De beelden van week 18

De nagel aan mijn boekenwurmdoodskist: het allereerste boek dat ik ooit op mijn momenteel 1416 boeken tellende #toread-lijst zette. #verbeeldingbookchallengeIk begin langzaam uit mijn leesdip op te krabbelen. Net zo langzaam als dit boek vordert: het boek dat al het langst op mijn toreadlijst staat.
Het beste roomijs in Leuven ontdekten we vanavond. #komenetenNa komen eten bij Sigyn en Loki gingen we een ijsje halen bij Popeye en dat bleek het lekkerste roomijs van heel Leuven te zijn. Ha. Vanaf nu ons vaste dessert, gok ik.
Laat ons anders 600 facturen opnieuw maken, dachten we. Omdat boekhouden fun is. #kantoorpretHet is op het werk retedruk. We hebben sinds kort een nieuw boekhoudprogramma en alle facturen en verrichtingen vanaf 1 januari moeten worden overgezet maw opnieuw gemaakt. Deze week waren de verkoopfacturen aan de beurt. En tussendoor nog 586 ander dingen uiteraard. Aaaaah…
Hij wou niet meer groeien. #indenhof #balkontuinDe eerste oogst! Deze heb ik ergens eind maart of zo gezaaid en ik denk dat dat nog een beetje te vroeg was, want ze worden niet meer groter, maar hij proefde wel lekker pittig. De volgende reeks, twee weken geleden gezaaid, heeft zelfs al meer blaadjes dus dat komt wel goed!
Ochtend in Leuven. #morningview #latergramIk werk graag in Leuven. Heel graag. Als ik met de bus kom, en door de verlaten straten kan lopen op weg naar kantoor helemaal in mijn eentje – op een of twee zatte studenten na – dan voel ik die oude liefde. En toch, toch wil ik hier zo graag weg.
Ein.de.lijk. Gedaan. Nooit meer. #kantoorpretToen de laatste verkoopfactuur was ingegeven, maakte ik nét geen dansje. Het einde is helaas nog lang niet in zicht; nog zeker een week keihard doorwerken om alles af te krijgen voor de maandafsluiting.
Het eraf krijgen zal heel wat minder leuk zijn. #girlsstuff #firstworldproblemsTussendoor werden de nagels gelakt. Ideaal namelijk als ge heel de dag aan een bureau moet zitten. Maar top coats, wie krijgt dat in godsnaam zonder huizenhoge irritaties en veel gevloek op zijn nagels gesmeerd zonder overduidelijk zichtbaar gepruts?
Omdat het een beetje vrijdagavond is. #fridaynight #ginnightDankzij 1 mei was het een korte week, en dus was donderdagavond eigenlijk vrijdagavond en dus gin night!
Waarom is er zo geentje vlak naast mijn deur? #dtv #chocolatecompanyVrijdag was het jaarlijks uitstapje met mijn tante, mama en zus. We hadden voor Breda gekozen, omdat in Nederland de winkels wel open waren. Er was in de stad niet zoveel te zien van gebouwen en zo, maar des te meer winkels. En chocolade… Hier zijn we ’s morgens bij aankomst en ’s avonds vlak voor vertrek iets komen drinken. Gelukkig nam ik er een stuk cake bij want op de terugweg stonden we op de Antwerpse ring anderhalf uur in de file waardoor etenstijd vér voorbij was tegen de tijd dat we eindelijk thuis waren.
Dit weekend op het programma: ons stomp-alles-hierin-wat-nergens-anders-thuishoort-rommelkot transformeren tot iets wat op de oorspronkelijke bibureau lijkt. #konmari #opruimprojectHet weekend stond in het teken van het opruimproject, en de bibureau of eerder ons rommelkot was aan de beurt: het bureau van onder de papierhoop tevoorschijn toveren. Ik raakte er niet helemaal mee klaar. Daarnaast ook gelezen, een film gekeken en op zondag gaan autorijden. Had ik elk weekend maar zoveel tijd voor mezelf en ons huisje!

5 thoughts on “De beelden van week 18

  1. Het ijs van Popeye is inderdaad echt lekker he! Als er een familiefeest is gaan wij daar meestal ijs halen.
    Ik hoop voor jou dat het werk weer een beetje minder wordt en dat alles ingegeven geraakt.

  2. Enkel en alleen door de kaft te zien, ben ik al benieuwd naar het boek dat je aan het lezen bent.
    Hier is het momenteel heel rustig op het werk en dat mag nog even zo blijven ook!
    Ijsjes… chocolade… mmmm!!

  3. Leuke week (behalve dan al die facturen)! En zo’n topcoat, ik heb vaak al miserie als ik een gewone doorzichtige neem, laat staan dan eentje zoals de jouwe, dat durf ik gewoon niet aan 🙂

    Herkenbaar trouwens, die liefde voor Leuven (bij mij dan Brussel) en daar tegelijk toch weg willen. Afgelopen week liep ik nog in Brussel rond en voelde ik mij daar weer helemaal thuis, terwijl ik dan tegelijk Zwitserland mis. Nu ben ik weer thuis en is het omgekeerd. Ambetant soms, zo overal en nergens thuis zijn 😉

Reacties zijn gesloten.