Leesplan 2015: een update!

Ja lap. Begin dit jaar maakte ik een heel leesplan op voor 2015, dat u hier kan terugvinden maar ik verloor dat door de Verbeelding bookchallenge een klein beetje uit het oog. Het is te zeggen: ik vergat het bestaan van deze lijst compleet. Woeps.
Niet getreurd, echter, want het jaar is nog niet half dus nog tijd zat voor een inhaalmanoeuvre.
Eens kijken hoever we intussen gevorderd zijn, zonder het te beseffen misschien!

1. Blufboeken [2/16]

  • Tuinfeest
  • American Psycho

Ook op zo’n vergeten lijst las ik dat het mijn doel is om alle 101 boeken voor mijn dertigste verjaardag uit te lezen. Ha. Hoe optimistisch was dat wel niet? Ik las er sinds begin dit jaar maar twee. Twee! Nochtans staan ze zowat allemaal in mijn privé-bibliotheek en heb ik ze maar te grijpen. Grmpf. Hoog tijd dat ik stop met naar de bib te gaan.
Maar de angst voor een lege boekenkast vermijdt dat ik dat doe. Irrationele angst, ik weet het, want ik koop nog altijd meer boeken dan dat ik ervan uitgelezen krijg.

2. De Milleniumtrilogie [2/3]

Heel hard moeten nadenken hoever ik was gevorderd. Gaan graven in mijn Goodreadsaccount en aha, ik heb er zowaar al twee van gelezen! Prima vakantieliteratuur, dus als ik eraan denk, neem ik de derde binnenkort mee naar Italië.

3. Karin Slaughters [0/4] 

Ik lees te weinig thrillers, verdorie, waar wacht ik op? Dat zouden dan vier boeken zijn die ik daarna kan wegdoen. Of weggeven, hier op de blog! M.a.w., meer plek voor nieuwe boeken, ah ja hé.

4. Il Decamerone uitlezen

Goodreads meldt me dat ik in februari op pagina 191 van 791 ben blijven steken. Woeps. Ik had nochtans braaf elke week een Decamerone-momentje ingelast om twee verhalen te lezen, maar dat is dus ergens foutgelopen. Al dat ‘vrouwen zijn dom en mannen zijn helden’ gedoe wordt me namelijk algauw te veel. Maar ik geef niet op! Ik heb nog zes maanden, immers, voor die 600 resterende pagina’s.

5. Franstalige boeken lezen [1/4] 

Ik begon al in Le petit Nicolas maar. Tja. Nogmaals: kortverhalen zijn niet zo mijn ding. Een boek met twintig kortverhalen voelt als het lezen van twintig boeken en kan ik dus echt niet allemaal na elkaar gaan lezen. Misschien moet ik wekelijks (of tweewekelijks) een kortverhaaluurtje inplannen waarin ik dan twee Il Decamerone-verhalen lees, en twee over Nicolas.
Aan Amélie Nothomb ben ik dus nog bijlange na niet geraakt, en Le petit Prince ligt eveneens te verstoffen.

6. Engelstalige boeken [5/12]

  • Bird box
  • We are all completely beside ourselves
  • All the bright places
  • The life-changing magic of tidying up
  • American Psycho

Ook daar heb ik bij mijn boekkeuze weinig bij stilgestaan. Als ik naar de bib ga, kies ik automatisch voor Nederlandstalige boeken, maar mijn epubs zijn dan weer wel voornamelijk Engelstalig. Hoog tijd dat ik me nog eens met mijn tablet in de zetel nestel, dus. Ha, verloopt mijn bibliotheekabonnement niet één van deze?

7. Tweemaal meedoen aan een readathonweek en daarbij telkens minstens 1400 pagina’s lezen. DONE

Ik denk dat de april-readathon al meetelde voor twee readathons want ik las 8 boeken, in totaal goed voor zo’n 3.500 pagina’s. In februari deed ik ook mee met een readathon, en toen las ik zo’n 1.300 pagina’s. Job well done!

8. 60 boeken lezen in totaal [37/60]

Volgens Goodreads zit ik tien boeken voor op schema. I like. Dus dit puntje gaat geen probleem worden vermoed ik 🙂

En u? Hoe staat het met uw leesquotum? En vooral: doet het lezen u enorm veel deugd?

15 thoughts on “Leesplan 2015: een update!

  1. Het lezen doet mij héél veel deugd, dé (her)ontdekking van 2015! De teller staat hier al op 31 en nummer 32 is bijna uit. Maar min. 1400 blz lezen per week? Misschien tijdens de vakantie 🙂

  2. Ik heb zelfs geen leesplan omdat ik zooo veel boeken tegenkom, is dat nogal moeilijk. Als je bij de bron zit hé… Ik lees gewoon zoveel mogelijk.

  3. Goh. Ik heb er deze maand 3 uitgelezen. Niet zo heel veel, maar ik lees ook gewoon op mijn gemak. Soms lees ik zelfs een boek niet uit. Overlaatst de biografie van Alan Turing zo laten liggen. Jammer genoeg. Maar het ging gewoon niet vooruit. Straks op reis. Dan staat Neil Gaiman oa op het programma. 🙂

  4. Bij mij gaat het lezen heel vlot dit jaar. Ik heb momenteel al 42 boeken uit en sta volgens Goodreads 17 boeken voor op schema. 🙂 Maar dat is niet wat telt natuurlijk. Ik geniet momenteel gewoon enorm van die boeken. En nee, ik lees niet zo veel omdat ik thuis zit. Ik lees vaak bewuster ’s avonds.

  5. Volgens mij zit ik goed op schema, maar wat de Verbeelding Bookchallenge betreft, geen idee… moet ik eens bekijken.
    Als ik de boeken van Karen Rose gelezen heb, begin ik ook aan de boeken van Karin Slaughter.
    Heb jij een bibliotheekabonnement??

  6. Hehe, ’t wordt op den duur ook wat veel he met al die challenges en voornemens door elkaar! Al doe je het nog altijd heel goed vind ik, zeker wetende dat je deze lijst compleet uit het oog te verloren was!
    Bij mij gaat het vlotjes: Verbeelding challenge gaat goed vooruit, ik zit al over mijn “doel” van boeken… en vooral: ik geniet!! 🙂

Reacties zijn gesloten.