Leukedingenlijstje juni

Maandelijks blik ik even vooruit, naar de leuke dingen die me te wachten staan. Naar een idee van Titatastisch. De vorige lijstjes kan je hier vinden.

Juli, verdorie, ge zijt rap daar. Niet mijn meest favoriete maand van het jaar sinds ik aan het werk ben: geen vakantie, te warm, pff.

  • We gaan voor de eerste keer samenkomen met een werkgroep in onze gemeente die zich o.a. op samentuinen zal toespitsen. Ik ben zeer benieuwd wat daaruit gaat voortkomen.
  • De schoonmoeder gaat verhuizen (van huis wisselen met deBomma), en het lief zou gaan meehelpen. Omdat we ’s avonds naar een bbq moeten, ben ik genoodzaakt om mee te gaan (omdat ik anders 3u onderweg of zo om met het openbaar vervoer daar te raken). Dus jeuj: meubels in elkaar helpen zetten. Of nee, wacht, dat is mannenwerk. Dus ‘mag’ ik waarschijnlijk kuisen. Grmbl.
  • ’s Avonds dus een bbq, en als het regent alleszins een gezellig samenzijn met vrienden.
    In de zomer is er altijd veel gaande in Leuven en ik hoop zo een avondje Beleuvenissen te kunnen meepikken.
  • Eind juli is het M-idzomer, daarvan staan al twee avonden in mijn agenda.

Mijn agenda is, in tegenstelling tot andere maanden, nog afschrikwekkend leeg en hoewel ik weet dat er nog heel wat verplichtingen en uitnodigingen zullen volgen – ik kan me niet herinneren wanneer wij nog eens een héél weekend gewoon gezellig onder ons twee dingen hebben kunnen doen – hoop ik dat er voldoende us-time overblijft want na de examenperiode van het lief hebben we nogal wat schade in te halen.

  • En o! Wat zie ik daar! Een verlengd weekend! Helaas niet voor het lief dus ik zal mezelf moeten bezighouden, maar ideaal om één van de 586 dingen af te werken die op mijn to do lijst staan te lanterfanten. Of misschien doe ik wel helemaal niks. Zetel, tv, boek, laptopje en pijpenstelen regen, ideale combinatie. Als het de rest van het weekend maar stralend zomerweer is, dank u.
  • Verder is mijn goed voornemen om de komende maanden veel terrasjes te doen, nog eens uit te gaan, een date night te houden met het lief en lekker te gaan eten. Een daguitstapje naar Antwerpen of Brussel wil ik ook heel graag doen. Concreet staat er nog niets vast.
  • En wandelen. Graag elk weekend, als de weergoden een beetje willen meewerken, want we hebben de training nodig…

En u? Welke leuke dingen staan er in uw agenda?

12 thoughts on “Leukedingenlijstje juni

  1. Pssst… Moet het niet “leukedingenlijstje juli” zijn?
    Juli is altijd een rustige maand, op één week na dan: de vierdaagseweek! Ik heb er al weer helemaal zin in om alle dagen in de stad te zijn.

  2. Ik zag vandaag een leuke aanbieding voor 2 dagen Leuven, misschien doen we dat wel eens. We hoeven van Tielt niet eens over te stappen als we gratis met de trein reizen.

    1. Ziet eens!!! Er zijn in juli op vrijdagavond ook optredens in de stad, check internet eens onder ‘groot verlof’ of ‘beleuvenissen’ en o ja Bar Bizon is misschien ook wat voor jullie en aaaah nog zoveel andere tips 🙂 🙂

  3. Juli staat vooral in het teken van onze reis naar de Provence (een dag of 9 à 10), voor de rest hopelijk genieten van het zonnetje in eigen land, lezen, terrasjes, ijsjes…

  4. Leuke dingen gepland! Maar dikke boehoe voor het “kuisen voor de vrouwen”, zo’n zever seg. Kan je dat niet gewoon negeren en mee meubels in elkaar zetten? 🙂

    Een deel van onze “leuke dingen voor juli” is al voorbij (onze duikreis), maar mijn broer gaat mee met ons naar Zwitserland, wat sowieso al avonden en een weekend vol leuke activiteiten belooft. Eind juli komen er ook vrienden langs voor een weekend en normaal ga ik eindelijk ook mijn nieuwe mountainbike bestellen.

    1. Ik heb mijn nagels gedaan dus no way dat ik straks met water werk 🙂 🙂
      Dat klinkt alsof juli enorm leuk maar ook druk gaat worden 🙂

Reacties zijn gesloten.