De vragen van Kris10

Ook van Kris10 kreeg ik een Liebsteraward, in de vorm van hele leuke vragen.

“Wanneer en waarom ben je beginnen bloggen?”

Ik zat in de examens. Examens dat was een periode van verveling, een periode waarin mijn leesquotum de hoogte in schoot, en dus ook een periode waarin ik (te) veel blogde. Het begon onder een andere naam, bijna tien jaar geleden. Zes jaar geleden ben ik helemaal opnieuw moeten beginnen, andere namen, ander pseudoniem, ander platform, omdat ik zo dom was geweest op een gemeenschappelijke computer aan mijn blog te werken tijdens het werk, en een collega op die manier mijn alter ego had ontdekt. Ik blijf namelijk liever anoniem.

“Tien dagen Italië! Ik ben direct een beetje jaloers 🙂 Al een idee wat jullie gaan doen daar?”

Wandelen! 🙂 We hebben in Toscane en daarnaast al heel veel cultuur opgesnoven; ik maakte er al drie keer een treinrondreis. Nu gaan we de Italiaanse fauna en flora van dichterbij bestuderen. Omdat september het best uitkwam als vakantieperiode, en omdat Zwitserland vorig jaar al onze bestemming was, wordt het tijd om eens andere horizonten van de Alpen te verkennen.

17028259529_69f7d22742_o

“Ik wist al langer dat je houdt van de bergen maar je bent dus echt Zwitsers? Of hoe zit dat precies met die jungfrau?”

Ha, ik zou willen dat ik Zwitsers was 🙂 maar neen, ik ben 100% Belgisch. Geboren in het verkeerde land, dat wel. Mijn allergrootste droom is de dubbele nationaliteit Belg-Zwitser behalen maar ach, ik maak me geen illusies. Een paar jaar daar kunnen wonen zou al geweldig zijn. De liefde tussen mij en de Zwitserse Alpen begon een jaar of tien geleden, op vakantie in Fiesch. In 2006 toen ik een maand vakantiewerk deed, werd ik stapelverliefd op het dorpje Wengen en vooral ‘haar’ berg, de Jungfrau. Zie foto:

14883573111_135af43537_o

Het leek heel erg puberaal allemaal maar toen ik vorig jaar voor het eerst terugkeerde naar Wengen, voelde dat als thuiskomen en na een week weer vertrekken en mijn berg achterlaten, dat was alsof er een stuk uit mijn hart gerukt werd en daar is achtergebleven. Ik kan dat niet verklaren, echt niet, maar probeerde het een beetje te beschrijven in dit postje.

“Hebben de “Dagen zonder Vlees” blijvende gevolgen gehad?”

Awel, eigenlijk wel. Daar waar ik vroeger nog mislukte pogingen deed om een varkenslapje of ander vlees te bakken, koop ik al sneller één van de lekkere veggieburgers die ik ontdekte tijdens DZV, met als gevolg dat ik nog ongeveer twee, maximaal drie keer per week vlees eet (zijnde één keer gehakt, één keer spek en één keer kip, zo gemiddeld). Qua beleg is het wel bij salami gebleven, aangezien ik die veggiespreads maar niks vind (of er nog geen alternatief voor heb gevonden), maar ik eet nog steeds heel weinig brood dus ook daar valt de schade mee.
Zelfs het lief vindt de veggieburgers lekker en dat wil wat zeggen want hij is een doorwinterde vleeseter.

“Hoe gaat het nog met je life list?”

Hmm, daar raak je een gevoelige snaar 🙂 In januari deed ik nog een update, maar ik zou er nog eens moeten doorgaan, want eerlijk, ik heb het zo druk met ‘leven’ dat ik nog amper weet wat erop staat. Bovendien heb ik mijn 586 2015-plannen nog om doorgeworsteld te raken… al uitdaging genoeg.

En dan nog 5 keer snel kiezen:

  • Leuven of Mechelen
    15092364362_40d85e7d48_o
    Da’s ne gemakkelijke: Leuven, forever and ever 🙂 Hoe hard ik ook van de daken schreeuw dat ik wil verhuizen naar exotischer streken zoals Antwerpen of Zürich, Leuven blijft de plek waar ik ben geboren en getogen. Mechelen mag dan wel aan een upgrade bezig zijn, mij gaat ge daar nooit zien wonen.
  • zoet of hartig
    Op restaurant zal ik eerder een voorgerecht kiezen dan een dessert (omdat ik nogal picky ben waar het desserts betreft), maar thuis eet ik liever een zak Maltesers dan te koken voor een avondmaal. Lalalala.
  • een citytrip of een natuurvakantie
    Het liefst allebei: we gaan elk jaar minstens één keer op citytrip (vorig jaar Krakau en Parijs, dit jaar Rotterdam en Porto) en één keer op natuur- ofte actieve vakantie (vorig jaar Zwitserland, dit jaar Italië, volgend jaar Noorwegen, daarna Argentinië). Maar als ik echt echt echt moet kiezen dan graag de wandelvakantie.
  • heel de zomer lang elke dag een regenbui of wekenlang een hittegolf
    O my god nee geen hittegolf. Ik smelt terplekke. Ik kan absoluut niet tegen de warmte; schiet de thermometer naar +25 graden wil ik mij ergens in een diepe, donkere, koele kelder gaan verstoppen. Dan nog liever elke dag een verfrissend regenbuitje. Eéntje hé! Is ook goed voor den hof.
  • je volledige oogst zien mislukken of nooit meer shoppen
    2014-06-25 07.16.45
    ZO GEMEEEEEEN!
    Mijn volledige oogst zien mislukken, dat zou ik niet te boven komen. Ik zie al mijn plantjes zo zo zo graag 🙂 Dan liever nooit meer shoppen. Of euhm. Als mijn kleren versleten zijn, mag ik er toch nieuwe gaan kopen hé? Ja hé?

Kris10, een heel dikke merci voor je leuke vragen, ik hoop dat je mijn antwoorden even leuk vond! 🙂

En u? Koos u voor een andere locatie dan de plek waar u geboren en getogen bent? Zou u den hof verkiezen boven shoppen?

18 thoughts on “De vragen van Kris10

  1. Ja, ik volgde “moeder de vrouw” naar haar geboortegrond. Van Kortrijk naar Asse. Maar ik geef toe dat het soms wel eens wringt.
    Vraag twee is simpel: den hof. Die geeft me echte (mentale) rust.

    1. Bij ons is het het lief die mij naar hier volgde. Ook omdat leuven beter gelegen is dan antwerpen qua werkgelegenheid of ten opzichte van Brussel. Ik zou er alleszins niks op tegen hebben om een paar jaar in antwerpen te gaan wonen!

  2. Hahaha. Nou ik ben geen doorsnee vrouw in de zin dat ik weinig waarde hecht aan shoppen, maar onkruid wieden is ook niet mijn grootste hobby. Dus dan ga ik toch liever shoppen 😉

    Maar het allerliefst wandelen in de natuur natuurlijk 🙂

  3. Hihi, grappig dat je zo graag ook die dubbele nationaliteit wilt. Dat is nu iets dat mij eigenlijk niets kan schelen. Moesten we nu ooit beslissen om hier voor altijd te blijven, dan zou ik er misschien wel voor gaan, maar eerder omdat ik dan wel graag een stem wil hebben in het land waar ik woon. Maar anders, ’t is maar een papiertje, denk ik dan 🙂
    Die keuze tussen citytrip en natuurvakantie vind ik ook wel een moeilijke; ik kan van allebei heel erg genieten (en probeer ze ook allebei regelmatig te doen). Mijn eerste gevoel zegt (als ik echt zou moeten kiezen) de natuurvakantie, maar ja, dat wilt dan zeggen dat ik nooit meer al die prachtige architectuur kan bezoeken. Moeilijk, moeilijk! 🙂

      1. Haha, dat verklaart! Sorry voor het “gestalk”, maar doordat mijn reacties echt van het ene bericht op het andere plots niet meer doorkwamen, dacht ik dat het probleem bij mijn login lag ofzo, vandaar de verschillende pogingen 🙂

  4. Haha leuke antwoorden! Blij dat DZV toch wat is blijven hangen en blij dat ik nu weet hoe het zit met de liefde voor de Jungfrau. Ze is mooi!
    Ik sta op het punt Leuven in te wisselen voor Mechelen. Als we een huisje vinden that is … Gelukkig blijf ik in Leuven werken dus ik hoef mijn favoriete restaurants en winkels zeker niet te missen. Ik ben totaal niet into tuinieren dus ik kan lustig blijven shoppen :p

  5. Leuk om te lezen! En ja, ik roep ook altijd dat ik in het verkeerde land ben geboren. Had echt in Oostenrijk ter wereld moeten komen, dat is de plek wat voor mij en ook voor vriendlief trouwens, als thuis aanvoelt!

  6. Leuk om te lezen. Nee, ik ben niet in het verkeerde land geboren en om de 2de vraag te antwoorden… Elk plantje dat ik koop en probeer te verzorgen en te laten opgroeien etc gaat kapot 😦 dus groene vingers heb ik écht niet. Ik kies dus voor shoppen.

    1. Voor mij is het exotisch omdat het zo’n bruisende stad is, ik voel me altijd een beetje op vakantie als ik er ben 🙂

Reacties zijn gesloten.