Leukedingenlijstje juni

Maandelijks blik ik even vooruit, naar de leuke dingen die me te wachten staan. Naar een idee van Titatastisch. De vorige lijstjes kan je hier vinden.

Juni is de maand van een weekje vakantie, de maand waarin het lief zijn examen aflegt (en we dus ook van de examenstress af zijn) en de maand waarin alles in de hof volledig in bloei hoort te schieten.

  • Er staat een weekje Normandië op het programma: natuur, lekker eten, Calvados, en veel te veel oorlogsmonumenten.
  • Een uitgebreide lunch die eigenlijk stiekem een babyshower voor Afrodite is met de ladies.
  • Mijn tante verjaart en haar feestje is meestal een gezellige familiebijeenkomst en als het mooi weer is kunnen we in de tuin zitten en dan is er nog de hond om mee te spelen en…
  • …de pompoenen planten. Excited!
  • Mijn grootouders zijn 55 jaar getrouwd en ook dat zullen we in familieverband vieren.
  • En vaderdag is er ook nog. Drie keer familie op één maand dus!
  • Het opruimproject afwerken. Er zijn hier en daar een paar overgeslagen kasten die nog onder handen genomen moeten worden. Grmpf.
  • Schoonfamilie bezoeken, want die werden de afgelopen maanden schandalig verwaarloosd…
  • … en onderweg de drankwinkel passeren of beter er stoppen om hun portocollectie te gaan bekijken. Lalalala.

En u? Welke leuke dingen staan er in uw agenda?

22 thoughts on “Leukedingenlijstje juni

  1. Ben net terug van 8 dagen fietsen in Andalusië en in juni staat er een citytrip naar Kopenhagen op het programma. Lucky me!

    1. Hendrick’s is de standaardgin. Misschien iets duurder maar wel meer uitgesproken van smaak dan een Bombay Sapphire. Tonic kan je zo van die kleine flesjes kopen (in de Colruyt bv) van Fevertree, die geven wat andere/extra smaak aan je gin. Maar ook daar kan je héél ver in gaan. Drie blokjes ijs, 50 ml gin en flesje tonic erbij, en gaaaan. Eventueel afwerken met komkommer. En voor inspiratie of iets specialer ga je naar een ginbar… want al die speciallekes als rozenblaadjes en peperbollen en frambozen en steranijs daar ben ik geen krak in 🙂 Ik weet er alleen geen zijn in jouw buurt.

  2. Leuke plannen! En je bent echt helemaal into Porto he ondertussen 🙂
    Ben benieuwd hoe je pompoenen het gaan doen; dat is hier bij ons natuurlijk geen optie, maar stiekem hoop ik dat mijn moeder haar oogst voldoende is om er een beetje van mee te genieten 🙂

  3. Moehahahaha die laatste zin, moest even lachen 🙂 Klinkt als een goed gevuld maandje 🙂 De planning hier is nu ik er over nadenk toch wel weer druk 😉 Ik ga mee doen als begeleider aan de colorrain (4 km run voor kinderen), heb een trainingsweekend in zuid Duitsland bij een wereldkampioen :D, ga nog een dagje karma reizen met mijn broertje en mijn oma heeft ons uitgenodigd voor een weekendje ter ere van haar 90-ste verjaardag 🙂

      1. Ok een uitvinding van mijn broertje, je hebt een onbeperkt reizen kaartje, vertrekt naar een groot station (Den Haag, Utrecht of Rotterdam bijvoorbeeld) en stapt in de trein die als eerste vertrekt. Op voorhand geen idee dus waar je heen gaat 😀

  4. Best wel veel “brei-activiteiten” in de maand juni: cursus sokken breien, blokkendeken afwerken, workshop gaan geven bij kinderen met een mentale beperking etc. Juni is ook de eerste maand waarop dinsdag echt vrij is en dat ik geen uren kwijt ben met rijles etc. Het vakantiegeld wordt gestort volgende maand dus dat zijn toch wel dingen om naar uit te kijken 🙂

    1. Oo vakantiegeld! Da’s inderdaad eentje om naar uit te kijken 😉 Ik ben ook keihard terug in het haken gevlogen, de inspiratie (die ik toch wel even kwijt was) kwam met bakken tegelijk, met als gevolg dat ik weer met drie dingen tegelijk bezig ben…

  5. Juni staat vooral in het teken van ons reisje naar Catania (wat kijk ik er naar uit!!!), een verjaardagsfeestje, Boekenfestijn, shoppen in Antwerpen… en beetje bij beetje beginnen aan de grote lenteschoonmaak (nu ik er tijd voor heb!).

Reacties zijn gesloten.