.

  3. Nog twintig bladzijden en dan heb ik The hundred year old man who climbed out of the window and disappeared uitgelezen, aanrader! Ik ben ook op de helft van Great expectations van Charles Dickens, maar ik nam dus een pauze om het eerstgenoemde boek te lezen. Vind het een beetje tegenvallen, maar koppig als ik ben, moet en zal ik het uitlezen!

  4. Wat al veel boeken joh! De Japanse minnaar heb ik ook net gelezen, normaal niet echt fan van haar boeken maar dit boek vind ik erg indrukwekkend. Zelf net de grote stilte uitgelezen van John Boyne en ook weer zo’n indrukwekkend mooi verhaal!

  5. Koch moet ik toch echt wel eens op mijn leeslijstje zetten (of beter gezegd: hem van mijn to readlijstje overbrengen naar mijn readlijstje 😉

    En 47 boeken, dat wilt dus zeggen dat je tegen het einde van augustus je 52 wel zal halen waarschijnlijk. Zotjes! 🙂

Reacties zijn gesloten.