Gelezen in april 2015

DSC_0028

April was een zotte maand. Een maand waarin ik op zeven dagen tijd negen boeken uitlas. Toevallig was het die week readathon.
Toegegeven: ik speelde een beetje vals want ik was ziek waardoor het vier dagen lang toegestaan was om niet uit mijn zetel te komen tenzij om naar de winkel te hollen om extra zakdoeken.

De readathon

De zotste en meteen ook de laatste die ik (voorlopig) ga meedoen. Na die week sukkelde ik in zo’n gigantische leesdip dat ik bij de gedachte aan lezen – al was het een tijdschriftartikel – mijn hersens voelde blokkeren, een gevoel dat na vorige readathons ook was opgetreden maar niet zo erg. Het competitieve beestje in mij wil elke readathon meer lezen, en dat is niet goed voor mijn gezondheid, of die van mijn omgeving.
Wat ik las:

All the bright places begon ik stiekem al de week voordien, maar het grootste deel moest in één ruk worden uitgelezen tussen twee Harry Potters door. Een heerlijk melige young adult met in mijn ogen een – hoewel voorspelbaar – afschuwelijk oneerlijk en daarom totaal onnodig pijnlijk einde. Snik.
Deze week op de planning. #readathon

Op de planning voor de readathon stonden de Harry Potter-boeken, of toch zoveel als ik ervan zou kunnen lezen op zeven dagen. Dat ik ze effectief alle zeven uitlas, heb ik dus volledig te danken aan het virus dat in mij woedde. Ik had de serie voordien nooit helemaal uitgelezen – halvelings uit protest tegen de hele hype – maar het nu in één ruk kunnen doen, dat was écht alsof ik er helemaal in zat. Je groeit mee met de personages, en ook de schrijfstijl wordt op den duur volwassener, of zo voelt het toch. Het laatste boek was een echt hoogtepunt, één van de beste boeken die ik dit jaar (of ooit) al las. Nog nooit zo snel gelezen denk ik 🙂

Het opruimproject

Naar aanleiding van en in aanloop naar het opruimproject las ik Marie Kondo’s The life-changing magic of tidying up. Daarover las u alles al hier.

Het leesplan

Met het leesplan voor april liep het faliekant af: door de readathon en de leesdip die erop volgde, kwam ik nog amper toe aan de bibboeken die klaarlagen. Het was zelfs zo erg dat ik de bibliotheek een boete moet. Lalalala.

Gelukkig las ik wél nog Het negerboek, een prachtige roman over een Afrikaanse vrouw die als kind uit Afrika wordt ontvoerd om in Amerika als slaaf te worden verkocht. De lezer volgt haar hele leven, zo gedetailleerd beschreven dat het lijkt of je er zelf bij bent.

 Totaal

Screen Shot 2015-05-02 at 20.34.04Ik las tien boeken in april, wat het jaartotaal op 31 boeken ofte 52% van mijn challenge brengt. Twaalf boeken voor op schema!

En u? Las u nog een goed boek onlangs?

 

7 thoughts on “Gelezen in april 2015

  1. Ik heb de Harry Potterserie hier ook nog liggen om ooit eens helemaal te lezen. Denk dat ik zoveel jaar geleden maar tot boek 3 geraakt ben.
    Ik las Jills talisman van Dieter Ryckewaert en ik vond dat verrassend goed maar denk wel dat je voor dat soort verhaal moet zijn.

  2. 10 boeken in april!! En ik die dacht dat ik veel gelezen had met mijn 7 boeken in april…
    Je zit mooi op schema… volgens mij zullen het meer dan 60 boeken worden dit jaar.

  3. Hmm, ik heb de Harry Potters ooit allemaal gelezen, maar ik ben duidelijk heel veel vergeten. Zo herinner ik mij het einde als allesbehalve afschuwelijk en pijnlijk precies :s Beetje in de war dus, maar kijk, des te meer reden om ze snel aan de beurt te laten komen!
    Ik sta met (op dit moment) 27 boeken ook ver voor op mijn challenge, al helemaal omdat ik maar de helft zo ambitieus als jij geweest ben. Ik vertrouwde het precies nog niet helemaal dat die leesflow van vorig jaar terug zou zijn om ook te blijven 🙂

    1. Echt waar dat laatste boek blijft me na een maand nog altijd bij. Over een aantal jaar neem ik een week verlof en lees ze allemaal nog eens opnieuw!

Reacties zijn gesloten.