De beelden van week 16

Die kant op! #starttorunEr werd gestarttorund. Niets nieuws daar.
Onverwachts #homeofficeWoensdag was er geen internet op kantoor door geknoei van Telenet (die het op Eandis staken), dus mocht/moest iedereen terug naar huis en daar aan het werk. Onder mijn middagpauze nog wat groentjes en bloemetjes gezaaid, en verder zat ik te dicht bij de paaseitjes.
Hongerke. #terrasje #ginnnnnnnDankzij het goeie weer gingen we een terrasje doen bij De Wiering, waar ik in mijn 28 jaar als Leuvenaar nog nooit was geweest. Ze hebben een dakterras, maar dat lag helaas al volledig in de schaduw. Geef mij toch maar een terrasje op de Oude Markt, waar je mensen kan kijken. Dio had afgesproken met een bende vrienden om te eten en daarna uit te gaan, maar wij gingen na ons aperitiefje naar huis.
Babietjes. 😍 #indenhof #vensterbanktuinPompoenplantjes en courgetteplantjes zijn de cutest plantjes EVER. En ge ziet er totaal geen verschil tussen, waardoor het nog één grote verrassing is wat het plantje links achteraan zal worden – ik vergat iets op het potje te schrijven, namelijk.
Vandaag in de fietstas, met een dikke merci aan de bazen! #opdefiets #secretaressedag 😍Ik was helemaal vergeten dat het secretaressedag was, dus toen de baas plots aan mijn bureau stond met deze bloemenruiker in zijn handen, viel ik compleet uit de lucht. Hatelijk, zo even in het middelpunt van de belangstelling staan en knalrood worden, maar ik was wel superblij met de bloemetjes!
Vandaag in de fietstas. Met zeer veel dank aan @david_spin 😀 #opdefietsNog meer groensels: omdat mijn tomaatjes niet zo geweldig goed aan het lukken zijn, en een collega nog plantjes over had die hij anders moest weggooien, heb ik ze een goede nieuwe thuis gegeven, waardoor ik nu eigenlijk meer tomaten ga hebben dan gepland. En zo komt ons terrasje steeds voller te staan…
Vandaag drukke dag #indenhof. #vierkantemoestuin #balkontuinHet weekend stond in het teken van mijn tuintje. We gingen naar de Aveve om nog wat potten, potgrond en een handjevol plantjes te kopen. We bezochten ook mijn familie en deden de wekelijkse kuis.
Stille waters. #hikingZondag gingen we wandelen in Werchter, een volledig vlakke tocht door velden en langs water. We klokten af op 17,5km met een gemiddelde snelheid van 6,05km/uur. Dat hebben we de volgende dag gevoeld aan onze spieren! Volgende keer toch weer een bergopwandeling zoeken, want mijn training laat te wensen over.
Den hof is er klaar voor, na een uur of vier hard werken. #balkontuin #vierkantemetermoestuin #indenhofDaarna nog twee uur gewerkt in mijn tuintje en ook dat triggerde spieren waarvan ik was vergeten dat ik ze had. Mijn balkontuinplan is nu afgewerkt, ik heb al heel wat gezaaid buiten en zo komen we stap voor stap dichter bij de eerste oogst.

Een fysiek zwaar weekend, daar slaapt een mens bijzonder goed van…

17 thoughts on “De beelden van week 16

  1. Als er bij ons op het werk geen internet is moeten we gewoon blijven werken hoor. Ik zou willen dat we dan ook naar huis mochten 😉
    Ik ben nog niet zolang voor de eerste keer in De Wiering geweest en vond het daar op zich wel lekker en gezellig maar ga er niet snel terug naar toe.

    1. How, we moesten thuis werken hé 🙂 We hangen voor bijna alles van het internet af, vandaar dat we het echt wel nodig hebben.

  2. Ik vind het ook zalig om te zitten op een terrasje waar veel volk passeert 🙂
    Het is zo fijn om bloemetjes te krijgen!
    Gaan wandelen… hier weer niet gelukt… domme toch!
    Bij ons staan de tulpen ook in bloei… heel fleurig :-

  3. Terrasjes hebben ook mijn voorkeur, op een dak heb je het snel al gezien 🙂 pfff, hier ook geen succes met de gezaaide tomaten maar ik had minder geluk dan jij, heb plantjes gekocht. Wat een baas! Schoon boeket hoor!

    1. O ik heb er ook twee gezaaid! Of drie, ik weet niet goed of het derde plantje een pompoen of een courgette is. Ik ga ze bij mijn tante in de tuin zetten. Ben heeeel benieuwd of het gaat lukken!

  4. Amai, stevig bezig geweest op je terras!
    En je doet mij goesting krijgen in een goeie wandeling! De laatste tijd hebben we meer gefietst (ook zalig), maar ’t wordt tijd om nog eens die wandelschoenen boven te halen!

Reacties zijn gesloten.