Shoplogje maart 2015

Maandelijks blik ik terug op mijn persoonlijke uitgaves in een shoplogje, in de hoop zo wat meer greep te krijgen op mijn geld en het te spenderen aan de dingen waar ik echt blij van word.

Maart was… euhm, tja. Niet zo’n goede maand. Ik ‘investeerde’ in mijn allereerste steunzoolschoenen en kocht nog andere dingen die niet op mijn verlanglijstje stonden. Tien zweepslagen en een week op droog brood!

accessoires

2015-04-18 19.33.28

Terwijl ik mama vergezelde op haar shoptrip (nadat ik al mijn budget aan schoenen had uitgegeven), struikelde ik over de leuke juweeltjes in Luz de Lux. Ik zocht al een tijdje een goudkleurige armband nadat mijn vorige gebroken werd, en de ketting komt in de plaats van twee andere die eveneens in het afgelopen seizoen de geest gaven. En ach, het was nu toch te laat voor enig schuldgevoel nadat al mijn geld er op een half uur tijd doorgedraaid was aan schoenen. 

clothes
Ik investeerde in sokken van de H&M, in totaal tien paren, en het was nodig want de kousenpopulatie was angstaanjagend snel gedaald in de afgelopen maanden. Daarbij deed ik nog twee pyjama’s, eentje met een trui voor de winter, en eentje met een shirt voor de zomer, want sinds ik mijn kinderpyjama’s had weggegooid, zat ik met een nijpend pyjamatekort.

shoes

2015-04-18 19.31.39

Ja. Zodus. Twee paar steunzolenschoenen voor de zomer. Die dingen zijn duuuuuuur. En het was nadat ik alle andere dingen die ik in dit postje vermeld, al had gekocht, dus maart was echt duuuuur.
De schoenen dus. Geloof me, het waren de coolste van de hele winkel. Zet ze naast mijn collectie pumps in alle kleuren van de regenboog en ik voel me het seutje van de klas. Noem je dat een hak? Ik heb ze dus nog niet durven aandoen. Dringend de knop in mijn hoofd omdraaien; mijn knieën zijn me nu al dankbaar en ik moet van die All Stars af.

multimedia

Aaaah. Rust in mijn hoofd enzo. #jeugdsentiment

Eén cd, gekocht via Amazon. Ter vervanging van het grijsgedraaide exemplaar uit mijn jeugd. Hopen dat de buren niet thuis zijn, het volume opendraaien en de pollepel waarmee ik in de soep sta te roeren, gebruiken als microfoon… CRAWLING IN MY SKIN! THESE WOUNDS THEY WILL NOT HEAL!

hobby
Klaar voor een nieuw haakprojectje! #haakprojectDe maand was nog niet fatsoenlijk begonnen of ik stond al in de Veritas, zo hard kriebelde het om aan een nieuw haakprojectje te beginnen.

verlanglijstje
Alles wat ik had gespaard voor mijn verlanglijstje ging op aan de schoenen. Ik kan dus weer vanaf nul beginnen, grmbl.
Hier kan je het volledige lijstje terugvinden.

En u? Gaf u wel eens uw volledige budget uit aan schoenen?

20 thoughts on “Shoplogje maart 2015

    1. Deze twee komen inderdaad van daar en ik was van plan in de solden nog eens te gaan kijken! Maar wel in de rechtse natuurlijk, de linkse winkel heeft geen steunzolenschoenen…

  1. Eum neen! Ik snap gewoon niet waarom vrouwen zo veel schoenen nodig hebben. En trouwens, ik raak daar gewoon niet in, in gewone schoenen. Ik koop maximum 1 paar schoenen per seizoen, het zijn dan wel dure omdat het orthopedische zijn. Gisteren nog eens alle winkels afgedweild om eens een paar gewone zomerschoenen te vinden, maar helaas, niets paste me.

    1. 1 paar per seizoen! Ik vind het moeilijk om 1 paar te vinden dat onder al mijn broeken en kleedjes zou passen. Of het moest zwart zijn maar dat is zo donker in de zomer. Pff ik ben waarschijnlijk een moeilijke 😉

      1. Ik heb inmiddels een voorraadje mooie schoenen in allerlei kleuren, als je er voorzichtig mee doet gaan ze gemakkelijk jaren mee en kom je dus toch toe met 1 paar schoenen kopen per seizoen! Ik zorg altijd dat ik tegelijkertijd voor beide seizoenen 1 paar gemakkelijke schoenen heb die (bijna) overal bij kunnen.

        Vergt dus wel dat je goede schoenenkeuze maakt en vooral gebaseerd op eigen smaak, niet te veel op de mode-waan van het moment. Dan blijven ze lang leuk 🙂

        1. En daar ben ik dus niet zo goed in, als je kijkt naar de grootte van mijn schoenenkast. De tijd dat ik meerdere paren per maand kocht, ligt gelukkig wel ver achter me (en niet in het minst dankzij de steunzolen). Ik zal maar eerst beginnen met een van deze twee paar een keer te dragen zeker??

  2. Hihi, ik moet een beetje gniffelen met Linkin Park, al zijn er ook veel liedjes waarop ik pollepel-gewijs meebrul! Ik heb een liebster-award voor u, kwam ik ook melden, maar ge hebt het al gezien :). En uw verrassingspakketje heeft wat vertraging, maar er wordt aan gewerkt! Nog een weekje geduld, vermoed ik.

  3. Neen… ik ben geen schoenenmadam… ik vind dat zelfs moeilijk schoenen kopen… doet er mij aan denken, dat ik zeker nog een paar moet gaan halen voor mijn metekind haar lentefeest.

  4. Nee, ik gaf nog nooit mijn volledige budget uit aan schoenen. Zoveel schoenen kan een mens nooit nodig hebben volgens mij (niet dat mijn budget zó hoog is, maar toch) …

    1. Hahahahaha. Ja mannen hebben niet zo’n grote variatie aan schoenen en kleuren en modellen als vrouwen, en ook niet de nood eraan, denk ik 🙂

  5. Ook een steunzolendrager hier! Al zo lang ik het me kan herinneren eigenlijk…
    Ik heb ‘winterschoenen’ (met ribbels), ‘zomerschoenen’ (hoge sportschoenen), en mijn ‘combats’ van 30 jaar oud… that’s it 😉

  6. Ik heb geen vaste budgetten voor wat ik koop MAAR… Ik ben de kleindochter van een schoenmaker dus wij gaan altijd naar dure schoenenwinkels en mogen van mama alleen de beste en vaak ook duurste schoenen kopen. Ik heb veel schoenen van Th!nk (die gelukkig ook goed zijn als je steunzolen draagt) en die gaan jaren mee hoor.

  7. Mijn ganse budget aan schoenen uitgeven heb ik nog nooit gedaan, maar ik heb dan ook nog nooit “speciale” schoenen nodig gehad, dus dan is het ook makkelijker spreken he 🙂
    Maar die van jou zien er nu toch echt geen steunzoolschoenen uit, vind ik; moest je het niet gezegd hebben, had ik het niet geweten! Die rode zou ik zo zelf kopen (en die andere enkel niet omdat die kleur iets minder mijn ding is, niet omdat ze er seutig uitzien!).

Reacties zijn gesloten.