Gelezen in mei 2015 – inclusief give away!

DSC_0028

Slow read, dat was mei. Ik worstelde me door een boek waar ik me al heel lang doorheen wilde worstelen, en begon in American psycho, ook niet bepaald een hapklare chicklit, ahum. Het leesplan gooide ik wééral over de haag. Oeps.

Vier jaar

De nagel aan mijn boekenwurmdoodskist: het allereerste boek dat ik ooit op mijn momenteel 1416 boeken tellende #toread-lijst zette. #verbeeldingbookchallengeZolang deed ik er volgens Goodreads over om Tuinfeest te lezen, en dat kan wel kloppen want enkele jaren terug deed ik al een poging om dit boek te lezen. Manmanman. Een afschuwelijk boek. Maar het is uit, en kan zo als nummer 23 van de Verbeelding bookchallenge worden geschrapt. Oef *wist zweet weg*.

Horror

Ik was vroeger fan van horrorfilms. ’t Is te zeggen, ik keek die overdag en nooit in mijn eentje, doodsbang dat de monsters in mijn nachtmerries tot leven zouden komen en achter mij aan zouden komen, tot ik op den duur dat soort films niet meer aan kon. The Ring is één van de laatste horrorfilms die ik heb gezien, en die werd gebaseerd op het Japanse boek Ring. Het boek is echter heel anders, veel langzamer, minder expliciet en met een einde waarvan ik efkes niet goed was. Het moest maar eens écht zo zijn…

The Big Bang Theory

Dat komt ervan als ge tot midden in de nacht ligt te gniffelen om de Sheldon van de boekenwereld. #leeskater #hetrosieproject #boek33
Of daar deed Het Rosie project toch heel erg hard aan denken: het superslimme hoofdpersonage, dat niet doorheeft dat hij een Asperger is, besluit heel rationeel op zoek te gaan naar een levenspartner. Wanneer Rosie op zijn pad komt, beantwoordt zij totaal niet aan zijn beeld van de perfecte vrouw, maar terwijl hij haar helpt in haar zoektocht naar haar biologische vader, en terechtkomt in doldwaze avonturen, begint hij misschien toch iets te voelen… Een héérlijk boek, dat ik in één ruk uitlas.

 Totaal

Drie boeken in mei, maar ik koos dan ook niet de makkelijkste uit. En ik zit nog steeds 9 boeken voor op schema!Screen Shot 2015-06-06 at 19.36.11

In het kader van mijn opruimproject ga ik af en toe een boek weggeven. Vandaag is dat mijn exemplaar van Ring. Waarom zou jij dit boek willen winnen? Laat het weten in de comments en wie weet is het dan van jou!

 En u? Las u nog een goed horrorboek onlangs?

15 thoughts on “Gelezen in mei 2015 – inclusief give away!

  1. Brrr, horror :-). Gelukkig staat dat niet op de lijst van de Verbeelding Book Challenge!
    The Rosie Project vond ik ook een leuk boek!
    Nu heb ik er spijt van dat ik heb besloten om maar driemaandelijks een overzichtje te maken van wat ik gelezen heb, ik zit al te popelen om erover te bloggen! Gisteren mijn twaalfde boek sinds begin april uitgelezen, ik denk dat ik sinds mijn kindertijd niet meer zo veel gelezen heb!

  2. Oeh, ik wist niet dat er een boek bestond van de Ring! Waarom ik het graag wil lezen? Ik heb geweldige herinneringen aan de film, voor mij tien jaar geleden, (al had dat waarschijnlijk meer te maken met het feit dat het cinemabezoek een onderdeel van de datereeks met mijn nu-echtgenoot was), ik heb zelfs het filmticketje van de Ring 2 nog in mijn portefeuille zitten. En nu wil ik het boek dus wel eens lezen 🙂

    1. Er is ook een tweede film van?! Allez. Maar het verhaal van het boek gaat dus wel een beetje anders, er is bv geen vrouw die uit de tv komt kruipen 🙂

      1. Ja, met de geweldig originele titel ‘The Ring 2’. Geen Samara uit de tv?! Nu ben ik buitengewoon benieuwd 😀

  3. Ha, onze leesmaand klinkt deels gelijkaardig: bij mij was het Mrs. Dalloway die maakte dat ik bijna niets anders las! Ben wel content dat ik heb doorgezet want ’t was uiteindelijk zeker de moeite, maar lezen moet toch niet te vaak zo’n struggle zijn precies.

  4. Horror lezen is niet mijn ding. Fantasy dan weer wel.

    Las het Rosie project onlangs ook en vond het een geweldig boek. Het Rosie Effect daarentegen vond ik veel en veel minder interessant.

  5. Rosie…… Je weet ik ben een immense fan wat een heerlijke boeken vond ik dat! En horror…. Leuk om te kijken maar lezen… Nope niet mijn ding

  6. Horror, het enige wat ik al gelezen heb van horror denk ik waar ik direct op kan komen is Dracula. Prachtig verhaal :p

Reacties zijn gesloten.